اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

بودجه ۱۴۰۰ تیر خلاص را به اقتصاد می‌زند

بودجه ۱۴۰۰ تیر خلاص را به اقتصاد می‌زند
کوشکی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ به‌گونه‌ای نوشته شده است که سال آینده به اقتصاد کشور تیر خلاص زده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ به‌گونه‌ای نوشته شده است که سال آینده به اقتصاد کشور تیر خلاص زده شود و اصلاً بحث خوش‌خیالی و بدخیالی بودن در اینجا مطرح نیست، بلکه موضوع اصلی مربوط به یک حرکت انتحاری در اقتصاد ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدصادق کوشکی, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: به نظر می‌رسد آقای روحانی در فکر ایجاد یک زمین سوخته برای دولت بعدی است؛ یعنی کاری کند که دولت آینده به هیچ شکلی نتواند اقتصاد کشور را نجات دهد.

,

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: آن شکلی از بودجه که توسط دولت ارائه شده، اگر توسط مجلس اصلاحاتی روی آن صورت نگیرد و در مجلس به همین شکل به تصویب برسد، التهاب اقتصادی در سال آینده بیش از امسال باشد بسیار زیاد است.

,

وی بیان داشت: متأسفانه اقتصاد بدحال، بدهی‌های دولتی، وضعیت نامساعد نظام بانکی و بیکاری افسارگسیخته میراثی است که از دولت دوازدهم به دولت سیزدهم خواهد رسید و اصلاً آقای روحانی از این بابت هیچ نگرانی‌ای ندارد و هر کاری می‌کند تا دولت بعدی در انبوهی از مشکلات به سر ببرد که نمونه آن نوع بودجه ۱۴۰۰ است.

,

کوشکی افزود: حسن روحانی در این هشت سال گذشته به‌دنبال این بوده که حتی به قیمت زمین زدن کشور و به بن‌بست کشاندن کشور، پای آمریکا را به ایران باز کند.

,

استاد دانشگاه تهران با ابراز تأسف از این‌که دولت از برخی فرصت‌های اقتصادی و توانمندی‌های اقتصادی غفلت کرده است، یادآور شد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ طوری نوشته شده که دولت از توانمندی‌های داخلی غفلت کرده و ظاهراً می‌خواهد زمینه‌چینی‌های لازم را برای انجام مذاکرات با آمریکا انجام دهد، اما در اصل این نوع رفتارها فقط به کشور آسیب وارد می‌کتد و خسارات بسیاری را برای اقتصاد ملی در پی خواهد داشت.

,

کوشکی معتقد است؛ دولت حسن روحانی فقط درصدد مذاکره و تعامل با غرب است و آمال و آرزوهای دولتش برجام بود که آن هم به بن‌بست خورده و معلوم نیست چه آینده‌ای برای آن پیش‌بینی شده است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه