اخبار داغ

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی عنوان کرد؛

۱۴۳ پروژه آموزشی برکت سفر رهبری به خراسان شمالی/ خوابگاه دانش آموزی مراوه تپه نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار

۱۴۳ پروژه آموزشی برکت سفر رهبری به خراسان شمالی/ خوابگاه دانش آموزی مراوه تپه نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار
امین فلاح گفت: در مجموع از محل اعتبارات سفر رهبری از سال 91 تاکنون، تعداد ۱۴۳ پروژه با ۶۹۸ کلاس درس در استان خراسان شمالی با اعتباری بالغ بر ۲۵۴ میلیارد تومن اعتبار در فضای آموزشی استان احداث شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه یک هزار و 500 مدرسه با هفت هزار و 400 کلاس درس در استان خراسان شمالی وجود دارد، اظهار داشت: 39.5 درصد مدارس در وضعیت مستحکم 10.5 درصد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و ۵۰ درصد مدارس استان خراسان شمالی نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی سرانه فضای آموزشی خراسان شمالی را 5.30 متر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سرانه آموزشی استان از کشور بالاتر است.

,

فلاح اضافه کرد: در سال جاری از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی ۵۰ پروژه با ۹۷ کلاس درس، ۳۵ نمازخانه و سه استخر ورزشی دانش‌آموزی با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان اعتبار ساخته شد که در مقایسه با سال گذشته حدود ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از محل سفر اعتباراتمقام معظم رهبری از سال ۹۱ که پروژه‌های سفر آغاز شده است، تا کنون ۴۵ مدرسه با ۲۷۷ کلاس درس جدید در استان احداث شده است و سرانه فضای آموزشی استان اضافه شده است.

,

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: خیر و برکت سفر رهبری در بخش های توسعه ای استان چشگیر بوده است، به گونه ای که از محل اعتبارات این سفر۶۵ پروژه با ۳۹۷ کلاس درس، تعمیر و بازسازی شده که حدود ۵.۳۷ درصد شاخص کلاس های تخریبی استان را کاهش داده است.

,

فلاح علاوه بر این احداث 10 سالن ورزشی جدید، هفت خوابگاه مجهز در نقاط محروم استان، یک اردوگاه دانش آموزی، چهار واحد پرورش فکری را بخش دیگری از برکات سفر رهبری در استان برشمرد و گفت: همچنین در زمینه مدارس استثنایی ۶ مدرسه با ۲۴ کلاس درس با سالن های ورزشی و توانبخشی احداث شده که مجموعاً ۴.۲۳ سرانه فضاهای استثنایی استان را افزایش داده است.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی عنوان داشت: در مجموع این سفرها از سال 91 تاکنون، تعداد ۱۴۳ پروژه با ۶۹۸ کلاس درس بالغ بر ۱۳۱ هزار متر مربع از سفر مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی با اعتباری بالغ بر ۲۵۴ میلیارد تومن اعتبار در فضای آموزشی استان احداث شده است.

,

 

,

تخصیص 90 درصدی اعتبارات استانی در سال 99

, تخصیص 90 درصدی اعتبارات استانی در سال 99, تخصیص 90 درصدی اعتبارات استانی در سال 99,

فلاح افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموعه ردیف های استانی ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس ابلاغ شده است که 90 درصد آن شامل  ۱۱۴ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که در مقایسه با سال گذشته 33 درصد رشد پیدا کرده است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: در سال گذشته از خسارتهایی که سیل به استان وارد کرد در مناطق عشایری مراوه تپه ۳۰ کانکس مجهز برای دانش آموزان منطقه در نظر گرفته شد و هیچ مشکلی برای این منطقه وجود ندارد.

,

فلاح در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر وضعیت خوابگاه های دانش آموزی مراوه تپه اظهار داشت: در سال ۹۷ با توجه به تعداد پایین استقبال خانواده از فضای خوابگاهی عشایری با ظرفیت 15 دانش آموز، مدرسه ای با 6 کلاس درس و خوابگاه احداث شد.

,

وی ادامه داد: اکنون با بالارفتن تمایل دانش آموزان برای استفاده از خوابگاه های دانش آموزی که به 50 نفر رسیده اند، خوابگاه پاسخگوی نیاز دانش آموزان منطقه نیست و بنابراین در شرایط فعلی با تمهیدات کوتاه مدت سایر فضاهای مدرسه از جمله کلاس را برای خوابگاه تجهیز کرده اند.

,

فلاح عنوان داشت: در حال حاضر طی پیگیری های صورت گرفته زمین مناسب برای احداث خوابگاه خریداری شده است و طرح و نقشه آن کشیده شده است و یک گروه از خیران اعلام آمادگی کرده اند اما تاکنون پای کار نیامده اند.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: پروژه جدید با مساحت ۵۰۰ متر مکعب استکه برای 80 دانش آموز عشایری فضای خوابگاه را فراهم خواهد کرد و پیش بینی شده است که برای این پروژه سه میلیارد تومان اعتبار موردنیاز باشد.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه