اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس:

توزیع مسکن در کشور، عادلانه نیست/ مسکن مهر، تنها فرصت مسکن دار شدن اقشار کم درآمد بود

توزیع مسکن در کشور، عادلانه نیست/ مسکن مهر، تنها فرصت مسکن دار شدن اقشار کم درآمد بود
رئیس مجمع نمایندگان اردبیل به وضعیت مسکن در 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود تولید خوب در حوزه مسکن، متاسفانه شاهد توزیع نامتوازن و ناعادلانه آن در کشور هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدیف بدری رئیس مجمع نمایندگان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، به وضعیت مسکن در 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: متأسفانه بعد از 40 سال هنوز مسکن محرومین و دهک های پایین جمعیت کشور هنوز سر و سامان نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

بدری با بیان اینکه تنها افراد مُتَموِل و اقشار متوسط جامعه صاحب مسکن هستند، گفت: این در حالی است که از لحاظ تولید مسکن با مشکل مواجه نیستیم و چه بسا تعداد مسکن موجود در کشور مطابق با نیازهای جمعیتی کشور هم بوده ولی توزیع آن عادلانه نبوده است.

,

وی گفت: در طول 40 سال گذشته متاسفانه قوانین ما هدایتگر فرصت برای تامین مسکن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه نبوده است.

,

رئیس مجمع نمایندگان اردبیل به فصل 31 قانون اساسی نیز اشاره کرد و گفت: طبق این فصل از قانون همه مردم ایران حق داشتن مسکن دارند ولی تاکنون توزیع مناسبی صورت نگرفته  چراکه قوانین موجود در حوزه مسکن بیشتر تقویت کننده سوداگری مسکن بوده  و اقدامات مناسبی در قوانین مالیاتی و ایجابی برای حمایت از تولید مسکن مستعفین صورت نگرفته است.

,

وی به مقایسه وضعیت مستأجرین در دهه 60 و 90 پرداخت و گفت: مستاجرین در دهه 60 تنها 14 درصد جامعه را تشکیل می دادند در حالی که این میزان در دهه 90 به بالای 30درصد رسیده است.

,

این نماینده مجلس به مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: تنها فرصت مسکن دار شدن اقشار کم درآمد در دولت نهم و دهم ایجاد شد و در دوره های قبل و بعد از دوره،سیاست های مسکن در کشور بیشتر تنظیم گری بوده است.

,

وی اظهار امیدواری کرد در دولت پیش رو با فرصت سازی بتوان گام های موثری برای مسکن دار شدن اقشار کم درآمد جامعه برداشت.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه