اخبار داغ

مشکلات آموزش مجازی همچنان ادامه دارد؛

مشق محرومیت/ آقای وزیر! دانش‌آموزان روستاهای لرستان اینترنت ندارند

مشق محرومیت/ آقای وزیر! دانش‌آموزان روستاهای لرستان اینترنت ندارند
عدم بهره‌مندی از اینترنت و یا قطعی مکرر آن در برخی از روستاهای لرستان سبب شده تا دانش آموزان از درس و تحصیل باز بمانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، در عصر تکنولوژی و ارتباطات، اینترنت یکی از مهمترین زیرساخت ها و ابزارهایی است که در زندگی بشر نقش مهمی دارد، اگرچه تا چند وقت پیش از اینترنت برای دسترسی سریع به اطلاعات و اخبار استفاده می شد اما با شیوع کرونا و کوچ آموزشی از فضای حقیقی به فضای مجازی، ضرورت اینترنت بیشتر نمایان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

حدود یک سال است که همه دانش آموزان وارد فضای مجازی شده اند، فضایی که دغدغه هایش بیشتر از مزایای آن بوده و گاهی جز نگرانی از قطع و وصل اینترنت، چندان دلخوشی برای دانش آموزان نداشته است.

,

این در حالیست که دغدغه های اینترنت برای دانش آموزان روستایی بیشتر است، دانش آموزانی که تاکنون رنج راه و رسیدن به مدرسه را تحمل می کردند حالا نداشتن اینترنت از دیگر محرومیت هایشان شده و شرایط را برای کسب علم و دانش آنها سخت تر کرده است.

,

نبود زیرساخت ارتباطی در روستاها

, نبود زیرساخت ارتباطی در روستاها, نبود زیرساخت ارتباطی در روستاها,

نبود زیر ساخت های ارتباطی در روستاها سبب شده تا در روزهایی که آموزش به صورت غیر حضوری ارائه می شود برخی از دانش آموزان از این رویه عقب بمانند و نداشتن نت و گوشی هوشمند مهمترین دغدغه این روزهای دانش آموزان محروم روستایی شود.

,

روستاهایی که از حداقل امکانات هم تاکنون محروم بوده اند، حالا در این روزهای کرونایی از زیر ساخت لازم برای دسترسی به شبکه اینترنت نیز محروم مانده اند تا سختی هایشان پشت سر هم قطار شود و دانش آموزان مشق محرومیت کنند.

,

, ,

رحیمی پدر یکی از دانش آموزان روستایی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: قبل از کرونا هم پوشش آنتن دهی در برخی روستاها وجود نداشت اما متاسفانه روند رفع مشکلات در روستاها به کندی صورت می گیرد به طوری که از سال گذشته تاکنون مشکل نت در برخی از روستاها همچنان وجود دارد.

,

قطعی اینترنت، دغدغه دانش آموزان روستایی

, قطعی اینترنت، دغدغه دانش آموزان روستایی,

وی افزود: قطع و وصل مکرر اینترنت سبب شده تا دانش آموزان در این روزها با مشکلات زیادی همراه شوند تا جایی که از برخی امتحانات جا می مانند و یا نمی توانند تکالیف خود را به موقع ارسال کنند.

,

رحیمی گفت: ضعیف بودن اینترنت برای دانش آموزانی که درس های خود را از فضای مجازی دریافت می کنند، کلافه کننده است و به نظر می رسد باید برای رفع این مشکل اقدامی اساسی شود تا این دانش آموزان هم بتوانند از فضای مجازی به خوبی استفاده کنند.

,

وی بیان کرد: تاکنون چندین بار به مسئولین اطلاع داده ایم که روستاها مشکل آنتن دهی و اینترنت دارند اما روند رفع مشکلات آنگونه که انتظار می روند صورت نگرفته است.

,

علی محمدی یکی از دانش آموزان لرستانی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: برای دانلود یک عکس باید مدتها انتظار کشید و در برخی از مناطق روستایی که پوشش اینترنت بهتر است مجبوریم ساعتی از روز را به آن نقطه برویم و فیلم های آموزشی معلم را دانلود کنیم تا بتوانیم درسها را دریافت کنیم.

,

نگرانی دانش آموزان در فصل امتحانات

, نگرانی دانش آموزان در فصل امتحانات,

وی بیان کرد: قبل از شیوع کرونا هر روز از منزل تا مدرسه فاصله زیادی طی می شد اما این سختی را در سرما و برف تحمل می کردیم ولی شرایط قطع و وصل نت عذاب آور است، شاید دانش آموزان شهری مشکل جدی برای آموزش مجازی نداشته باشند اما سختی فضای مجازی برای ما بسیار سخت است.

,

این دانش آموز لرستانی تصریح کرد: بسیاری از هم کلاسی هایم حتی توان خرید تبلت و یا گوشی هوشمند را هم ندارند، وقتی از شاد نام برده می شود جز سختی برای ما روستایی ها چیزی ندارد و گاهی از درس هایمان عقب می مانیم.

,

, ,

وی بیان کرد: در روستای ما فقط تا مقطع ابتدایی است اما به دلیل نبود زیر ساخت های لازم امسال تعدادی از دوستمان از ادامه تحصیل صرف نظر کردند.

,

علی گفت: هفته پیش امتحان داشتم و به دلیل قطع بودن اینترنت نتوانستم برگه امتحانم را ارسال کنم و بعد از ساعتها که نت وصل شد امتحانم را ارسال کردم و در این مدت مدام اضطراب داشتم، کاش کرونا نبود تا مانند همیشه به مدرسه می رفتیم و درسهایمان را به صورت حضوری می آموخیتم و این همه نگرانی از نت نداشتیم.

,

 ۵۰ مدرسه بدون اینترنت

,  ۵۰ مدرسه بدون اینترنت,  ۵۰ مدرسه بدون اینترنت,

رضا سیاه منصور رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: امسال ۹۰۵ مدرسه روستایی در استان به اینترنت متصل شدند و در مجموع هزار و ۵۴۶ مدرسه روستایی و حاشیه شهر در استان به اینترنت رایگان متصل شدند.

,

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ مدرسه روستایی به دلیل نبود زیر ساخت های لازم، به اینترنت متصل نشده اند گفت: البته رفع مشکلات در تعداد زیادی از این روستا در دستور کار قرار گرفته که برطرف شود و تلاش داریم تا مشکل نت در ۱۵۰ روستای دیگر برطرف شود.

,

رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در استان ۵۰ مدرسه روستایی به دلیل نبود برق و زیر ساختها شرایط لازم را برای اینترنت ندارند.

,

۳۰سایت جدید تا پایان سال اجرا می شود

, ۳۰سایت جدید تا پایان سال اجرا می شود, ۳۰سایت جدید تا پایان سال اجرا می شود,

امین پورخداداد کارشناس طرح uso در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در نیمه دوم امسال به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۵۰ سایت جدید برای استان در نظر گرفته شد که براساس اولویت، تعداد ۳۰سایت در صورت تامین تجهیزات تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد و تعداد ۱۵ سایت با اولویت بالا جهت ارتقای شبکه تلفن همراه به ۳G/4G اجرا می گردد.

,

وی با اشاره به فعالیت اپراتور«های وب » در استان افزود: این اپراتور به عنوان پیمانکار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فاز یک بیش از ۱۱۰۰ روستا را تحت پوشش اینترنت پرسرعت روستایی قرار داده است و در فاز دوم بیش از ۷۰۰روستا را از اینترنت پرسرعت روستایی بهره مند خواهد ساخت که در صورت استقبال اهالی روستاها از خریداری سیم کارت از شرکت مذکور می‌توانند از خدمات یاد شده بهره مند شوند.

,

, ,

پورخداداد با اشاره به اینکه پوشش تلفن همراه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار بیش از ۹۰ درصد است، گفت: سیاست وزارت ارتباطات تاکید بر روی اتصال روستاها به شبکه ملی ارتباطات می باشد به طوری که در یک سال گذشته تعداد قابل توجهی از سایت های اپراتورهای تلفن همراه از طریق ارتقای تکنولوژی اهالی روستاها را بهره مند ساخته اند.

,

طرح هوشمند سازی مدارس روستایی اجرا می شود

, طرح هوشمند سازی مدارس روستایی اجرا می شود, طرح هوشمند سازی مدارس روستایی اجرا می شود,

وی با تاکید بر فراهم کردن شرایط برای مدارس در ایام کرونا بیان کرد: با شیوع کرونا و استفاده از فضای مجازی، طرح هوشمند سازی مدارس روستایی در دستور کار قرار گرفت و تلاش شد که مدارس روستایی به اینترنت متصل شوند تا بتوانند خدمات مورد نیاز را به دانش آموزان ارائه دهند.

,

کارشناس طرح خاطر نشان کرد: در خصوص پوشش تلفن همراه در شهرها بیشترین مشکل مواجه اپراتورها با معارضین جهت نصب سایتها می باشد که این موضوع همکاری کلیه دستگاه های اجرایی، نظارتی و… را می طلبد.

,

در حالی که پیشرفت های تکنولوژی به سرعت نور حرکت می کنند، برخی روستاهای نه چندان دور به اینترنت دسترسی ندارند، دانش آموزان زیادی در این روستاها شاید بزرگترین آرزویشان دسترسی به نت و تبلت برای یادگیری آموزش های مجازی است.

,

کمی همت و تلاش نیاز است تا اینترنت که امروز یکی از مهمترین نیازهای انسان است به سوی این روستاها روانه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه