اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

اصحاب فرهنگ و هنر برای تشویق جامعه به فرزند آوری تلاش کنند

اصحاب فرهنگ و هنر برای تشویق جامعه به فرزند آوری تلاش کنند
دانشی گفت: جشنواره «من خواهر و برادر می‌خواهم» یک اقدام فرهنگی در راستای تشویق جامعه به سمت فرزند آوری است که در قالب این جشنواره تلاش می‌کنیم همه ذوق و سلیقه اصحاب فرهنگ و هنر را برای تحقق اهداف به‌کارگیری کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در آیین رونمایی از پوستر پویش منطقه‌ای تولید محتوا در فضای مجازی (استان‌های مرکزی قم لرستان همدان اصفهان) گفت: ضرورت تکثیر جمعیت امروز یکی از واقعیت‌های اجتماعی است چراکه متأسفانه امروز میزان تولدها از میزان افراد متوفی بسیار کمتر است و این به معنای شتاب بسیار کم‌رشد جمعیت و یک خطر جدی که باید به آن توجه ویژه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

دانشی اظهار کرد: کاهش رشد جمعیت در کشور عوامل مختلفی همچون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد اما مهم‌ترین عامل کاهش جمعیت در جامعه امروز ما تغییر باورهای دینی و اعتقادی است و امروز متأسفانه شاهد آمار بسیار نامطلوبی در این خصوص هستیم.

,

وی ادامه داد: جشنواره «من خواهر و برادر می‌خواهم» یک اقدام فرهنگی در راستای تشویق جامعه به سمت فرزند آوری است که در قالب این جشنواره تلاش می‌کنیم همه ذوق و سلیقه اصحاب فرهنگ و هنر را برای تحقق اهداف به‌کارگیری کنیم.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: امروز مهم‌ترین اولویت اصحاب فرهنگ و هنر باید مبارزه بافرهنگ "فرزند کمتر زندگی بهتر" باشد و هنرمندان باید با تولیدات فرهنگی در ابعاد مختلف این مسئله را تبیین کنند.

,

دانشی بیان کرد: برای تقویت رشد جمعیتی در کشور باید باورها و اعتقادات دینی و مذهبی را تقویت کنیم چراکه اسلام کامل‌ترین دین است و در همه ابعاد جامعیت دارد.

,

وی اضافه کرد: در این مبین اسلام هم در احادیث بسیار زیاد و هم در فقه مسئله فرزند آوری تأکید شده و امروز اصحاب فرهنگ و هنر باید این‌ها را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: رویکرد جشنواره من برادر و خواهر می‌خواهم تقویت فرهنگ فرزند آوری در جامعه است که این مسئله در بعد فرهنگی بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

,

دانشی خاطرنشان کرد: البته تقویت فرهنگ فرزند آوری ابعاد بسیار زیاد دیگری دارد که یکی از آنها مسئله فرهنگ است و لذا کلیه دستگاه‌های فرهنگی و نهادها باید برای رفع این معضل بزرگ پای‌کار بیایند.

,

در پایان از پوستر پویش منطقه‌ای تولید محتوا در فضای مجازی (استان‌های مرکزی قم لرستان همدان اصفهان) تحت عنوان جشنواره «من خواهر و برادر می‌خواهم» رونمایی شد.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه