اخبار داغ

مدیرعامل گروه دارویی برکت البرز؛

ایورمکتینِ تولید البرز برای درمان کرونا همان داروی ضد شپش است/ این دارو ۱۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد

ایورمکتینِ تولید البرز برای درمان کرونا همان داروی ضد شپش است/ این دارو ۱۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد
اکبر برندگی گفت: ایورمکتین که برای درمان کرونا در کشور ساخته شده است سال ها به عنوان داروی ضد شپش در دنیا مورد استفاده قرار می گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، مدیرعامل گروه دارویی برکت امروز سه شنبه در مراسم رونمایی از محصولات جدید در حوزه مکمل‌ ها، مواد اولیه دارویی و داروهای ایورمکتین و موکوسیل در شهرک دارویی برکت در استان البرز گفت: هدف ما رفع وابستگی بخش خصوصی به ۷۵۰ میلیون دلار ارزی است که برای واردات مواد اولیه دارویی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
اکبر برندگی کاهش وابستگی دارویی به خارج از کشور را ثمره حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دانست و افزود: در حال حاضر سه درصد داروهای مورد نیاز کشور از سایر کشورها وارد می شود که به واسطه ارزبری هایی که دارند در تلاش هستیم تا وابستگی را به حداقل برسانیم.
,
 
,
وی به رونمایی از پنج دارو در گروه دارویی برکت اشاره کرد و اظهار داشت: داروی ایورمکتین طی دو ماه اخیر در آمریکا اجازه استفاده پیدا کرده است، البته ایورمکتین که برای درمان کرونا در کشور ساخته شده است سال ها به عنوان داروی ضد شپش در دنیا مورد استفاده قرار می گرفت.
,
 
,
برندگی با اشاره به اینکه کارآزمایی بالینی نشان داد داروی مذکور در درمان کرونا موثر است، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید ۲۰۰ میلیون قرص در شرکت البرز دارو ایجاد شده و پیش بینی ما این است که با تولید این دارو ۱۵ میلیون دلار باعث صرفه جویی ارزی می‌ شود.
,
 
,
وی گفت: لوزارتان هم با ارتقا تولید از 10 هزار کیلوگرم به 40 هزار کیلوگرم صرفه جویی 40 هزار دلاری دارد و سیتالوپرام هم با جهش تولید از 5 هزار کیلوگرم به 15 هزار کیلوگرم موجب صرفه جویی ارزی 3 میلیون و 300 هزاردلاری شده است.
,
 
,
برندگی به تولید آتورواستاتین کلسیم برای کاهش چربی خون اشاره کرد و افزود: با ارتقا تولید از 20 هزار به 40 هزار کیلوگرم شاهد صرفه جویی 6 میلیون و 700 هزار دلاری خواهیم بود، همچنین داروی بیزوپرولول که در درمان بیمارهای قلب موثر است هم با ظرفیت هزار کیلو تولید شده که صرفه جویی 700 هزار دلاری دارد.

وی با اشاره به اینکه داروی موکوسیل در تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کاربرد دارد و ظرفیت تولید بیش از ۱۰۰ میلیون از این قرص را داریم که باعث ۷۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی می‌ شود، اظهار داشت: ظرفیت تولید ۱۰ هزار کیلوگرم داروی برگا بالین برای درمان صرع ۹۶۰ هزار دلار صرفه‌ جویی ارزی دارد.
,
,
,
 
,
مدیرعامل گروه دارویی برکت در خاتمه خاطر نشان داشت:داروی ضد تهوع اندانسترون به میزان ۲۰۰۰ کیلوگرم ظرفیت تولید دارد  و صرفه جویی یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلاری ارزرا به دنبال خواهد داشت.
 
,
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه