اخبار داغ

نفس‌های آخر مرکز شارژ کپسول‌های اکسیژن در اوج نیاز بیماران تنفسی و کرونایی+فیلم

نفس‌های آخر مرکز شارژ کپسول‌های اکسیژن در اوج نیاز بیماران تنفسی و کرونایی+فیلم
در شرایطی که باید برای رفع نیاز بیماران به فکر چاره بود، از ابتدای سال یکی از دو کارگاه شارژ کپسول اکسیژن استان هم در حال تعطیلی قرار گرفت و باعث دردسر هایی برای بیماران تنفسی و کرونایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن ایزی، مسئول کارخانه شارژ کپسول اکسیژن خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: این کارخانه اوایل سال 89  راه اندازی شد و تا اواخر سال 92 با 18 نیرو مشغول به کار بودیم اما چندین برابر شدن هزینه های جانبی، حقوق کارگران، و سرانه بیمه ، توان ادامه کار را از ما گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با اشاره به اینکه تسهیلات با مبلغ زیاد برای راه اندازی کارخانه گرفته بودیم، گفت: نتوانستیم پاسخگوی هزینه ها باشیم و مجبور به تعطیلی کارخانه شدیم .

,

ایزی با بیان اینکه برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه به ادارات مختلف از جمله  استانداری، صنایع و معادن، بانک، اداره کار  رفته و تقاضای خمایت به منظور ادامه فعالیت و اشتغال 18 کارگر بکارگرفته را داشتم، افزود:  خیلی راحت اعلام شد که کار را تعطیل کنید و راهکاری برای ادامه راه ارائه ندادند.

,

ایزی اظهار کرد: در روزهای آغاز کار یک هزار و 200 کپسول داشتم و تمام نیاز مراکز درمانی را تامین می کردیم اما از ابتدای امسال که دوباره  کار را آغاز کردیم، فقط 50 کپسول اکسیژن در اختیار داریم که در شرایط انتشار ویروس کرونا و افزایش بیماران تنفسی و  درخواست کپسول های اکسیژن، نمی توانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

,

وی تاکید کرد: نیاز به کپسول های اکسیژن این روزها خیلی بالاست اما از طرفی به دلیل اینکه بازار راکد است، مجبور هستیم با تولید گاز مایع کارخانه را فعالنگه داریم تا تعطیل نشود .

,

ایزی با بیان اینکه کپسول های موجود در کارگاه را  بیشتر به بیماران تنفسی و کرونایی ها اجاره می دهیم، خاطرنشان کرد: هزینه اجاره یک کپسول برای 24 ساعت از درمانگاه ها  70 تومان است، در حالی که همین کپسول به صورت مستقیم از کارخانه برایشان بین 20 تا 30 هزار تومان خواهد بود.

,

گزارشگر: آرزو رحمانی 
فیلم و تدوین: یاشار ابراهیمی 
تهیه کننده: مسعود مرواری

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه