اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

سوختن سرمایه‌های مردم در میان «استعفا دادم؛ ندادم!»

سوختن سرمایه‌های مردم در میان «استعفا دادم؛ ندادم!»
نامه استعفای قالیباف اصل توسط پایگاه خبری بازار سرمایه متعلق به سازمان بورس امروز در حالی منتشر شد که لحظاتی بعد رئیس سازمان بورس آن را تکذیب کرد اما این استعفا و تکذیب آن بازی با سرمایه‌های مردم و سهامداران خردی است که در حال سوختن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام در سه هفته اخیر روزهای پرنوسان از جهت اخبار و روند ریزشی آن هم پس از ریزش ۶۰ درصدی در فاصله ۱۹ مرداد ماه تا اوایل آبان را سپری می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شاخص بورس پس از رشد به ارتفاع ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحد در مرداد ماه امسال، با دعوای صوری وزارت اقتصاد و وزارت نفت برای عرضه و یا عدم عرضه صندوق دارا دوم (پالایشی یکم)  روند ریزشی به خود گرفت تا اوایل آبان ماه تا حدود یک میلیون و ۲۱۵ هزار واحد عقب نشست.

,

پس از این ریزش بورس دوباره با روند صعودی و با شتاب کم به محدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رسید اما دوباره در سه هفته بخصوص ۱۰ روز گذشته دوباره ریزش داشت و شاخص در پایان معاملات روز جاری در محدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد قرار گرفت هر چند امروز مثبت شد.

,

ریزش‌های پی در پی بورس و آب شدن و سوختن سرمایه مردم در این بازار در حالی رخ داد که حسن روحانی ریاست جمهوری در ماه‌های نخست سال و تیر و مرداد ماه امسال مردم را به سرمایه گذاری در بورس دعوت می‌کرد.

,

دولت پس از اینکه بخشی از هزینه‌ها و کسری بودجه خود را از طریق بورس تامین کرد و با توجه به عدم فروش تمام واحدهای صندوق قابل معامله دارا یکم (۳۷ درصد فروش رفت)، حمایت خود را از بورس برداشت.

,

کارشناسان عدم حمایت دولت از بورس، تصمیمات بدون کارشناسی سازمان بورس، تصمیمات دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت و... را عامل ریزش بورس می‌دانند.

,

علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران امروز در توییتی نوشت: «افت کنونی شاخص بورس مبنای بنیادی ندارد و اصلاح وضع موجود نیازمند تسریع نهادهای مسئول برای تصمیم‌گیری در مورد طرح‌های ارائه شده توسط کارشناسان بازار سرمایه است. از سوی دیگر هماهنگی بانک مرکزی و سیاست‌های پولی با سازمان بورس برای حفظ ثبات بازار سرمایه ضروری است.»

,

پس از ریزش اخیر بورس که باعث ترس سرمایه گذاران خرد و مردم و حتی اعتراضات شد؛ انتقادات از سامان بورس افزایش یافت و حتی وزیر اقتصاد برای این موضوع به مجلس فراخوانده شد.

,

 

,

بر اساس این گزارش ظهر امروز پایگاه خبری بازار سرمایه متعلق به سازمان بورس نامه‌ای با امضای قالیباف اصل رئیس سازمان بورس منتشر کرد که براساس آن رئیس سازمان بورس برای باز دوم استعفای خود داده بود.

, بر اساس این گزارش ظهر امروز پایگاه خبری بازار سرمایه متعلق به سازمان بورس نامه‌ای با امضای قالیباف اصل رئیس سازمان بورس منتشر کرد که براساس آن رئیس سازمان بورس برای باز دوم استعفای خود داده بود.,

براساس این نامه حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خطاب در نامه‌ای به وزیر اقتصاد نوشته است: به دلیل فراهم نشدن شرایط اعلامی جهت حمایت از صنایع، بازار سرمایه و سرمایه گذاران بدینوسیله استعفای خود را از عضویت در هیئت مدیره و ریاست سازمان بورس مجددا اعلام می‌نمایم.

,

, ,

وی در نامه خود عنوان کرد:«بنده در سخت‌ترین شرایط که مردم دعوت عمومی به بازار سرمایه شده بودند، آزادسازی سهام عدالت و فروش صندوق‌های دولت سهام دولتی (ETF) در بورس در حال انجام بود این وظیفه خطیر را بعهده گرفتم و در طول چند ماه خدمت در دشوارترین شرایط بدنبال توسعه بازار، تامین مالی، ابزارها و نهادهای مالی بودم که در کمترین زمان بزرگترین کارها در بازار سرمایه انجام گردید ولی متاسفانه به واسطه اقدامات سیاسی و ورود غیر حرفه‌ای و بیش از حد اشخاص و مسئولین به مباحث بازار سرمایه و بروز و خیز شدید شاخص کل بورس تهران، هیچ وقت دیده نشد.

,

خبر استعفای رئیس سازمان بورس به سرعت در فضای راسانه‌ای و مجازی منتشر شد  آن هم در حالی که وزیر اقتصاد به همراه رئیس سازمان بورس در جلسه‌ای با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در بهارستان حضور داشت.

,

اما با گذشت حدود یک ساعت از انتشار این خبر؛ قالیباف اصل در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: استعفا نداده‌ام و نمی‌دانم خبر استعفای مرا چه کسی منتشر کرده است.

, استعفا نداده‌ام و نمی‌دانم خبر استعفای مرا چه کسی منتشر کرده است.,

وی تاکید کرد: شاید مرا برکنار کنند، اما استعفا نداده‌ام و اطلاع ندارم که چه کسی این خبر را و با چه هدفی منتشر کرده است.

, شاید مرا برکنار کنند، اما استعفا نداده‌ام و اطلاع ندارم که چه کسی این خبر را و با چه هدفی منتشر کرده است.,

 

,

, , ,

سیاوش وکیلی  مدیر روابط عمومی سازمان بورس هم در گفت‌وگویی گفت: خبر استعفای دکتر حسن قالیباف اصل از پست ریاست سازمان بورس درست است و در تارنمای رسمی سازمان بورس منتشر شده است.

,

براساس گزارش خبرنگار دانا؛ بازار سرمایه روزهای سیاهی را سپری می‌کند و در ریزش بورس در یک هفته اخیر باعث ترس مردم و تازه واردهای بازار سهام شده بودند، افرادی که با این ریزش‌های پی در پی بین ۶۰ الی ۸۰ درصد سرمایه خود را از دست داده‌اند امیدوارند دوباره بورس روند مثبت بگیرد؛ حتی روز جاری روند نزولی هفته اخیر متوقف و شاخص کل مثبت شد اما ماجرای استعفا و تکذیب آن مردم و فعالان بازار سهام را به کما برد؛ آن هم بازاری که تاثیر پذیری زیادی از اخبار دارد.

,

البته این احتمال هم وجود دارد که به دلیل احضار دژپسند وزیر اقتصاد به مجلس و با توجه به انتشار نامه استعفای رئیس سازمان بورس و تکذیب آن توسط قالیاف اصل شاید پای کناره گیری اجباری برای کاهش فشارها بر دولت و وزارت اقتصاد مطرح باشد؛ بنابراین لازم است در خصوص استعفای رئیس سازمان بورس شفاف سازی شود و نباید دولت، وزارت اقتصاد، و سازمان بورس با سرمایه‌های خرد مردم که حاصل تلاش سال‌هاست، بازی کند اما ظاهرا سرمایه‌های سهامداران خرد در حال سوخت است و دولت هم گوش شنوایی ندارد.

,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه