اخبار داغ

مدیر کل پزشک قانونی استان یزد:

افزایش ۵۳ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در استان یزد/ همسر آزاری در دوران کرونا افزایش نداشته است

افزایش ۵۳ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در استان یزد/ همسر آزاری در دوران کرونا افزایش نداشته است
آیتی گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۳ نفر در استان یزد بر اثر حوادث ناشی از کار فوت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵۳ درصدی مواجه بوده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، فریبرز آیتی فیروزآبادی پیش از ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با تشریح اقدامات و فعالیت‌های سازمان پزشکی قانونی گفت: هم اکنون ۶۸ نیروی استخدامی، طرحی، قرادادی و شرکتی در اداره کل پزشکی قانونی استان مشغول انجام وظیفه هستند که از این تعداد، ۲۸ نفر پزشک در حوزه‌های تخصصی مختلف و مابقی کارشناسان این اداره هستند که متوسط سطح علمی و مدرک تحصیلی این پرسنل بالاترین سطح را نسبت به دیگر دستگاه‌های اداری، دولتی و قضایی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
وی ادامه داد: پزشکی قانونی شامل بخش‌های مختلفی است که در حوزه معاینات بالینی افراد مراجعه کننده شامل مواردی از جمله نزاع، تصادفات، قصور پزشکی و ... می‌شوند و پرونده‌های که نسبت به نظریات واحد معاینات بالینی اعتراض داشته باشند نیز در واحد کمیسیون پزشکی بررسی می‌شود که ماهانه ۵۰ تا ۶۰ پرونده در این واحد مورد بررسی قرار می‌گیرد.
,
 
,
مدیر کل پزشکی قانونی استان یزد افزود: در واحد تالار تشریح این اداره نیز پرونده متوفیان ناشی از فوت‌های غیرطبیعی، فوت‌های حادثه‌ای و مشکوک مورد بررسی قرار می‌گیرد، سالانه ۳۰۰ تا ۶۰۰ مورد جسد به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شوند و در واقع تقریبا هر روز حداقل یک ارجاعی برای کالبد شکافی، تشریح یا معاینه ظاهری داریم تا جزئیات مرگ در این بخش بررسی ‌شود.
,
 
,
آیتی با بیان اینکه پزشکی قانونی استان از نظر نیروهای انسانی و کارشناسان تشریح جزو استان‌های سرآم کشور است، عنوان کرد: عمده‌ترین چالش پزشکی قانونی استان یزد در حال حاضر بحث اعتباری، ساختمانی و فضای فیزیکی آن است متاسفانه پزشکی قانونی استان یزد ضعیف‌ترین سطح اشغال فیزیکی را در کل کشور دارد و از ۹ مجموعه فعال پزشکی قانونی در استان تنها سه ساختمان تملیکی آن هم در زمین‌های موقوفه دارد و از نظر عمرانی دستگاه فقیری هستیم  در حالی که پزشکی قانونی با توجه به تخصصی بودن باید در ساختمان خاص خود فعالیت داشته باشد.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به طور کلی با اوج گیری کرونا به طور ناخودآگاه درگیری‌ها، مشاجرات و به تبع آن پرونده‌های قضایی نوع کاهش نسبی داشته است اما این عدد به دلیل رشد سالیانه این پرونده‌ها قابل چشمگیر نیست و در دوران کرونا در تمامی رده‌های مطرح در پزشکی قانونی، شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ورودی پرونده‌ها هستیم اما بعضا پرونده‌ها از نظر بررسی پیچیده‌تر و مشکل‌تر شده‌اند.
,
 
,
آیتی با اشاره به آمار حوادث ناشی از کار در استان یزد ادامه داد: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۳ نفر در استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۵ موردی فوت ناشی از حوادث کار معادل افزایش ۵۳ درصدی مواجه بوده‌ایم و مصدومین ناشی از حوادث کار نیز در همین مدت ۴۴۹ مورد شامل ۲۶ زن و ۴۲۳ بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۳.۲ درصدی مواجه بوده است.
,
 
,
وی گفت: مراجعات به پزشکی قانونی استان یزد تقریبا همانند کل کشور است و عمده مراجعات به این مرکز ناشی از نزاع و تصادفات و حوادث ناشی از کار است که بیش از ۸۰ درصد مراجعه کنندگان به سازمان پزشکی قانونی را به خود اختصاص داده‌اند، دو درصد از مراجعات مربوط به متوفیات و کمتر از ۲۰ درصد آن نیز مربوط به دیگر شرح وظایف این سازمان است.
,
 
,
مدیر کل پزشکی قانونی استان یزد عنوان کرد: همسر آزاری در استان یزد تقریبا معادل نرم کشوری است و تفاوت فاحشی از نظر درصد نسبت به جمعتی یا تعداد نداشته است و اینکه گفته می‌شود در دوران شیوع کرونا همسر آزاری در استان رشد داشته تقریبا در عمل این مورد مشاهده نشده و آمار افزایش همسر آزاری را در این مدت نشان نمی‌دهد.
,
 
,
آیتی در مورد فوتی‌های ناشی از مسمومیت گاز مونواکسید کربن نیز گفت: در ۹ ماهه نخست امسال متاسفانه ۷ نفر در استان یزد به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۸ فوتی با کاهش ۱۲.۵ درصدی کاهش متوفیان مسمومیت ناشی از گاز مونواکسید کربن مواجه هستیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه