اخبار داغ

کارشناس ارشد روانشناس بالینی عنوان کرد؛

انتقال نگرانی‌های والدین به کودک/ فعالیت‌‌های جذاب را جایگزین منفی‌بافی کنید

انتقال نگرانی‌های والدین به کودک/ فعالیت‌‌های جذاب را جایگزین منفی‌بافی کنید
مریم موسوی با بیان اینکه کرونا یک واقعیت است و از لحاظ روانی آسیب زیادی به افراد وارد کرده است، گفت: حفظ سلامت روان فرزندان در گرو فراهم کردن آرامش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم موسوی، کارشناس ارشد روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: در رابطه با موضوع کرونا، همچون سایر بحران ها و حوادث که گروه کودکان و سالمندان بیشترین آسیب را می بینند، این نیز به این گونه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک ,

وی ادامه داد: در بیماری کرونا باید علاوه بر اینکه به سلامت جسم توجه داریم و آن را مدیریت می کنیم،نباید از سلامت روانی غافل شویم، زیرا در این مواقع سلامت روانی بیشتر آسیب می بیند.

,

موسوی با بیان اینکه کرونا یک واقعیت است و از لحاظ روانی آسیب زیادی وارد کرده است، گفت: تا حدود زیادی کودکان تحت تاثیر والدین، بزرگترها و محیط قرار می گیرند، بنابراین اگر سلامت روان بچه ها را بخواهیم در کنار سلامت جسمی شان حفظ کنیم، باید آرامش را برای آنها فراهم کرد.

,

این کارشناس خاطرنشان کرد: این در حالی است که زمانی که کودک شاهد استرس اعضای خانواده باشد، قطعا این اضطراب به او نیز منتقل خواهد شد و ممکن است سلامتی روحی کودک تحت تاثیر قرار گیرد.

,

وی افزود: بنابراین همانطور که پروتکل های بهداشتی را در مقابله با کرونا رعایت می کنیم، برای اینکه بتوانیم سلامت روان خودمان و فرزندانمان را حفظ کنیم، نیز رعایت مواردی ضروری و لازم است.

,

 

,

آموزش تاب آوری به کودکان

, آموزش تاب آوری به کودکان, آموزش تاب آوری به کودکان,

موسوی ادامه داد: یکی از مسائلی که به حفظ سلامت ما و کودکانمان کمک خواهد کرد، آموزش تاب آوری به کودکان است، تاب آوری در واقع کمک می کند که بتوانیم با استرس و حوادث سختی که برای ما رخ می دهد، کنار بیاییم و به راحتی گذر داشته باشیم.

,

این کارشناس مسئول یکی دیگر از راهکارها را دور کردن کودک از بحث های کرونایی خواند و گفت: سعی شود در مورد اخبار کرونا، به خصوص در مورد مرگ و میرها زیاد صحبت نشود، زیرا این صحبت ها اول استرس را به والدین و بعد به کودکان وارد می کند.

,

موسوی بیان داشت: افکاری که در ذهن افراد شکل می گیرد، اگر مثبت باشد، احساس خوبی در فرد ایجاد می کند، بنابراین باید این افکار مدیریت شود که فرد حس خوبی را داشته باشد و از افکار منفی دور شود.

,

 

,

جایگزین کردن فعالیت های جذاب با افکار منفی

, جایگزین کردن فعالیت های جذاب با افکار منفی, جایگزین کردن فعالیت های جذاب با افکار منفی,

روانشناس بالینی مثبت کردن رفتار را نیز یکی دیگر از این راهکارها قلمداد کرد و گفت: والدین سعی کنند فعالیت های مثبت همچون نقاشی، کاردستی، رسیدگی به گل و گیاه و بازی و سایر فعالیت های جذاب برای کودکان را جایگزین افکار منفی و استرس های روانی کودک کنند.

,

موسوی گفت: همچنین باید پذیرفت که شرایط همیشه تحت کنترل فرد نخواهد بود و باید والدین نسبت به این قضایا آگاه باشند و آن را به فرزندانشان آموزش دهند، زیرا بیماری کرونا از مواردی است که تحت کنترل ما نیست، بنابراین نباید ذهن را روی موقعیت هایی که قابل کنترل نیستند، معطوف کرد.

,

 

,

آموزش سازگاری کودک با تغییرات و محدودیت های زندگی

, آموزش سازگاری کودک با تغییرات و محدودیت های زندگی, آموزش سازگاری کودک با تغییرات و محدودیت های زندگی,

این روانشناس بالینی بیان داشت: باید به بچه ها آموزش داده شود که تغییراتی در زندگی افراد ایجاد می شود و قطعا زندگی همیشه یکنواخت نیست و باید با آنها سازگار شد، بنابراین با پذیرش این که محدودیت هایی وجود دارد، به یک آرامش نسبی خواهد رسید و می تواند کمک کننده باشد.

,

موسوی همچنین یکی دیگر از راهکارهای دور کردن استرس و اضطراب از کودک را استراحت و خواب کافی خواند و گفت: آموزش کشیدن نفس های عمیق به کودکان تا حدی می تواند در احساس آرامش اثرگذار باشد.

,

 

,

پذیرش کرونا در قالب یک بیماری

, پذیرش کرونا در قالب یک بیماری, پذیرش کرونا در قالب یک بیماری,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه انتشار اخبار و برنامه های موضوع کرونا به صورت دائمی در شبکه های مختلف تلویزیونی و رسانه ها فارغ از بحث آگاه سازی که دارند، چه میزان می تواند نتیجه عکس داشته باشد، گفت: در این مورد باید سعی شود تا حدودی کودک را از ارتباط با این فضاها دور کرد و خیلی اجازه نداد که کودکان دائما برنامه های کرونایی را تماشا کنند و باید به نحوی تمرکزشان از روی این موضوع کم کرد.

,

این روانشناس بالینی خاطرنشان کرد: همچنین پذیرش اینکه کرونا نیز یک نوع بیماری است و قرار نیست همیشه بماند، می تواند به آرامش روحی و روانی کودک تاثیر بگذارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه