اخبار داغ

جانز هاپکینز گزارش داد؛

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۲۴ میلیون نفر رسید

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۲۴ میلیون نفر رسید
طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت، با ابتلای دست‌کم ۱۴۱ هزار و چهار مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا از مرز ۲۴ میلیون نفر عبور کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار و ۴۱۶ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۳۹۸ هزار و ۹۷۷ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۴۱ هزار و چهار مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۲۴ میلیون و ۷۳ هزار و ۵۵۵ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد، شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در آمریکا تاحدودی کاهش داشته است.

 

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۲۴ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۳۷۶ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۴۰۸ هزار و ۶۲۰ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۲۹ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۱۶۲ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۵۲۷ هزار و ۹۱ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا که در هفته‌های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با سه میلیون و ۱۵ هزار و ۶۴۴ مورد ابتلا و ۳۳ هزار و ۷۲۳ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با دو میلیون و ۱۳۸ هزار و ۱۹۰ مورد ابتلا و ۳۲ هزار و ۷۱۱ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۷۱ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز با ۴۱ هزار و ۱۷۳ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

اخیراً گزارشی منتشر شد مبنی بر آنکه آمار و ارقامی که از میزان تلفات ناشی از ویروس کرونا در آمریکا ارائه شده، نشان می‌دهد که در هر دقیقه، سه آمریکایی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می‌دهد.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا به گونه‌ای شده که بیماران کرونایی در بیمارستان‌های بزرگتر به داخل راهرو‌ها، تخت‌های مراقبت ویژه (آی‌سی‌یو) و حتی بخش اطفال منتقل شوند.

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشور‌های دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.

با اینحال، بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» در آمریکا ثبت شده، ۵۵ نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن‌های «فایزر» یا «مدرنا» جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۹۵ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۵۶۳ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان دو میلیون و ۳۹ هزار و ۲۸۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۵۲ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۳۴۱ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۱۰ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۶۴۷ مورد ابتلا و ۱۵۲ هزار و ۵۹۳ مورد فوتی و برزیل با هشت میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۳۸ مورد ابتلا و ۲۱۰ هزار و ۳۲۸ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه