اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

رفع تبعیض در جامعه عامل ایستادگی در برابر عملیات روانی دشمن است

رفع تبعیض در جامعه عامل ایستادگی در برابر عملیات روانی دشمن است
حجت الاسلام ابویسانی گفت: فاصله بین حقوق نجومی و معیشت مردم تبعیض ایجاد می کند و در نظام اسلامی اگر قرار است در برابر عملیات روانی دشمن ایستادگی شود، نباید شاهد تبعیض بین اقشار جامعه باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام محمد ابویسانی، استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در نشست مجازی با مدرسان سواد رسانه خراسان رضوی با موضوع تکنیک های عملیات روانی و تبلیغی دشمن اظهار کرد: هشداری که قرآن کریم بر آن تأکید دارد برای این است که مردم آگاه شوند چراکه دشمن هدفش تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است و قرآن حیله های دشمن و منافقان را یادآوری می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: اگر متخلفان از دستور رسول خدا(ص) از همراهی با پیامبر بازماندند و با خانه نشین شدن از فرمان ایشان سرپیچی کردند جزو متخلفان هستند و قرآن کریم در آیاتی مشت آنها را باز کرده است و این موارد را یادآور می شود که وقتی خواص جامعه که مردم را همراه خودشان می‌کشانند اگر حرکتی انجام دهند و مردم از آنها تبعیت می کنند تخلفی کردند، از مردم عامه توقعی نیست.

,

این کارشناس فرهنگی با اشاره به سکوت برخی خواص کشورمان در برابر خواست امام جماعه مبنی بر ضرورت حضور در میادین روشنگری مردم گفت:  رهبر معظم انقلاب در سال 88 بر روشنگری علمای رأس سیستم نظام اسلامی تأکید کردند و تا امروز بار برخی نگفتن های خواص را خود رهبری انقلاب بر دوش گرفتند.

,

وی با بیان اینکه بر اساس مصداق قرآنی سکوت کرده ها در دنیا و آخرت ضربه خواهند خورد افزود: جریان نفاق در قرآن آمده و در این شرایط برخی نیز امام جامعه را یاوری نکردند که عدم نصرت در جریان دین کمتر از ضربه جریان نفاق نیست.

,

حجت الاسلام ابویسانی ضمن اشاره به ریزش مردم در جبهه حق در پی سکوت برخی خواص و عدم نصرت دین ادامه داد: البته برخی در جمهوری اسلامی نیز خائن نیستند ولی رفتارشان باعث تضعیف نظام اسلامی و ریزش مردم از جبهه حق شده است.

,

وی پیرامون توضیح راهبرد دیگر عملیات روانی دشمن افزود: برخی اهل کفر تمایل دارند با تفرقه نظام اسلامی را تضعیف کنند که این نیز در قرآن آمده است و اگر در میان مسلمان اتحاد صورت گیرد دشمنی باقی نخواهد ماند.

,

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در قرآن کریم به مردم توصیه شده به ریسمان الهی چنگ بزنید تا دشمن از این تفرقه استفاده نکند تصریح کرد: تئوری امام خمینی(ره) مبنی بر تقریب بین مذاهب و وحدت بین مسلمانان در همین راستا مطرح شده است چراکه وحدت بین مسلمانان وحدت در عقیده نیست بلکه وحدت در هدف است و اگر آن هدف از بین برود جایگزینی ندارد.

,

وی برقراری ارتباط حمعی را راهبرد سوم دانست و افزود: وقتی انسان ها ارتباط می گیرند با گفتگو بر ذهن یکدیگر اثر می گذارند و به همین منظور رسول خدا(ص) در جمع‌های مردم حاضر می شدند و حتی امام علی(ع) را نیز برای تلاوت قرآن به یمن اعزام کردند و سادگی رفتار پیامبر(ص) به دور از اشرافی‌گری نیز موجب جذب و همراهی مردم می‌شد.

,

حجت الاسلام ابویسانی خاطرنشان کرد: فضای مجازی ابزار ارتباط جمعی و مخاطب‌محور است که اگر از این فرصت خوب استفاده نکنیم مقصر هستیم، هر چند دشمن نیز با استفاده از همین فضا قبح‌زدایی در سبک زندگی و خطوط قرمز جامعه را دستور کار دارد.

,

وی با بیان اینکه نباید از ارتباط حضوری به عنوان مزیت های نسبی هیئت های مذهبی غافل شد افزود: برخی از ماه ها پیش مراسمات مذهبی و سیاسی مانند اربعین و راهپیمایی ها را تعطیل می کنند ولی در مورد موج سفرهای غیرضروری که در تعطیلات ایجاد می شود بحث نمی کنند لذا بایستی هر چند به صورت محدود پرچم مراسمات معنوی را به صورت چهره به چهره بالا نگه داریم.

,

استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر چند دشمنان از طریق رسانه هزینه می کنند ولی ما می توانیم با جمع های حضوری ارتباطات خودمان را حفظ کنیم و باید در این محافل گفتگوهای استدلالی شود و باید به سوی مسیر الهی دعوت شود.

,

وی با تأکید بر اهمیت دعوت مردم به دین با صحبت های زیبا و گفتگوهای دوطرفه افزود: یکی از روش های ارتباط جمعی پیامبر(ص) موعظه های نیکو، بیان حکمت های قرآنی، جدال احسن و مناظره ممدوح بود و اصلا توهین و تخریب شخصیت نباید صورت بگیرد.

,

حجت الاسلام ابویسانی با اشاره به اقدام به مباهله از سوی پیامبر اکرم در صورت ادامه و قانع نشدن دشمنان اظهار کرد: آخرین رفتار دشمن برای برقرار ارتباط ماجرای مباهله بود و البته به راهبردهای دیگر عملیات روانی در نبرد با مشرکان از جمله برقراری ارتباط چهره به چهره، ایجاد وحدت، برابری و برادری و کمک رسانی به یکدیگر می توان اشاره داشت.

,

وی افزود: برای تقویت ایمان و قدرت عقیده اسلامی با مراجعه با مباحث دینداری و ایمانی و فضای توسل باید در فضای مجازی توسلات برای تقویت ایمان صورت بگیرد و همچنین پرهیز از تبعیض از دیگر موارد مهم است.

,

این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: فاصله بین حقوق نجومی و معیشت مردم تبعیض ایجاد می کند و این فاصله های چندین برابری تبعیضی که مورد اشاره رهبر انقلاب نیز بوده باید مرتفع شود و در نظام اسلامی اگر قرار است در برابر عملیات روانی دشمن ایستادگی شود، نباید بین اقشار  جامعه تبعیض قائل شویم.

,

وی افزود: قرآن کریم از دوستی با کسانی که اولیای شیطان هستند افراد را نهی می کند چراکه در زمان پیامبر(ص) برخی برای خدمت به دین با مشرکان ارتباط گرفتند که در نهایت به شدت ضربه زدند و امروز نیز همین ارتباطات با مشرکان بدون اذن امام جامعه تمام شهرت آن افراد را از بین برده و این وعده الهی است که با دست دادن به شیطان سعادت نخواهبد یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه