اخبار داغ

یک پزشک متخصص مطرح کرد؛

ریزقطرات تنفسی یکی از راه های انتقال ویروس کرونا

ریزقطرات تنفسی یکی از راه های انتقال ویروس کرونا
سیاوش وزیری یکی از راههای انتقال ویروس کرونا را ریزقطرات تنفسی دانست و گفت: این ریز قطرات تنفسی تا حدود ۲ متر بُرد موثر دارند و می تواند باعث آلودگی فرد مستعد ابتلا به بیماری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش وزیری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد یکی از راههای انتقال ویروس کرونا را ریزقطرات تنفسی دانست و گفت: این ریز قطرات تنفسی تا حدود ۲ متر بُرد موثر دارند و می تواند باعث آلودگی فرد مستعد ابتلا به بیماری شود.

رییس بیمارستان مبتلایان کرونا در کرمانشاه افزود: بر این اساس در محیط های سربسته ای که تهویه مناسب وجود ندارد اگر افراد فاصله گذاری اجتماعی ۲ متر را رعایت نکنند این ریزقطرات از جهت ابتلا به بیماری می تواند برای آنها خطرساز باشد.

وی خاطر نشان کرد: در برخی موارد این قطرات سطوح را آلوده می کنند لذا لمس سطوح آلوده با دست افراد می تواند باعث انتقال ویروس شود.

وزیری گفت: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی لاجرم توسط بسیاری از افراد انجام می گیرد به همین‌منظور بهتر است این افراد همواره از ماسک استفاده کنند و رانندگان نیز از سوار کردن افراد بدون ماسک اجتناب کنند و پنجره این وسایل برای تهویه مناسب باز گذاشته شود تا محیط سربسته پرخطری برای حمل و نقل افراد نباشد.

وی ادامه داد: ضمن‌اینکه رانندگان وسایل نقلیه در وعده های مکرر سطوح را آلودگی زدایی کنند تا اگر قطرات تنفسی سطوح را آلوده کرده، با مواد ضدعفونی برطرف شود.

وزیری در پاسخ به این سوال که آیا طرح زوج و فرد می تواند در استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و انتقال بیشتر بیماری کرونا موثر باشد، گفت: گاهی ایجاب می کند که برای جلوگیری از ازدحام شهری و آلودگی های هوا بعلت آلایندگی ها، محدودیت های ترافیکی اعمال شود لذا در اینصورت بهتر است الگوهای تهویه مناسب در داخل وسایل نقلیه عمومی و پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

رییس بیمارستان مبتلایان کرونا در کرمانشاه گفت: البته تردد افراد با وسایل نقلیه شخصی ایمن تر است اما اینطور نیست که همه خودروی شخصی داشته باشند بنابر این استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کاری است که اتفاق می افتد باید این فضا را چه طرح زوج و فرد باشد یا نباشد، امن کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهایپیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه