اخبار داغ

از مهر ماندگار تا تدبیر و امید؛

تالار مرکزی کرمان؛ در انتظار پایان دولت‌ها!

تالار مرکزی کرمان؛ در انتظار پایان دولت‌ها!
تالار مرکزی؛ پروژه‌ای است که از سال ۱۳۸۸ برای جامعه هنری کرمان کلید خورده است و حالا با گذشت یازده سال از احداث این تالار، پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی داشته و مسئولان امید دارند که این پروژه تا پایان این دولت با تأمین اعتبار به موقع به اتمام برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ ساخت تالار مرکزی شهر کرمان از سال ۱۳۸۸ کلید خورده است. پروژه ای که از آن به عنوان مجموعه‌ای با عملکرد اصلی فرهنگی یاد می شود و بر اساس تعریف بیان شده در این پروژه در این تالار، آینده‌نگری مهم‌ترین هدایت‌کننده طرح به شمار می‌رود.

این تالار در غرب شهر کرمان، در بلوار شهید صدوقی جنب ساختمان مرکزی فنی حرفه‌ای بوده و در زمینی به مساحت ۳۷۴۰۰ مترمربع در حال احداث است و انتخاب این محل به دلیل آن بوده است که این تالار باید ظرفیت تحمل بازتاب‌های کالبدی و اجتماعی شهر را داشته باشد. این پروژه به دلیل نیازهای اساسی و توجه به امور فرهنگی شهر و نبود سالن‌های تئاتر و موسیقی که از کمبودهای اولیه فرهنگی به شمار می‌رود سبب رکود در فعالیت هنری و فرهنگی در این شهر شده، در حال ساخت است.

تالار مرکزی کرمان جزو پروژه های مدت دار محسوب می شود که با گذشت یازده سال است از آغاز به ساخت آن، هنوز به اتمام نرسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,
,
,
,
,

پروژه ای که به پایان دولت ها حواله شد!

, پروژه ای که به پایان دولت ها حواله شد!, پروژه ای که به پایان دولت ها حواله شد!,

چهارم شهریور ماه سال ۱۳۹۱ سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم در حاشیه بازدید از این پروژه عنوان کرده بود: این تالار یکی از هشت تالار بزرگ پروژه "مهر ماندگار" دولت دهم است و با اقدامات انجام شده، ساخت این تالار تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بیان کرده بود: با پیگیری ها و اقدامات انجام شده و عملیاتی کردن فعالیتها؛ کار ساخت این تالار بزرگ تا پایان سال به اتمام رسیده و قبل از پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

این در حالی است که با اتمام دولت دهم و آغاز به کار دولت های یازدهم و دوازدهم، پروژه تالار مرکزی کرمان همچنان در پیچ و خم تخصیص به موقع اعتبار و تغییر پیمانکاران نیمه تمام مانده است و بر اساس گفته مسئولان تا به الان پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد دارد.

, چهارم شهریور, چهارم شهریور,
,
,
,
,

, ,

وعده سازمان برنامه و بودجه جهت تأمین اعتبار پروژه

, وعده سازمان برنامه و بودجه جهت تأمین اعتبار پروژه , وعده سازمان برنامه و بودجه جهت تأمین اعتبار پروژه,

از سوی دیگر 21  آذر ماه سال جاری سعید جغتایی رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن بازدید از روند ساخت تالار مرکزی کرمان و با تأکید بر ویژه بودن این پروژه گفت: اعتبار لازم برای اتمام این پروژه تا پایان امسال تأمین می شود.

, 21  آذر, 21  آذر,

وی تصریح کرد: با توجه به مذاکرات و پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و تاکید استاندار کرمان این پروژه در ردیف پروژه‌های اولویت دار بوده و اعتبار مورد نیاز  برای اتمام پروژه تامین خواهد شد.

,

محمد رضا علیزاده در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص آخرین وضعیت تالار مرکزی شهر کرمان با بیان اینکه این پروژه از جمله پروژه های مدت دار است، گفت: در سال جاری با هماهنگی های صورت گرفته در زمان استاندار سابق استان جلسه ای با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به منظور تعیین و تکلیف این پروژه برگزار شد.

,

, ,

آیا روبان افتتاح تالار مرکزی کرمان در دولت دوازدهم چیده می شود؟

, آیا روبان افتتاح تالار مرکزی کرمان در دولت دوازدهم چیده می شود؟, آیا روبان افتتاح تالار مرکزی کرمان در دولت دوازدهم چیده می شود؟,

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در زمان استاندار جدید نیز با توجه به پیگیری های ایشان، این پروژه جزو پروژه های ریاست جمهوری قرار گرفت تا در این دولت به اتمام برسد و بر همین اساس با هماهنگی های انجام شده، بخشی از منابع مورد نیاز جهت انجام کار تأمین شده است و مانده اعتبار را نیز سازمان برنامه و بودجه تأمین خواهد کرد.

,

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه پروژه تالار مرکزی کرمان از جمله پروژه های اولویت دار است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیر این پروژه است و جای امیدواری است که این پروژه هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

,

این مقام مسئول اظهار کرد: بر اساس موارد گفته شده، قرار بود که این پروژه در دهه فجر و یا حداکثر تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد و هم اکنون نیز بر همین اساس برنامه ریزی شده است.

,

علیزاده ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه ملی است، برنامه ریزی ما این است که بتوانیم در سال جاری افتتاح آن را داشته باشیم؛ اما اگر این امکان وجود نداشته باشد؛ بر اساس هماهنگی های انجام شده در این دولت تالار مرکزی شهر کرمان به بهره برداری خواهد رسید.

,

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: هم اکنون کارگاه فعال است و در حوزه های مختلف اعم از تجهیز، عملیات ساختمانی، محوطه سازی  و ... کار در حال انجام و اولویت بندی شده است که ساختمان اصلی مجموعه به بهره برداری برسد و فضا سازی و محوطه سازی نیز در مرحله بعد انجام شود تا نهایتا این پروژه در این دولت به بهره برداری برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه