اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

انسجام؛ مهم‌ترین نیاز کشور/ دم‌زدن از مذاکرات در این شرایط خیانت است

انسجام؛ مهم‌ترین نیاز کشور/ دم‌زدن از مذاکرات در این شرایط خیانت است
رفیعی راد انسجام را مهم‌ترین نیاز کشور برشمرد و گفت: در کشور نیاز به انسجام بسیار مهم است و منافع ما با انسجام حفظ می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید مهدی رفیعی راد در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: مذاکره با کشورهای اروپایی و آمریکا در اواخر دولت دهم توسط مسئولین غیردولتی مطرح شد چون خود مسئولین دولتی معتقد بودند که در شرایط ضعف نباید با دشمن مذاکره کرد به همین دلیل دشمنان در جریان مذاکرات، حوزه های اقتدار ایران را نشانه گرفته بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی با اشاره به این که همیشه موضوع مذاکره از طرف دولتها مطرح بوده است، افزود: موافقت با مذاکره و برجام برای رفع تحریم ها در مدت شش ماه و همچنین پذیرفتن ایران به عنوان قدرت هسته ای بود البته رهبری شروط ۹ گانه را مطرح کردند که اگر بازیکنان برجام توانایی مدیریت داشتند می توانستند توفیقاتی را حاصل نمایند.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که گرفتن تضمین در برجام مطرح شده بود، تصریح کرد: در برجام گرفتن تضمین از شروط بود که بعد از روی کار آمدن ترامپ از برجام خارج شد و متاسفانه با همان شرایط دولت به سراغ کشورهای اروپایی رفت.

,

رفیعی راد عنوان کرد: این کشورها با گستاخی گفتند می خواهیم برجام را حفظ کنیم اما باید موضوع موشکی ایران تعیین تکلیف شود چرا که دسترسی ایران به حوزه موشک های بالستیک تهدید منطقه است.

,

وی بیان کرد: رویکردی که در نظامات سیاسی در عرصه بین الملل وجود دارد، در رفتار حریف ها تاثیر مستقیمی خواهد داشت و در واقع برجام مزرعه مین است، کشورهای اروپایی نیاز به توافق با ایران دارند و به نوعی محتاج آن هستند ترامپ در به در دنبال مذاکره با ایران بود اما در این میان برخی سیاسیون کشور ما متوجه نمی شوند و برخی سعی دارند متوجه نشوند.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخی از سیاسیون آمریکا کانال دیپلمات مخفی با ایران داشتند و از سال ۲۰۱۵ با حکم اوباما درگیر برجام بودند و امروز برخی پنهان کاریها در حال نمایان شدن است.

,

رفیعی راد با اشاره به این که اروپا و آمریکا خیرخواه ایران نیستند، افزود: این توافق دلایل مختلفی دارد که یکی این است که موهبت الهی شامل حال ایران شده و ایران در قلب سرزمین های دیگر قرار گرفته و سبب شده تا دست اندازی آنها درمنطقه متاثر از این موضوع باشد.

,

وی اظهار داشت: با توجه به برقراری یک نظام سیاسی که یکی از شعارهای آن استقلال است اما دشمن نمی تواند استقلال را برای ما قبول کند و سعی دارد با تهدید و به کار گیری عناصر غرب زده داخل به هدف برسند.

,

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: ما شریکی به نام آمریکا و کشورهای اروپایی نداریم و باید براساس منافع خودمان صحبت کنیم.

,

رفیعی راد گفت: ماهیت جمهوری اسلامی ایران، رفتار جهانی غرب را زیر سوال می برد و نمی پذیرد ولی برخی مسئولین به دنبال منافع خود هستند و برجام را برای انتخابات استفاده کردند.

,

وی انسجام را مهمترین نیاز کشور برشمرد و افزود: در کشور نیاز به انسجام بسیار مهم است و منافع ما با انسجام حفظ می شود.

,

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین تحریم ها قرار دارد و دم زدن از مذاکرات در این شرایط خائنانه است چرا که با تحریم های ظالمانه کودکان و بیماران زیادی قربانی شدند و این جنایت دشمن فراموش نمی شود.

,

رفیعی راد با تاکید بر بازنگری در رفتار سیاسی و خارجی گفت: جریان های فعال سیاسی و جوان باید متوجه باشند که آینده کشور در گرو اتفاقات امروز است و باید تصمیمات درست گرفته شود و با منطق،عزت و مصلحت پیش رفت.

,

وی تصریح کرد: صحبت کردن از موضع ضعف، دشمن را گستاخ می کند و حرکت در مسیر اقتدار، دستمان را پرتر کرد که امیدواریم با روی کار آمدن دولت جوان، کشور وارد حرکت پیشرفت عزتمندانه شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه