اخبار داغ

به دلیل فراهم نشدن شرایط اعلامی؛

رئیس سازمان بورس استعفا کرد/ دلیل استفعا چه بود؟

رئیس سازمان بورس استعفا کرد/ دلیل استفعا چه بود؟
استعفای حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران تقدیم وزیر اقتصاد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام در چند ماه اخیر روند نزولی و ریزش پی در پی داشته است. بورس از روز ۱۹ مرداد ماه که شاخص به بالای عدد  ۲ میلیون و ۷۰ هزار واحد رسیده بود، وارد روند ریزشی شد و امروز حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد است که افتی حدود ۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شاخص بورس پس از روند نزولی ۱۹ مرداد ماه تا اوایل آبان ماه، دوباره کمی بهبود یافت و تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رشد کرد و دوباره وارد فضای منفی و نزولی شد. سازمان بورس تصمیمات دستوری سایر وزارتخانه را علت ریزش سه هفته اخیر می‌داند.
,
 
,
علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران امروز در توییتی نوشت: افت کنونی شاخص بورس مبنای بنیادی ندارد و اصلاح وضع موجود نیازمند تسریع نهادهای مسئول برای تصمیم‌گیری در مورد طرح‌های ارائه شده توسط کارشناسان بازار سرمایه است. از سوی دیگر هماهنگی بانک مرکزی و سیاست‌های پولی با سازمان بورس برای حفظ ثبات بازار سرمایه ضروری است.
, علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران امروز در توییتی نوشت: افت کنونی شاخص بورس مبنای بنیادی ندارد و اصلاح وضع موجود نیازمند تسریع نهادهای مسئول برای تصمیم‌گیری در مورد طرح‌های ارائه شده توسط کارشناسان بازار سرمایه است. از سوی دیگر هماهنگی بانک مرکزی و سیاست‌های پولی با سازمان بورس برای حفظ ثبات بازار سرمایه ضروری است.,

ریزش اخیر بورس که باعث افزایش انتقادات شده است و همگان سازمان بورس را عامل می‌دانند اما امروز حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، امروز استعفای دوباره خود را به دلیل فراهم نشدن شرایط اعلامی، به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارایه کرد.

, حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، امروز استعفای دوباره خود را به دلیل فراهم نشدن شرایط اعلامی، به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارایه کرد.,
قالیباف اصل در نامه استعفای خود نوشته است: به دلیل فراهم نشدن شرایط اعلامی جهت حمایت از صنایع، بازار سرمایه و سرمایه گذاران بدینوسیله استعفای خود را از عضویت در هیئت مدیره و ریاست سازمان بورس مجددا اعلام می‌نمایم.
,

رئیس سازمان بورس در نامه استعفای خود نوشته است:«بنده در سخت‌ترین شرایط که مردم دعوت عمومی به بازار سرمایه شده بودند، آزادسازی سهام عدالت و فروش صندوق‌های دولت سهام دولتی (ETF) در بورس در حال انجام بود این وظیفه خطیر را بعهده گرفتم و در طول چند ماه خدمت در دشوارترین شرایط بدنبال توسعه بازار، تامین مالی، ابزارها و نهادهای مالی بودم که در کمترین زمان بزرگترین کارها در بازار سرمایه انجام گردید ولی متاسفانه به واسطه اقدامات سیاسی و ورود غیر حرفه‌ای و بیش از حد اشخاص و مسئولین به مباحث بازار سرمایه و بروز و خیز شدید شاخص کل بورس تهران، هیچ وقت دیده نشد.

, ETF, متاسفانه به واسطه اقدامات سیاسی و ورود غیر حرفه‌ای و بیش از حد اشخاص و مسئولین به مباحث بازار سرمایه و بروز و خیز شدید شاخص کل بورس تهران، هیچ وقت دیده نشد.,

 

,
متن نامه استعفا به شرح زیر است: 
, متن نامه استعفا به شرح زیر است: ,
 
,
 
,
, ,
انتهای پیام
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه