اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

ردپای افراد خاص در مهندسی انتخابات/ نجات غریق را نجات دهید!

ردپای افراد خاص در مهندسی انتخابات/ نجات غریق را نجات دهید!
در حالیکه قریب یک هفته به انتخابات فدراسیون نجات غریق باقی مانده، اما برخی ها از تلاش های بیرونی برای بر هم زدن معادلات انتخابات و تلاش برای رای آوردن یک کاندیدای خاص خبر می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فدراسیون نجات غریق و غواصی یکی از فدراسیون های پرحاشیه ورزش ایران در این سالها بوده است. فدراسیونی که سالهاست بدل به حیاط خلوت ورزش ایران شده است. با توجه به ماهیت همگانی بودن این مجموعه که در فدراسیون بودنش نیز تردیدها و ابهاماتی جدی وجود دارد اما سالهاست به شکل فدراسیون اداره می شود، ردیف بودجه می گیرد و البته فعالیت های آن بیشتر در حوزه آموزش و ورزش همگانی انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

حاشیه های رنگارنگ این فدراسیون، به دلیل ماهیت آن کمتر رسانه ای شده و مورد توجه قرار می گیرد اما این فدراسیون، غرق در حاشیه های فراوانیست که شاید کمتر شبیه آن را در جای دیگری و فدراسیونی شاهد باشیم.

,

فدراسیونی که از سال 68 تاسیس و نزدیک به سه دهه در تیول قدرت مصطفی میرسلیم چهره سیاسی بود و این چهره سیاسی سرانجام بواسطه قانون منع بکارگیری بازنشستگان و با دخالت سازمان بازرسی مجبور شد تا از سمت خود کناره گیری کند.

,

انتخابات این فدراسیون 4 دی 96 برگزار شد و ایلخان نوری چهره پرحاشیه دیگر حوالی این فدراسیون با کسب صد درصدی آرای اعضای مجمع به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد و بدین ترتیب به ریاست ۲۸ ساله مصطفی میرسلیم در این فدراسیون پایان داد اما نوری نتوانست دوره قانونی و چهار ساله خود را به سرانجام برساند.

,

تابعیت مضاعف رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی و داشتن پاسپورت آمریکایی برای ایلخان نوری دردسرساز شد در حالی که وی با همین شرایط کاندیدای انتخابات شده بود و بعد از اخذ تاییدیه وزارت ورزش و نهادهای نظارتی، رای کامل مجمع را هم از آن خود کرده بود.

,

در واقع تابعیت مضاعف رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی و پاسپورت آمریکایی وی به خاطر زادگاه مادری‌اش (مادر آمریکایی) است با این حال این موضوع پس از ریاست ایلخان نوری حواشی زیادی را متوجه وی و حتی وزارت ورزش کرد.

,

در همان ایام محمدرضا داورزنی، معاون وقت وزیر درباره این مشکل نوری ادعا کرده بود نوری دوتابعیتی نیست و 2 پاسپورت ندارد. نوری هم همان روزها در دفاع از خودش گفته بود که تابعیتش انتسابی است، نه اقدامی؛ مادرش آمریکایی‌الاصل است و به همین دلیل تابعیت این کشور را دارد. او در این باره گفته بود: همه تأییدیه‌های لازم را برای شرکت در انتخابات از مراجع ذی‌صلاح دریافت کردم و مشکلی برای شرکت در انتخابات نداشته‌ام.

,

علاوه بر پاسپورت آمریکایی، رابطه خویشاوندی او با وزیر ورزش و جوانان مزید بر علت شد و سبب شد تا حتی پای مجلس به این قضیه باز شود. بعد از افشای سند دوتابعیتی بودن ایلخان نوری، ماجرا رسانه ای شد و از همین رو واکنش نهادهای نظارتی و مسئول را برانگیخت.

, .,

در همین زمینه مجلس شورای اسلامی به این مساله ورود کرده و خواستار توضیح و اقدام قانونی وزیر ورزش و جوانان شد و وزیر مجبور شد تا برای توضیح در این رابطه به مجلس برود و از مجلس بابت این موضوع تذکر گرفت.

,

پایان رئیس پرحاشیه بدون استعفا

, پایان رئیس پرحاشیه بدون استعفا,

در نهایت ایلخان نوری نتوانست دوران 4 ساله حضورش در فدراسیون نجات غریق و غواصی را به پایان ببرد و سرانجام در مراسم پاکسازی دریاچه آزادی که 26 شهریور انجام شد رسما اعلام کرد نامه به وزیر ورزش و جوانان نوشته و خواستار تعیین تکلیف این فدراسیون شده است. نوری در این مراسم گفت: با توجه به مصلحت ورزش کشور در نامه‌ای از وزارت و وزیر خواستم در مورد من تصمیم بگیرند. من هم منتظر تصمیم وزارت هستم. من به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردم که تابع این وزارتخانه هستم و تا زمانی که سرپرست معرفی نشود من انجام وظیفه خواهم کرد.

,

مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان که ادعا کرده بود نوری از سمت خود استعفا داده در تایید صحبت های رئیس فدراسیون نجات غریق گفت: نوری نامه استعفا ننوشته و فقط نامه داده که وزارت ورزش تصمیم نهایی را بگیرد. او خیلی برای این ورزش زحمت کشید، اما ما نمی‌توانیم بالاتر از قانون باشیم و طبق قانون رفتار کردیم.

,

بعد از آن وزارت ورزش و جوانان در 2 مهر سرپرست جدید این فدراسیون را معرفی کرد تا رسما به دوران پرحاشیه ایلخان نوری پایان دهد. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حکمی مهدی مستجاب‌الدعوه معاون امور مجامع و فدراسیون‌های ورزشی را به عنوان سرپرست فدراسیون نجات غریق  و غواصی صادر کرد.

, .,

مراسم تودیع و معارفه نیز 5 مهر برگزار شد و به مستجاب الدعوه ماموریت داده شد تا انتخابات این فدراسیون برگزار کند.

,

13 نفر ثبت نام کردند، 6 نفر تایید شدند

, 13 نفر ثبت نام کردند، 6 نفر تایید شدند,

ثبت نام از کاندیداهای این فدراسیون از 12 لغایت 23 مهرماه 99 انجام شد و 13 کاندیدا برای تصدی پست ریاست فدراسیون نجات غریق و غواصی ثبت نام کردند

,

محمد بابایی، علی باقری، مجید تراب‌زاده، مصطفی توکلی، عابد حقدادی، مهدی حیدری، حامد رضاخانی طالقانی، رضا زندی خواری، حمیده صادقی، فرهنگ شادنیا، بکتاش قیدی، فاطمه میرآخوری و امیرسعید نیاورانی کاندیداهایی بودند که برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند.

,

بعد از گذشت قریب یک ماه 20 آبان از سوی کمیسیون تطبیق وزارت ورزش و جوانان، صلاحیت مدیریتی محمد بابایی، عابد حقدادی، مهدی حیدری، رضا زندی خواری، فرهنگ شادنیا و فاطمه میرآخوری برای احراز پست ریاست فدراسیون نجات غریق و غواصی مورد تایید قرار گرفت.

,

در نهایت و پس از کش و قوس های فراوان سوی وزارت ورزش و جوانان ۷ بهمن را به عنوان زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون معین کرد.

,

مهندسی انتخابات توسط آقای خاص

, مهندسی انتخابات توسط آقای خاص,

در حالیکه قریب یک هفته به انتخابات باقی مانده، اما برخی ها از تلاش های بیرونی برای بر هم زدن معادلات انتخابات و تلاش برای رای آوردن یک کاندیدای خاص خبر می دهند.

,

یکی از اهالی این رشته نقش اول این ماجراست و به نوعی صحنه گردان داستان انتخابات فدراسیون شده. فردی این روزها برای مهندسی انتخابات وارد عمل شده و با توجه به روابطی که دارد، برای انتخابات تلاش های آشکاری را انجام می دهد.

,

باید دید وزارت ورزش به عنوان متولی ماجرا و نهادهای نظارتی تا چه زمانی قصد مماشات و نادیده گرفتن این اتفاقات را دارند و برای برخورد با این جریانات ناصواب چه زمانی وارد عمل می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه