اخبار داغ

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

آلودگی هوا زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم می‌کند/ امکان بازگشت به وضعیت قرمز با ساده‌انگاری مردم

آلودگی هوا زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم می‌کند/ امکان بازگشت به وضعیت قرمز با ساده‌انگاری مردم
مهدی قلیان گفت: آلودگی هوا باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی و تنفسی بدن می‌شود و زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم می‌کند بنابراین جهت مهار کامل ویروس کرونا نیاز به یک سری اقدامات میان سازمانی و همکاری کامل مردم داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: در حال حاضر با آبی شدن وضعیت کرونایی در مشهد شاهد ساده‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی شهروندان در خصوص این بیماری هستیم که این امر می‌تواند باعث بازگشت به وضعیت قرمز کرونایی و اوج گرفتن آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر در استان شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

ساده‌انگاری مردم باعث بازگشت به وضعیت قرمز کرونایی می‌شود

, ساده‌انگاری مردم باعث بازگشت به وضعیت قرمز کرونایی می‌شود,

وی ضمن ابراز نگرانی از شلوغی قطار شهری و اتوبوس‌ها در سطح شهر مشهد، گفت: زمانی که وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند که باید اجتماعات مردمی به حداقل برسد، تمام سازمان‌ها در طرح هوشمند باید به وظایف خودشان عمل کنند.

,

نمی‌توان انتظار دو برابر شدن ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد را داشت

, نمی‌توان انتظار دو برابر شدن ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد را داشت,

قلیان خاطر نشان شد: امکانات و بودجه شهری برای افزایش تعداد ناوگان حمل نقل عمومی محدود است لذا با توجه به ضرورت جابه‌جایی مسافر توسط سیستم حمل و نقل شهری و محدود بودن امکانات و بودجه مدیریت شهری، نمی‌توان انتظار دو برابر شدن ناوگان اتوبوس‌رانی را داشت از این رو تا امکان دارد مردم در خانه‌های خود بمانند در صورت اضطرار با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از خانه خارج شوند.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به اینکه نمی‌توان سازمان خاصی را الزام به اجرای یک سری اقدامات خارج از توانایی و بودجه‌اش کرد، افزود: به عنوان مثال وزارت بهداشت اعلام می‌کند جهت کنترل کرونا تمام کارگران و کارمندان باید در خانه بمانند و حقوق بیکاری دریافت کنند، آیا سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند جوابگوی این حجم از مطالبات ناگهانی باشد؟ قطعاً خیر.

,

وی ادامه داد: مهم‌ترین راه جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مراقبت‌هایی است که از سوی شهروندان اعمال می‌شود لذا درخواست داریم مردم در صورت مشاهده اتوبوس یا قطار شهری شلوغ سوار آن نشوند و منتظر سرویس بعدی شوند و یا از روش‌های جایگزین استفاده کنند.

,

قلیان با اشاره به اینکه شلوغی ناوگان حمل و نقل عمومی باعث کاهش استقبال مردم جهت استفاده از این ناوگان شده است، گفت: کم شدن استقبال مردم برای استفاده از اتوبوس و قطار شهری باعث افزایش میزان تردد خودروهای شخصی و در نتیجه بالا رفتن میزان آلایندگی هوا در کلان‌شهرها شده است.

,

آلودگی هوا زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم می‌کند

, آلودگی هوا زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم می‌کند ,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: آلودگی هوا باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی و تنفسی بدن می‌شود و زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم می‌کند بنابراین جهت مهار کامل ویروس کرونا نیاز به یک سری اقدامات میان سازمانی و همکاری کامل مردم داریم.

,

استقرار ناظران بهداشت و سازمان ورزش در استخرها

, استقرار ناظران بهداشت و سازمان ورزش در استخرها,

وی در خصوص بازگشایی استخرها در مناطق آبی گفت: این تصمیمی است که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شده است و بر اساس آن استخرها با ظرفیت‌های محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های ابلاغی بازگشایی شده‌اند همچنین در تمامی استخرها ناظران بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراه ناظران سازمان ورزش و جوانان حضور دارند و بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت دقیقی دارند که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با آن برخورد و درصورت نیاز آن استخر پلمپ می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه