اخبار داغ

هانی زاده:

سازمان ملل تابعی از اراده آمریکا است

سازمان ملل تابعی از اراده آمریکا است
کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه سازمان ملل به جای اینکه مدافع و پیگیر حقوق بشر باشد،‌ تابعی از ارده آمریکاست، گفت: این سازمان باید رفتار خود را با اعضای خود تغییر دهد چرا در انجام مأموریت تاریخی و ذاتی خود ناکام مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، جنجال جدید سازمان ملل متحد درخصوص پرداخت حق عضویت ایران یکی از موضوعاتی است که به تازگی به راه افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

سعید خطیب زاده، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص انتشار خبری در ارتباط با پرداخت حق عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر علیرغم محدودیتهای ناشی از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، همواره با استفاده از معدود کانال‌های انتقال مالی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته و در سال‌جاری نیز با توجه به مسدود شدن کانال‌های انتقال منابع مالی توسط آمریکا، از مدتها پیش با خزانه داری سازمان ملل در مورد معرفی یک کانال امن توسط سازمان مذکور در حال مذاکره بوده است.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آخرین پیشنهاد کشورمان در این خصوص تادیه این بدهی از طریق استفاده از منابع مسدود شده در کره جنوبی توسط سازمان ملل با مجوز بانک مرکزی بوده است که توسط دبیرخانه سازمان ملل در حال مذاکره و هماهنگی های لازم می‌باشد.

,

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد که به خاطر تعدیات قبلی آمریکا به دارائی‌های بین المللی ایران، سازمان ملل برای انتقال حق عضویت کشورمان از طریق «بانک واسطه» آمریکایی استفاده نکرده و یا این سازمان امنیت مسیر انتقال را تضمین نماید.

,

سازمان ملل همان رفتاری را در پیش گرفته که برخی همپیمانان آمریکا در مورد ایران اتخاذ کردند

, سازمان ملل همان رفتاری را در پیش گرفته که برخی همپیمانان آمریکا در مورد ایران اتخاذ کردند, سازمان ملل همان رفتاری را در پیش گرفته که برخی همپیمانان آمریکا در مورد ایران اتخاذ کردند,

حسن هانی زاده در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص بدهی ایران به سازمان ملل، اظهار داشت: اقدام اخیر سازمان ملل در منع ایران از حق رای در مجمع عمومی سازمان ملل با قوانین داخلی این سازمان کاملا مغایرت دارد.

,

کارشناس مسائل منطقه افزود: این اقدام به اعتبار اینکه ایران در طول سالهای گذشته بر اثر تحریم‌های مالی ظالمانه آمریکا نتوانسته حق عضویت خود را پرداخت کند، صورت گرفته است.

,

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت این کار باید سازمان ملل را وادار می‌کرد که مانع اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران شود ولی سازمان ملل تحت تاثیر آمریکا همان رفتاری را در پیش گرفته که برخی هم پیمانان آمریکا در مورد ایران اتخاذ کردند مثل کره جنوبی که پولهای ایران را بلوکه کرده است.

,

هانی زاده بیان داشت: این حرکت نشان می‌دهد که سازمان ملل به جای اینکه در خدمت صلح بشریت باشد تابعی از اراده آمریکاست و در حقیقت با فشار آمریکا و تحت تأثیر القائات آمریکا عمل می کند. به همین دلیل به جای اینکه سازمان ملل راهکاری برای ارسال حق عضویت ایران به این سازمان پیدا کند متاسفانه تنها به جریان‌سازی علیه ایران اقدام می کند که با قوانین بین‌الملل کاملا مغایرت دارد.

,

این کارشناس مسائل منطقه گفت: سازمان ملل باید در رفتار خودش با اعضای این نهاد بین المللی تجدید نظر کند و یک راهکار صلح آمیز ارائه دهد. در حالی که در این سال‌های اخیر در کنار آمریکا و با نقشه آمریکا عمل کرده است. این نشان می‌دهد که این سازمان در رابطه با ماموریت تعریف شده خود ناکام مانده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه