اخبار داغ

عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

عملکرد دولت در بازار سرمایه، نظام اقتصادی و حاکمیتی را زیر سوال برد

عملکرد دولت در بازار سرمایه، نظام اقتصادی و حاکمیتی را زیر سوال برد
نیک‌بین گفت: بورس نماد عملکرد اقتصادی حاکمیت است و با شرایط فعلی، عملکرد خصمانه دولت در بازار سرمایه، نظام اقتصادی و حاکمیتی را زیر سوال برده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس، در رابطه با سقوط بازار سرمایه و متضرر شدن بسیاری از مردم با سرمایه‌های خرد اظهار کرد: 17 خردادماه وقتی‌که شاخص بورس به بیش از یک‌میلیون و هفت‌صد رسید، هشدار داده بودم که بورس به حبابی غیرعقلانی تبدیل‌شده و سهام‌داران حقوقی در حال لطمه زدن به سرمایه‌های خرد و کلان مردم هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: دولت فعلی تا لطمه به مردم وارد نشود از مسیر اشتباه خود دست برنمی‌دارد و با تبلیغ پوشالی رئیس‌جمهور و حمایت دروغین نهاد‌های اقتصادی از بورس، بار دیگر مردم را برای سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کردند.

,

دولت، کسری بودجه را ناجوانمردانه از جیب مردم تأمین کرد

, دولت، کسری بودجه را ناجوانمردانه از جیب مردم تأمین کرد, دولت، کسری بودجه را ناجوانمردانه از جیب مردم تأمین کرد,

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به جولان سهام‌داران حقوقی در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: حقوقی‌های بورس با ضربه سنگین به سرمایه مردم جیب خود را پر کردند و دولت روح و روان مردم را به بازی گرفت تا کسری بودجه کشور را از جیب مردم جبران کند.

,

وی در رابطه با نفوذ و تسلط دولت بر شاخص بورس افزود: خط نفوذ دولت در بازار سرمایه، آینده بورس را برای سرمایه‌داران حقوقی_دولتی روشن کرد تا به‌طور تمام و کمال سرمایه مردم را به قهقرا ببرند.

,

قمار سهامداران حقوقی_دولتی با جیب مردم

, قمار سهامداران حقوقی_دولتی با جیب مردم, قمار سهامداران حقوقی_دولتی با جیب مردم,

نیک‌بین با اشاره به مشهود بودن رانت و فساد در بازار سرمایه تصریح کرد: رانت و فساد در بورس، بازار سرمایه ایران را به سفره‌ای برای سهام‌داران کلان تبدیل کرد تا با دسترنج مردم قمار کنند.

,

وی افزود: عملکرد غیرواقعی و تخلف‌های متعدد در بورس و از طرفی کم‌کاری و محافظه‌کاری قوه قضاییه در برخورد با متخلفانی که با رانت اطلاعاتی سرمایه مردم را چپاول کرده‌اند؛ دست‌به‌دست هم داد تا با آشفتگی بازار سرمایه و سردرگمی مردم، اشتباهات سهامداران خرد بیشتر شده و دسترس نفوذی‌های دولتی به سرمایه مردم راحت‌تر شود.

,

سهامداران خرد در باتلاق ضرر بورس گیر افتاده‌اند

, سهامداران خرد در باتلاق ضرر بورس گیر افتاده‌اند, سهامداران خرد در باتلاق ضرر بورس گیر افتاده‌اند,

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهامداران خرد در باتلاق ضرر بورس گیر افتاده‌اند اذعان داشت: نفوذ حقوقی‌ها در بورس دست مردم را برای فروش سهام‌شان بسته و از طرفی سهامداران خرد زیان دیده دیگر توانایی خرید سهام ندارند.

,

وی سکوت دعوت‌کنندگان مردم به بازار سرمایه را اوج وقاحت دولت دانست و افزود: خون مردم به جوش آمده و نارضایتی مردم از عملکرد منفعتطلبانه دولت در بازار سرمایه با فشار‌های اقتصادی همراه شده است.

,

دولت عامدانه و عالمانه از طریق بورس به سرمایه مردم دست‌درازی کرد

, دولت عامدانه و عالمانه از طریق بورس به سرمایه مردم دست‌درازی کرد, دولت عامدانه و عالمانه از طریق بورس به سرمایه مردم دست‌درازی کرد,

نیک‌بین با بیان اینکه جیب مردم منبع تأمین کسری بودجه نیست، خاطرنشان کرد: وضعیت نابسامان بورس نه‌تنها حاصل بی‌تدبیری مدیران دولتی نیست بلکه دولت عامدانه و عالمانه سرمایه مردم را در بورس چپاول و به سیاه‌چاله کسری بودجه ریخت.

,

وی افزود: لیست متخلفان حقوقی از اواخر مردادماه می‌توانست تهیه و معرفی شود ولی عدم پیگیری قوه قضاییه این کار را به تعویق انداخت.

,

خط نفوذ دولتی‌ها در بورس حافظه تاریخی بورس را تاریک کرد

, خط نفوذ دولتی‌ها در بورس حافظه تاریخی بورس را تاریک کرد, خط نفوذ دولتی‌ها در بورس حافظه تاریخی بورس را تاریک کرد,

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوء مدیریت، حافظه تاریخی بازار سرمایه در ایران را لکه‌دار کرد ادامه داد: بورس نماد عملکرد اقتصادی حاکمیت است و با شرایط فعلی عملکرد خصمانه دولت در بحث بازار سرمایه، نظام اقتصادی و حاکمیتی را زیر سوال برده است.

,

وی افزود: با توجه به اهمیت بازار سرمایه برای کنترل تورم و خنثی‌سازی تحریم‌ها، امروز جمهوری اسلامی به دلیل وجود دولت‌مردان باتدبیر ولی بداخلاق، اعتماد مردم را نسبت به بازار سرمایه از دست داد و این در صورتی است که مهم‌ترین اهرم برای تحقق جهش تولید، حمایت از این بازار در کشور است.

,

حقوقی‌ها امنیت بورس را از بین بردند

, حقوقی‌ها امنیت بورس را از بین بردند, حقوقی‌ها امنیت بورس را از بین بردند,

نیک بین با اشاره به این که نفوذ سهامداران حقوقی_دولتی، امنیت بورس را از بین برده است، افزود: سرمایه جایی می‌رود که‌ امنیت داشته باشد، اکنون جای امنیت در بورس خالی است و عذرخواهی دولت و متعادل‌سازی بورس، شرایط را برای مال باخته‌گان عوض نمی‌کند.

,

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس مقابل حقوقی‌ها می‌ایستد، حال باید دید دولت ضرر مردم را با جبران مالی پاسخ می‌دهد یا رئیس قوه مجریه قرار است دوباره پای تریبون بیاید و بگوید بازار سرمایه را جوری زمین زدیم که مردم نفهمند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه