اخبار داغ

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد خبرداد

راه اندازی مرکز اسناد در بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد

راه اندازی مرکز اسناد در بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد
حجت الاسلام زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از جمع آوری آثار شهدا و دیدار از خانواده شهدا در استان یزد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حجت الاسلام عباس زارع پیش از ظهر امروز در نشست خبری کمیته تکریم خانواده شهدا و جمع آوری آثار کنگره 4 هزار شهید استان یزد که در حسینیه سیدمحمدآقا برگزار شد اظهار داشت: یکی از وظایف بنیاد شهید پراکنده نمودن عطر ایثار و شهادت در جامعه است که در دومین کنگره ملی شهدا استان یزد بنیاد شهید مسئولیت دو کمیته تجلیل و تکریم و جمع آوری آثار خانواده شهدا را برعهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا،,

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد افزود: در استان یزد 75 هزار ایثارگر، 751 آزاده و بیش از 4 هزار شهید داریم که براساس رعایت دستورالعمل های بهداشتی از خانواده آنها دیدار کنیم.

,

وی ادامه داد: تا به امروز 1274 خانواده شهید و بیش از 1400 نفر از رزمندگان، جانبازان، فرزندان و همسران شهید تجلیل و تکریم داشته ایم.

,

زارع عنوان کرد: بنیاد شهید و امورایثارگران از سال ها پیش اسناد و آثار شهدا اعم از لباس، قرآن و عکس شهدا را جمع آوری کرده تا آنها را به نمایش بگذارد.

,

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اضافه کرد: ایجاد مرکز اسناد بنیاد شهید، تهیه 3600 قطعه عکس پرسنلی شهید، 22500 عکس آلبومی از شهدا، 2200 وصیتنامه شهدا، دستنوشته شهدا، دفترچه خاطرات شهدا، آثار خطی و نقاشی شهدا از جمله اقداماتی بوده که صورت گرفته است.

,

وی تصریح کرد: بنیاد شهید 41هزار برگ از اسناد شهدا، 700 مورد مصاحبه تلویزیونی از خانواده شهدا، تنظیم 3600 زندگینامه شهدا، جمع آوری 300 آثار فیزیکی شهدا، تبدیل فیلم کاست خاطرات و صوت شهدا از آنالوگ به دیجیتال، ساخت اپلیکیشن شهدای یزد و چاپ 40 عنوان کتاب بخشی از برنامه های این کمیته بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه