اخبار داغ

سرلشکر سلامی:

رزق و روزی ما دست آمریکا نیست/ملتی که پیوند با ولی خود را محکم کند شکست نمی‌خورد

رزق و روزی ما دست آمریکا نیست/ملتی که پیوند با ولی خود را محکم کند شکست نمی‌خورد
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ملت ما فهمید اگر پیوند خود را با ولی خود محکم کند هرگز شکست نمی‌خورد زیرا ملت‌ها در ذهن خود پیروز می‌شوند یا شکست می‌خورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز (سه‌شنبه) در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، طی سخنانی اظهار داشت: سرمایه‌های معنوی بزرگ‌ترین دارایی یک ملت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: سرمایه اصلی که می‌تواند نامحدود باشد و قلمرو عزت و افتخار یک ملت را گسترش دهد جلوه‌های معنوی جامعه هستند مانند یک مکتب بزرگ که انسان‌ها در دامن آن بزرگ شده و متناسب با این ارزش‌ها بزرگ می‌شوند. اگر یک جامعه تابع یک مکتب بزرگ باشد بسیار بزرگ‌تر از از ظاهر مادی هستند.

,

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: انسان‌های بزرگ و شخصیت‌های جامعه مانند حقیقت جاری در بطن جامعه حرکت کرده و متعلق به یک زمان خاص نیستند. این افراد منبع و منشا افتخار هستند و تمام شدنی نیستند که با زمان حرکت می‌کنند.

,

سرلشکر سلامی با اشاره به واقعه عاشورا گفت: کربلا و افتخارات آن واقعه‌ای است که افتخار، عزت، مقاومت، شرف، گذشت و ایثار از آن تا ابد می‌جوشد و هرگز متوقف نمی‌شود. شخصیت‌های بزرگ نیز اینگونه هستند مانند امام خمینی (ره) و شهدای ما مانند شهید سلیمانی که اینها قدرت اصلی ما هستند.

,

وی افزود: دفاع مقدس یک حادثه در تاریخ نیست بلکه سازنده بخش مهمی از فرهنگ ما و الگوبخش و سرمایه‌ای تمام ناشدنی است که می‌جوشد و انتقال آن به نسل‌های بعدی بسیار مهم است.

,

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دفاع مقدس ما را با کرامت، عزت و افتخار عجین می‌کند، البته اساساً جامعه‌ای که برای استقلال می جنگد در یک نبرد نا برابر حضور دارد زیرا می‌خواهد آزاد و مستقل زندگی کند.

,

فرمانده کل سپاه گفت: دفاع مقدس حیات طیبه ای برای جامعه ماست زیرا دشمنان می‌خواستند ملت ما را بشکنند و بر او لباس ذلت بپوشانند. اگر ملتی تسلیم شود می‌میرد و فاقد اعتبار و درمانده است. دفاع مقدس برای همیشه به ما عزت داد و تصور جهان را از ملت ایران واقعی کرد تا ملت ما با این عناصر برآمده از دفاع مقدس شناخته شود.

,

سرلشکر سلامی گفت: در دفاع مقدس ما مقاومت را مشق کردیم زیرا برای قوی بودن باید با دشمنان بزرگ کُشتی گرفت و بدون ایستادگی و مقاومت هیچ ملتی سربلند نمی‌شود. ملت ما آرزو داشت که ای کاش در کربلا و مسجد کوفه بود تا نشان دهد که چگونه از امام خود دفاع می‌کند و دفاع مقدس آزمونی بود که ملت ایران را بلند مرتبه و عزیز کرد و نشان داد اسلام منبع سعادت و جهاد هم منبع حیات ماست.

,

وی گفت: زمانی که ملت ما لباس جهاد پوشید خداوند لباس عزت و افتخار برتن ما کرد، فرهنگ نترسیدن از دشمن و تحقیر قدرت‌های غیر الهی در دفاع مقدس برای ما شکل گرفت.

,

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اگر دفاع مقدس نبود ما در نبردهای بعدی که مقیاس‌های بزرگ‌تر و جهانی داشتند دچار مشکل می‌شدیم. دفاع مقدس مقاومت را با ذات ملت ما عجین کرد و ملت ما فهمید اگر پیوند خود را با ولی خود محکم کند هرگز شکست نمی‌خورد زیرا ملت‌ها در ذهن خود پیروز می‌شوند یا شکست می‌خورند.

,

وی با بیان اینکه شهدا منابع قدرت ما هستند که با وجود آنها هرگز شکست نمی‌خوریم، گفت: وقتی امام و امت یکی می‌شوند آن وقت دشمن مجبور است در همه آرزوهای خود منجمد شود، آنها می‌خواستند در جنگ تحمیلی انقلاب ما را خاموش کنند اما نتوانستند.

,

سرلشکر سلامی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس دشمن جبهه‌های جنگ را در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی و .‌.. گسترش داد اما دفاع مقدس ما را قوی کرده بود و این ملت در کنار یک رهبر بزرگ دیگر شکست نمی‌خورد.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ رسانه ای و فرهنگی دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن به قلب های مردم حمله کرد تا آنها را از راهی که می روند پشیمان کند و اعتقاد به اسلام و رهبری را با تردید مواجه کند اما هرکجا امام و امت، رهبری و ملت با تکیه بر اسلام و تبعیت از ولی خود و درس گرفتن از حوادث فراموش ناشدنی تاریخ مقابل مستکبران ایستادند، دشمن مجبور شد در همه جبهه‌ها عقب بنشیند.

,

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در بُعد سرزمینی، دشمن تا مدیترانه عقب نشست و انقلاب اسلامی صادر و قدرت‌های زیادی ساخته شد، ایران اسلامی در مرکز جبهه مقاومت دربرابر استکبار جهانی ایستاد و رهبری در مرکز این جبهه بود که توانست دشمن را عقب بزند و با تیزهوشی و اندیشه بلند خود قدرت تفکر را از دشمن گرفت.

,

سرلشکر سلامی ادامه داد: دشمن در همه صحنه ها مانند یمن، بحرین و سوریه شکست خورد و ملت ما با بصیرت فریب جنگ روانی دشمن را نخورند. این‌ها حقیقت های بزرگی هستند و ما از این حوادث درس گرفتیم.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم های همه جانبه کشورمان اشاره کرد و گفت: آنها جنگ اقتصادی  و فشار حداکثر ی را به راه انداختند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند اما ملت ما توانست قدرت بیافریند، در مقابل دشمن ما به حاشیه رفته است. فشار حداکثری یک شعار نبود بلکه یک استراتژی بود آنها با تمام قوا در میدان نبرد حاضر شده بودند اما ملت ایران تاثیر تحریم‌ها را کم کرده است و می داند دشمن هرگز تحریم را بر نمی‌دارد مگر اینکه ملت ما تاثیر آن را از بین ببرد.

,

فرمانده کل سپاه خطاب به حضار گفت: شما امروز نیازی به برجام نمی‌بینید چون حیات خود را بدون آن حفظ کرده اید، تکیه گاه ما آمریکا نیست و کلید رزق و روزی ما دست او نیست.

,

سرلشکر سلامی با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: امروز دشمن کجاست، نقطه تمرکز آنها حفظ کنگره است و سنگر آمریکا به کنگره منتقل شده و نور خدا جلوه گر شده است. این امتداد و جلوه دفاع مقدس است و ما تا آخر ایستاده ایم، قوی‌تر از همیشه و با پیروی از ولی خود راه را ادامه می‌دهیم، ما راه غلبه بر دشمن را آموخته‌ایم و معتقدیم خدا خلف وعده نمی‌کند و صبح نزدیک است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه