اخبار داغ

در راستای منویات رهبر انقلاب؛

جهش تولید با توسعه کارخانه فولاد قم +تصاویر

جهش تولید با توسعه کارخانه فولاد قم +تصاویر
به گفته رضایی قائم مقام هلدینگ فولادی باختر نصف ظرفیت کارخانه ذوب فولاد محمودآباد راه اندازی شده است و فاز توسعه آن را ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، جمعی از خبرنگاران استان قم از برخی از واحدهای صنعتی شهرک محمودآباد قم بازدید کردند واحد صنعتی فولاد یکی از مقاصد بازدید خبرنگاران در شهرک صنعتی محمود آباد بود.

به گفته مسعود رضایی قائم مقام هلدینگ فولادی باختر نصف ظرفیت کارخانه ذوب فولاد محمودآباد راه اندازی شده است و فاز توسعه آن را ادامه دارد.

 کارخانه ذوب فولاد محمود آباد ماهانه چهار هزار تن انواع شمش های فولادی تولید می کند شمش تولیدی این مجموعه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و  ظرفیت کوره های این مجموعه ۶ تن می باشد و در هر شیفت تولیدی دو کوره فعال وجود دارد و ۴ هزار و ۳۰۰ تن  مواد اولیه به صورت ماهانه وارد کارخانه می شود و 4هزار تن شمش فولادی در فاز ۱ این کارخانه تولید می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , قم فردا،,
,
,
,
,




کارخانه فولاد محمودآباد در فاز یک بخش ذوب 100 نفر به صورت مستقیم اشتغال به کار دارد و به صورت غیر مستقیم ۲۵۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و در بخش ها و فازهای دیگر نیز اشتغالزایی شده است.

به رغم همه سختی‌ها و کمبود امکانات زیرساختی موجود مسئولان این وحاحد صنعتی فشار حاصل از تحریم را به فرصت تبدیل کرده‌اند و توانسته‌اند به جای خروج ارز از کشور  ارز موجود برای نوسازی ماشین آلات خود استفاده نمایند.

در شرایط بسیار سخت تحریم این واحد صنعتی توانسته قطعات مورد نیاز خود را بومی سازی کند مانند سنگ کوره که تنها با قیمت ۱۰ میلیون تومان ساخته شده است در حالی که اگر قرار بود نمونه خارجی آن وارد شود باید برای نوع چینی آن ۸۰ میلیون تومان هزینه می شد.

,
, ,
,
,
,
,
,
,



رضایی قائم مقام هلدینگ فولادی باختر بیان می کند: صادرات شمش های فولادی وابسته به بحث استاندارد است، استاندارد مربوط به شرکت‌های فولادی سال گذشته تصویب و ابلاغ شد و اکنون  تنها شرکتی که توانسته این فرآیند را طی کند و مجوز صادرات بگیرد فولاد خوزستان است و البته شرکت فولاد محمودآباد هم به زودی وارد فضای اخذ استاندارد برای صادرات خواهدبود.

محمود باختر مدیرعامل هلدینگ فولادی محمودآباد در این زمینه اظهار داشت: هلدینگ فولادی محمودآباد شامل سه کارخانه است از جمله کارخانه سوله سازی جاده کوه سفید، شرکت ذوب فولاد محمودآباد که کار تولید شمش را انجام می‌دهد و کارخانه تک‌تازان فولاد خاورمیانه که ورق فولادی تولید می کند ظرفیت تولید کارخانه تک‌تازان از فولاد ۱۸۰ هزار تن در سال می باشد، ظرفیت تولید کارخانه ذوب آهن فولاد محمودآباد ۴ هزار تن در ماه می باشد و ظرفیت تولید کارخانه باختران شش هزار تن در سال می باشد.
 

, ,
,
,
,
,
,



این سه شرکت تحت عنوان یک هلدینگ مشغول به فعالیت هستند تولیدات هلدینگ فولادی محمودآباد قم به اکثر شهرهای کشور صادر می شود در زمینه صادرات به خارج از کشور نیز محصولات این واحد صنعتی به کشورهای  عراق و افغانستان صادر می شود اما به گفته مدیران این هلدینگ با برنامه ریزی های انجام شده توسعه صادرات به دیگر کشورها نیز انجام خواهد شد.

کارخانه باختر از سال ۱۳۷۵ شرکت ذوب فولاد محمودآباد از سال ۱۳۸۸ و شرکت تکتازان از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت فعالیت کرده است، نیروی انسانی مشغول به کار در مجموعه  ۲۰۰ نفر است که با راه اندازی کارخانه بعدی که در حال نصب دستگاه‌ها است ۷۰ الی ۸۰ نفر نیز به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند و در مجموع سه کارخانه این هلدینگ فولادی برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

, ,
,
,
,
,




این شهرک با کمبود تجهیزات آتش نشانی و کمک‌های امدادی روبرو است و جان کارگران را به خطر انداخته است، اگر در یک حادثه این کارخانه دچار حریق شود هم زمان ۱۴ نفر دچار حوادث ناشی از سوختگی خواهند شد  و با توجه به نبود مرکز امداد و نجات در شهرک محمودآباد تا رسیدن آمبولانس‌ها و تأخیر آن ممکن است افرادزیادی جان خود را از دست دهند.


انتهای پیام/

, ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه