اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد؛

ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی؛ ماموریت مهم فرهنگی بسیج/ بهره‌مندی بیش از ۴میلیون دانش‌آموز از راهیان نور

ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی؛ ماموریت مهم فرهنگی بسیج/ بهره‌مندی بیش از ۴میلیون دانش‌آموز از راهیان نور
سردار سلیمانی با بیان اینکه راهیان نور به بلوغ رسیده و یک شبکه دویست هزار نفری مردمی دست‌اندر کار راهیان نور هستند، گفت: بیش از چهار میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی از راهیان نور مجازی بهرمند خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس، جلسه تکریم سردار یعقوب سلیمانی و معارفه سردار عباس مطهری به عنوان مسئول جدید سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج در سالن جلسات سازمان بسیج مستضعفین و به صورت تصویری با سپاه های استانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وظایف مهم سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: در زمینه اردو، راهیان نور و گردشگری مطالب زیادی هست که می‌توان ذکر کرد اما همه این مطالب در این جلسه قابل طرح نیست و همه ما بی تردید به این مسئله اذعان داریم که اردو، راهیان نور و گردشگری هر کدام از مولفه های مهم و اصلی در شکل‌ گیری بسیج، در توسعه و تقویت بسیج و در اعتلاء بسیج محاسبه می شود و باید در حد و اندازه لازم به این موضوعات توجه شود خصوصا بعضی از مولفه ها که توسط رهبر معظم انقلاب روی آنها تمرکز شده و در تدابیر معظم‌له به عنوان یک فناوری انقلاب اسلامی از آنها نام برده شده موثر است و از بسترهایی جذب محسوب می شود هم برای انتقال یک فرهنگ و مفاهیم فرهنگی مهم و نقش آفرین است و هم برای نیروهای جذب شده چند ده میلیون جوان مومن انقلابی پایه کار اثر بخش است.
,
 
,
سردار غلامرضا سلیمانی در ادامه افزود: چون سبک زندگی ایرانی اسلامی از ماموریت های مهم فرهنگی بسیج تلقی می شود و از اولویت بالایی برخوردار است تفریح سالم و نشاط هم در این زمینه تعریف می شود که این موضوعات هم در سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج تعریف می‌شود.
,
 
,
رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مشکلات به وجود آمده توسط ویروس کرونا در اردو، راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: ان شاءالله باید آمادگی های لازم را داشته باشیم که بعد از فروکش کردن کرونا این برنامه ها از سر گرفته شود و زیر ساخت های این حوزه نیز باید تقویت شود که یکی از مسائل مهم بسیج اردو، راهیان نور و گردشگری باشد و مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از ظرفیت هایی است که به ما اضافه شده که تا سالیان زیادی از آن بهرمند خواهیم شد.
,
 
,
وی با اشاره به تلاش های سردار یعقوب سلیمانی در سمت فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج و مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: ایشان منشا خدمات بسیاری بوده اند و در این راه مجاهدت‌ها و تلاش های بسیار گسترده در این حوزه انجام داده اند و اینکه تجربیات بسیار گران سنگی در این خصوص دارند که در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه فعالیت خواهند داشت تقدیر میشود و از طرفی سردار عباس مطهری که در سمت های مختلف تلاش های ارزنده‌ای چه در سطح سپاه استانی و چه در اقشار بسیج داشته اند به عنوان مسئول جدید سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج معرفی می شوند.
,
 
,
سردار یعقوب سلیمانی نیز در این مراسم به توسعه کمی و کیفی راهیان نور در دهه گذشته اشاره کرد و گفت: ظرفیت ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفری نفری اسکان راهیان نور به ۱۲۰ هزار ارتقاع پیدا کرده و هر چه در این عرصه کار شده خادمی، جهادی، دلی بوده و همه کارها در پیشگاه خداوند متعال ثبت شده و همه تلاش کردند کار گروهی انجام شده کار یک فرد نبوده تیمی عمل شده است.
,
 
,
وی افزود:‌ به حمد الله راهیان نور به بلوغ رسیده و یک شبکه دویست هزار نفری مردمی دست اندر کار راهیان نور هستند و در موضوعات دیگر هم خیلی کار شده در مراسم اربعین حسینی در برنامه نمایش باز سازی واقعه غدیر خم که از یک نقطه در کشور شروع و در کل کشور فراگیر شد و مخاطبین چند میلیونی دارد در موضوع خادمین شهدا و آموزش مدیران کاروان های بسیج هم خیلی کار شده است بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در سال جاری ایجاد شد و در عرصه های مختلف در حال فعالیت هستند
,
 
,
سردار یعقوب سلیمانی با اشاره به راهیان نور مجازی دانش آموزی گفت: با هماهنگی هایی که با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته بیش از چهار میلیون نفر دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی از راهیان نور مجازی بهرمند خواهند شد.
,
 
,
وی در ادامه در مورد گردشگری گفت: در خصوص گردشگری تعالی بخش پیشرو بوده ایم و با نهادهای مرتبط تفاهم نامه همکاری زیادی انجام شده و تعالی بسیج در بستر اردو رقم می‌خورد و سازمان اردویی نیاز به توجه بیشتر دارد.
,
 
,
یعقوب سلیمانی با اشاره به مکتب حاج قاسم سلیمانی گفت: کارهای ارزشمند ۴۰ ساله و مکتب حاج قاسم سلیمانی با شهادت ماندگار شد او انسان هایی را تربیت کرد که جبهه مقاومت را حفظ خواهند کرد و حاج قاسم با شهادت نمرد بلکه خود احیاگر شد چه انسان ها، چه دل ها و چه جریان هایی که با شهادت حاج قاسم احیا شدند؛ گفتمان، مردم داری، اخلاق و حریت، مکتب فکری و رفتاری حاج قاسم همه احیاگر هستند.
,
 
,
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص راهیان نور گفت: مقام معظم رهبری مدظله العالی از فعالیت های راهیان نور ابراز خرسندی کردند و بیانات زیادی در این خصوص دارند.
,
 
,
یعقوب سلیمانی در پایان از همه همکاران دست اندر کاران راهیان نور تشکر کردند و خواستند که همانگونه که تا اینجا کار همراه بودند از این پس نیز با تلاش فراوان کارها را به پیش ببرند.
,
 
,
سردار عباس مطهری هم در این مراسم درباره اهمیت راهیان نور گفت: راهیان نور مورد تاکید موکد مقام معظم رهبری مدظله العالی است و چندین سفر به یادمان های دفاع مقدس داشته‌اند که در سال ۱۳۹۵ نقطه عطفی در راهیان نور بود که به تاکید ایشان سند ملی راهیان نور تدوین شد و در مورد گردشگری نیز در سفر های استانی اشارات فراوانی به موضوع گردشگری داشته اند.
,
 
,
سردار مطهری در ادامه گفت: یکی از لجمن های بسیج سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج است که ارتباط مستقیمی با بدنه مردمی نظام دارد و در تولید سرمایه های اجتماعی بسیار موثر است که نیاز به حمایت بیشتر از این سازمان وجود دارد و ان شاءالله همه دوستان کمک کنند تا با قوت این راه را ادامه بدهیم و اردوهای محله محور را در دستور کار قرار باشد و بتوانیم این فناوری که مد نظر مقام معظم رهبری است محقق سازیم که ایشان فرمودند کار های زیاد و خوبی شده ولی جای کار زیادی هم وجود دارد.
,
 
,
مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج در ادامه گفت: خداوند توفیق عنایت فرموده به کارکنان سازمان اردویی که به گفته امامین انقلاب به سه گروه خدمت میکنیم، یکی از این گروه ها شهدا هستند و دیگری بسیجیان و سوم مردم هستند که تاج افتخار خدمتگزاری در این سه بخش به این مجموعه اهدا شده که ان شاءالله سربلند از این سنگر به فضل الهی و عنایت شهدا و کمک بسیجیان و مردم بیرون بیاییم.
,
 
,
سردار مطهری در پایان گفت: در راهیان نور ما مستقیم با شهدا کار داریم و ما به صورت عینی و عملی با الگو های رفتاری که شهدا هستند ارتباط داریم و از همه همکاران و دست اندر کاران درخواست میکنم به صورت تیمی و همدلانه کار ها را به پیش ببریم.
,
 
,
, ,
 
,
, ,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه