اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی:

بیمه‌های تکمیلی از نسخه‌نویسی الکترونیکی استقبال نکردند

بیمه‌های تکمیلی از نسخه‌نویسی الکترونیکی استقبال نکردند
محسن رعنایی یکی از مشکلات پیش روی نسخه‌های الکترونیک را عدم همکاری و بی رغبت بیمه‌های تکمیلی خواند و گفت: جلسات متعددی در این حوزه انجام شده اما بیمه‌های تکمیلی متقاضی دریافت کاغذ هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، محسن رعنایی، مدیر بیمه سلامت خراسان شمالی ظهر امروز در شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت استان در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت:  تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در مقایسه با سال گذشته در بحث بیمه همگانی رایگان ۲۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: در حال حاضر آخرین آمار بیمه شدگان سلامت استان خراسان شمالی ۶۳۵ هزار نفر هستند که از این تعداد ۴۴۶ هزار نفر روستایی و عشایر ، ۱۰۲ هزار بیمه همگانی رایگان، ۵۷ هزار کارکنان دولت، ۲۶هزار خانواده شهدا و ایثارگران و چهارهزار نفر خویش فرما ایرانیان هستند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمامی معوقات سال ۹۸ به صورت کامل پرداخت و تسویه شده است، گفت: مبلغ ۶۶۸ میلیارد ریال طی این ۱۰ ماهه در رابطه با بدهی های سال گذشته در بخش های مختلف پرداخت شده است.

,

رعنایی افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال از معوقات سال ۹۹ پرداخت شده است.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که در پرداختی های سال ۹۹ مبلغ ۳۵ میلیارد ریال بابت نسخه های الکترونیکی پرداخت شده است.

,

وی نسخه نویسی را در راس اولویت های سازمان بیمه سلامت خواند و گفت: از سال ۹۷ طرح پایلوت نسخه نویسی آغاز شده است که از ابتدای مرداد ماه سال جاری با جدیت بیشتری طرح ادامه پیدا کرد، تا زمانی که زیرساخت ها به صورت کامل تعریف و اجرایی شود.

,

رعنایی گفت: در طی ۹ ماهه سال جاری ۱۱۳ هزار و ۳۷۰ نسخه توسط پزشکان تولید شده است، اما حذف یکباره دفترچه ها در دستور کار نبوده است.

,

این مقام مسئول بیماری کرونا را تهدید و فرصت خواند و خاطرنشان کرد: دفترچه و پرونده های پزشکی به نوعی باعث انتقال بیماری کرونا می شد که در واقع نسخه نویسی الکترونیک راهبرد تاثیرگذاری در این شرایط بوده است و یک فرصت تلقی خواهد شد.

,

رعنایی افزود: این در حالی است که در برخی مواقع به دلیل نداشتن آمادگی های لازم پزشک مورد نظر برای استفاده از سیستم مورد نظر در راستای نسخه نویسی الکترونیکی باعث ایجاد تجمع در مطب ها می شد که این نیز در زمان بیماری کرونا تهدید محسوب می شد.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۷۰ درصد نسخه های تولید شده الکترونیکی بوده است، گفت: برای اینکه فشاری به پزشکان وارد نشود، تا جایی که ممکن است به سمت تولید نسخه های الکترونیکی پیش خواهیم رفت.

,

وی با بیان اینکه هدف اصلی نسخه نویسی الکترونیکی تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت است، افزود: سازمان امتیازهایی را برای گروهی که در این راستا همکاری دارند در نظر گرفته است.

,

رعنایی بیان داشت: از ابتدای شهریور ماه سال جاری تاکنون ۷۹ هزار نسخه الکترونیکی در داروخانه ها، ۱۸ هزار و ۵۰۰ نسخه پیچی در ۱۲ آزمایشگاه طرف قرارداد استان و ۱۲ هزار و ۵۰۰ نسخه طرف قرارداد رادیولوژی های استان نسخه پیچی الکترونیکی بوده است .

,

وی یکی از مشکلات عمده در رابطه با نسخه های الکترونیک را عدم همکاری و بی رغبتی بیمه‌های تکمیلی خواند و گفت: باتوجه به اینکه جلسات متعددی در این حوزه انجام شده اما بیمه تکمیلی متقاضی دریافت برگه  و کاغذ هستند.

,

رعنایی بیان داشت: از سال آینده طبق برنامه در نظر گرفته شده چاپ دفترچه تعطیل خواهد بود و فرد با کارت ملی و شماره ملی خدمات درمانی را دریافت خواهد کرد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه