اخبار داغ

اما و اگرهای بازگشایی مدارس:

دغدغه خانواده دانش‌آموزان ‎تا زنگ خطر تکرار خیز کرونا

دغدغه خانواده دانش‌آموزان ‎تا زنگ خطر تکرار خیز کرونا
در حالی از فردا فعالیت مدارس در برخی مقاطع تحصیلی با توجه به وضعیت شیوع کرونا در برخی مناطق از سر گرفته می‎شود که این تصمیم وزارت آموزش و پرورش علاوه بر اعلام نارضایتی والدین، اما و اگرهای دیگری هم دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تهران نیوز، بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و اتخاذ تصمیم وزارت آموزش و پرورش، قرار است از فردا برخی مدارس کشور بسته به شرایط کرونایی در مناطق آبی و زرد بازگشایی شود، تصمیمی که علاوه بر هشدارهای وزارت بهداشت، موجی از نگرانی را در بین والدین دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش کلاس‌های پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی و همچنین مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه با جمعیت کمتر از 50 دانش‌آموز در شهرهای دارای وضعیت آبی بازگشایی می‌شوند.

,

از سویی بنا بر این تصمیم کلاس‌های عملی و کارگاهی هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز در شهرها و  مناطق با وضعیت زرد و آبی دایر خواهد ‌شد.

,

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس به هیچ وجه اجباری نیست، گفته دانش‎آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی می‎توانند به صورت اختیاری در کلاس درس حضور یابند.

,

با اعلام این خبر از سوی وزارتخانه، متولیان آموزش و پرورش در برخی استان‌‎ها درباره زمان و چگونگی حضور دانش‌آموزان در مدارس تصمیم‌گیری کرده‌اند.

,

عادی‌انگاری؛ تکراری بر تجربه خیز دوباره بیماری

,

وزیر بهداشت با ابراز نگرانی نسبت به این تصمیم وزارت آموزش و پرورش، مخالفت خود را در این باره اعلام و ابراز نگرانی کرده است که مبادا عادی‎انگاری دوباره شرایط دشوار اردیبهشت و خرداد ماه را تکرار کند.

,

اعلام نگرانی سعید نمکی مبنی بر خیز دوباره شیوع بیماری و توان محدود و تحلیل رفته کادر درمان کشور در مواجهه چند باره با شیوع ویروس کرونا، موجی از نگرانی را در بین خانواده‎های و اولیاء دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

,

بسیاری از والدین دانش‌آموزان با منطبق دانستن اظهارنظرات وزیر بهداشت با واقعیت‎های شیوع موج تازه‎ای از بیماری و تکرار تجربه نیمه شهریور ماه، از مخالفان درجه یک و پر و پا قرص این تصمیم وزارت آموزش و پرورش هستند.

,

از سویی خانواده‌ها نگرانند موضوع اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس پس از مدت کوتاهی منتفی شده و این حضور جنبه اجباری به خود بگیرد.

,

از سویی اظهارنظر رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در خصوص وضعیت شیوع بیماری در این استان و پیش‌بینی‎ها مبنی بر افزایش شیب ملایم آمار مبتلایان و بستری‎ها در هفته‎های پیش‌رو بر نگرانی والدین دامن زده است.

,

اگرچه برخی‎ها با اتکاء بر این نکته که در بدبینانه‎ترین حالت شیوع بیماری در بین دانش‌آموزان، آمار مرگ‌ومیر در سنین زیر 10 سال بسیار پایین است، حضور دانش‎آموزان در مدارس را کم‌خطر خوانده‎اند که باید گفت در اظهارنظراتی از این دست سهم انتقال بیماری از فرزندان به والدین و دیگر اعضای خانواده تا حدودی مغفول مانده است.

,

جبهه‌گیری خانواده‎ها در برابر تصمیم وزارت آموزش و پرورش

,

همچنین در حالی در پس تصمیم وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضور اختیاری دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم مقطع ابتدایی در کلاس درس اهمیت و حساسیت موضوع تقویت پایه‎های تحصیلی این دانش‌آموزان نهفته است که والدین مدعی‎اند شروع و سپری شدن نیمی از سال تحصیلی با استفاده از شبکه شاد فرزندان آن‎ها را با این سبک از تحصیل و درس‌‎آموزی مانوس کرده و مشکل خاصی در این باره وجود ندارد.

,

والدین می‎گویند حال که دانش‌آموزان درس‌آموزی در بستر شبکه شاد را آموخته‌اند، حضور دوباره و شاید کوتاه‎مدت آنان در کلاس درس نه تنها مفید فایده نبوده بلکه آنان را دچار اختلال در فراگیری می‎کند.

,

خانواده‌ها از طرفی با ابراز نگرانی از ناتوانی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در رعایت پروتکل‎های بهداشتی و مراقبت از خود، معتقدند حضور آنان در کلاس درس تنش‌های عصبی همراه با نگرانی و دلهره را برای والدین به همراه دارد.

,

با همه اینها بنظر می‎رسد اظهارنظر روشن و شفاف وزارت آموزش و پرورش مبنی بر نحوه حضور دانش‌آموزان و فصل‌الخطاب قرار دادن نظر این وزارتخانه مبنی بر اختیاری بودن حضور در مدارس و جلوگیری از سلیقه‌ای عمل کردن در این باره می‌تواند آبی بر آتش دلهره خانواده‎ها بوده و تا حدودی از اضطراب و نگرانی آن‌‌ها بکاهد.

,

با همه آنچه که گفته شد، از فردا فعالیت مدارس در برخی از مناطق با رعایت پروتکل‎های بهداشتی از سر گرفته می‎شود و باید منتظر ماند و دبید که آیا وزارت آموزش وپرورش به اهداف خود در این باره دست می‎یابد؟

,

از سویی با توجه به پیش‎بینی‎های وزارت بهداشت مبنی بر افزایش احتمالی آمار مبتلایان در هفته‎های آتی، باید دید این پیش‌بینی‎ها چه اندازه محقق شده و یا چه حد متاثر از تصمیم وزارت آموزش و پرورش است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه