اخبار داغ

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی:

۴۰ بنای تاریخی استان مرکزی سالانه نیاز به مرمت اضطراری دارد

۴۰ بنای تاریخی استان مرکزی سالانه نیاز به مرمت اضطراری دارد
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در رابطه با تعداد بناهای نیازمند مرمت فوری و اضطراری استان بیان کرد: هرساله به‌طور متوسط حدود 40 بنای تاریخی استان نیازمند مرمت‌های اضطراری هستند و البته تمام بناهای تاریخی استان نیاز به بازدیدها و مرمت‌های دوره‌ای دارند که بسته به نوع و شرایط هر بنا متفاوت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محسن رحمتی معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛  با اشاره به اینکه بهترین راه‌حل برای حفظ و نگهداری بناهای تاریخی که امکان تغییر کاربری دارند، واگذاری به بخش خصوصی است  گفت: تغییر کاربری منازل تاریخی واقع در بافت تاریخی شهر اراک اصلی‌ترین راه حفظ آنها است و ما می‌توانیم از فضای این منازل  در راستای ایجاد سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه سنتی، مراکز علمی، دانشکده‌های هنری و حتی دفاتر برخی از ادارات استفاده کنیم تا ضمن بازسازی و حفظ آنها از فضای تاریخی این اماکن نیز بهره‌مند شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی در رابطه با تعداد بناهای نیازمند مرمت فوری و اضطراری استان بیان کرد: هرساله به‌طور متوسط حدود 40 بنای تاریخی استان نیازمند مرمت‌های اضطراری هستند و البته تمام بناهای تاریخی استان نیاز به بازدیدها و مرمت‌های دوره‌ای دارند که بسته به نوع و شرایط هر بنا متفاوت است.

,

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی در ادامه افزود: در سال 99 بیش از 20 بنای تاریخی مرمت شد که بیشتر آنها شامل مرمت‌های اضطراری و رفع خطر بودند.

,

وی گفت: به‌منظور برنامه‌ریزی بهتر و ساماندهی و مرمت مجموعه بازار، طرح جامع ساماندهی و مرمت بازار تهیه‌شده و در مراحل تصویب نهایی است.

,

رحمتی افزود: اصلی‌ترین هدف از تصویب این طرح احیای بازار و تغییر کاربری در کاروانسراها به‌منظور ایجاد رونق اقتصادی و حفظ این مجموعه تاریخی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه