اخبار داغ

فرماندار سرپل ذهاب:

رسانه اساسی‌ترین رکن دموکراسی جامعه است

رسانه اساسی‌ترین رکن دموکراسی جامعه است
نورالدین فرزادی پور گفت: رسانه اساسی‌ترین رکن و عامل دموکراسی جامعه است که می‌تواند در توسعه آن موثر و سازنده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازی دراز نورالدین فرزادی پور در نشست صمیمی با اصحاب رسانه شهرستان ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: رسانه اساسی ترین عامل دموکراسی در یک جامعه است که می تواند در رشد و توسعه آن جامعه سازنده و موثر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,

وی افزود وظیفه رسانه تهیه و توزیع اخبار برای مخاطبین است که کاری بسیار سنگین بوده و اولین شرط آن این است که خبرنگار مسئولیت پذیر بوده و در مقابل مردم پاسخگو باشد.

,

نماینده عالی دولت در شهرستان تصریح کرد: رسانه در مقابل مردم و حاکمیت یک مسئولیت دوسویه دارد که باید به هر دو طبقه کمک کند تا باعث توسعه و پیشرفت جامعه شود.

,

فرزادی پور خاطرنشان کرد: استحکام و محبوبیت پایگاه خبری در سایه مسئولیت پذیری و صداقت در انعکاس اخبار و اطلاعات حاصل می شود.

,

ایشان درادامه بااشاره به مشکلات مطرح شده شهرستان ازسوی اصحاب رسانه اذعان داشت: بیان مشکلات نشان دهنده شناخت عمیق و ریشه ای اصحاب رسانه نسبت به شهرستان و تعصب و غیرت خبرنگاران و فعالین رسانه ای به شهر و دیار خود است.

,

فرماندار شهرستان یکی از مشکلات مطرح شده را بحث ترافیکی شهر دانست و گفت: دریک نگاه اولیه می توان مشاهده کرد که خیابانهای شهر امروز به پارکینگ تبدیل شده و شهر فاقد یک طرح جامع ترافیکی است که قسمتهای مختلف هم پوشانی ترافیکی داشته باشند لذا برای رفع این مشکل تهیه یک طرح جامع ترافیکی در دستورکار دستگاههای متوالی قرارگرفته است.

,

وی بااشاره به مشکلات تامین آب آشامیدنی مناطق روستایی اذعان داشت: مشکل تامین آب شرب یک مشکل اساسی در شهرستان است که رفع آن نیازمند زمان و اعتبارات لازم است .

,

فرزادی پور ادامه داد: فرسوده بودن تاسیسات شبکه آبرسانی و کمبود منابع حاصل از استفاده نادرست از منابع آبی منطقه از عوامل مشکل کمبود آب شرب شهرستان است که لازم است هم برای تعویض تاسیسات و هم بهینه سازی مصرف اقدام شود.

,

ایشان مشکل امهال تسهیلات زلزله زدگان را ازدیگر مشکلات مهم شهرستان برشمرد و عنوان داشت : امهال تسهیلات یک مصوبه قانونی دوساله داشت که از آن استفاده شده ولی باتوجه به شرایط منطقه و زلزله دوم در سال ۱۳۹۷ و عدم برخورداری مردم از منبع درآمدی مناسب مکاتبه ای با شواهد و قرائن متعدد با استانداری برای تمدید امهال تسهیلات مردم زلزله زده انجام شده است.

,

فرماندار شهرستان افزود: استاندار کرمانشاه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اقداماتی در این خصوص در سطح ملی انجام داده و تلاش کرده اند که برای بازپرداخت تسهیلات به مردم زلزله زده فرصتی داده شود که امیدواریم این تلاشها نتیجه لازم را کسب کند.

,

ایشان درادامه به مشکلاتی همچون بحث دفع فاضلاب شهرکهای الحاقی به شهر ، مخابرات، انتصاب مدیران شهرستان ، سونوگرافی سطح شهر ، تسهیلات ازدواج بانکها، شهرک مشاغل و حواشی پیش آمده در شهرداری و شورای شهر اشاره کرد و گفت: باتمام توان خود برای رفع مشکلات شهرستان اقدام خواهم کرد.

,

وی درادامه به قابلیتهای شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: بخش توریسم و گردشگری ، کشاورزی ، صنعت، بازرگانی و تجارت مرزی از قابلیتها و پتانسیلهای مهم در شهرستان است که باید برای بهره برداری از آنها در جهت پیشرفت منطقه و رونق اقتصادی شهرستان برنامه ریزی مناسب انجام شود.

,

ایشان با اشاره به طرح پالایشگاههای گازی و پتروشیمی اذعان کرد: این طرح که بحث مطالعات آن در حال انجام است اگر برای شهرستان تصویب شود یک اقدام منحصر به فرد در شهرستان از ابتدای انقلاب تاکنون است که هیچ نظیر و مانندی ندارد و از روز اول کلنگ زنی آن اشتغال ایجاد خواهد شد و رونق و شکوفایی منطقه را به همراه خواهد داشت .

,

فرزادی پور ادامه داد: در شهرستان ۲۴ فرصت سرمایه گذاری مناسب در بخشهای مختلف شناسایی شده که نیازمند سرمایه گذار بخش خصوصی است و ما آماده هستیم که در این زمینه ها از سرمایه گذاران بومی و غیر بومی حمایت کنیم.

,

فرماندار شهرستان درادامه گریزی هم به اقدامات دولت تدبیر وامید در شهرستان داشت و گفت : مردم سرپلذهاب مردمی استوار، مقاوم و صبور هستند که آوارگی ، ۸ سال دفاع مقدس ، بازسازی و زلزله را تحمل کرده و شهر را از نو ساخته و آباد کردند.

,

وی افزود : در زلزله مهیب سال ۹۶ استان کرمانشاه ۹ شهرستان درگیر بود اما بیشترین آسیبها و خرابیها در سرپلذهاب اتفاق افتاد و از روز اول از شخص اول کشور تا رئیس جمهور و اعضاء کابینه دولت و مسئولین مختلف در کنار مردم حضور یافته و برای آبادانی دوباره شهر تلاش کردند.

,

نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: آواربرداری یک شهر زلزله زده  با آن گستردگی و ۴۵ هزار واحد مسکونی آسیب دیده کار بسیار عظیمی بود که انجام گرفت و کاربازسازی شروع شد.

,

ایشان بااشاره به فرصت سازی دولت از تهدید زلزله اذعان داشت: رشد ۲۰ درصدی ساخت و ساز در مناطق روستایی بطوریکه بجای ۱۰ هزار واحد تخریب شده ۱۲ هزار واحد مسکونی ساخته شد و رشد طبقاتی ساختمانها در سطح شهر، خانه دار شدن بخشی ا ز مستاجرین و مهاجرت معکوس موید گوشه کوچکی از فرصت سازی دولت در ساخت و سازها از تهدید زلزله می باشد.

,

فرزادی پور تصریح کرد: نقش بی بدیل استاندار پرتلاش مهندس بازوند در زمان بازسازی سرپلذهاب برکسی پوشیده نیست که از ابتدای زلزله تا اتمام بازسازی در کنار مردم بودند و در جلسات استانداری همیشه عمده مسائل مطروحه در جلسات به شهرستان سرپلذهاب اختصاص داشت .

,

وی در ادامه افزود: مسئولین امروز بدهکار مردم هستند و برای جایگاه آنها خون شهدای بسیاری  تقدیم شده است لذا باید از تمام توان خود برای رفع مشکلات جامعه استفاده کنند.

,

فرماندار شهرستان تصریح کرد: اولین نشانه مرگ یک مسئول خوشحال شدن او از تمجید و تعریف است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه