اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان:

۱۲هزار واحد خسارت دیده در سیل لرستان بازسازی شد/۳۰ هزار واحد روستایی نیازمند مقاوم سازی

۱۲هزار واحد خسارت دیده در سیل لرستان بازسازی شد/۳۰ هزار واحد روستایی نیازمند مقاوم سازی
رضایی گفت: 12 هزار و 600 واحد روستایی در سیل سال گذشته دچار خسارت شد و تاکنون 12 هزار واحد بهسازی و بازسازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، مسعود رضایی شامگاه سه شنبه در نشست خبری مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: براساس آخرین سرشماری سال ۹۵ تعداد ۱۵۳ هزار و ۱۵ واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که تاکنون ۱۲۱ هزار سهمیه بازسازی و مقاوم سازی ابلاغ شده و ۱۱۶ هزار فقره تسهیلات برای مقاوم سازی این واحدها پرداخت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی با بیان اینکه ۳۷ هزار واحد در استان نیازمند مقاوم سازی است، افزود: درصد مقاوم سازی در استان حدود ۷۶ درصد است، امسال شش هزار و ۵۰۰ فقره سهمیه بهسازی و سه هزار و ۹۰۰ سهمیه بازسازی ابلاغ شد که در مجموع ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اینکه نرم مقاوم سازی ۴۸ درصد است اما مقاوم سازی در استان حدود ۸۲ درصد بوده و رقم بالایی در مقاوم سازی وجود دارد.

,

وی با اشاره به اینکه سرعت مقاوم سازی واحدهای مسکونی در برخی شهرها کمتر است، عنوان کرد: در ذلقی و زز و ماهر الیگودرز، سلسله، سپیددشت خرم آباد ودلفان نیاز به مقاوم سازی بیشتری دارند که برنامه ریزی لازم برای مقاوم سازی این واحدها انجام شده اما بروجرد و دورود نرم مقاوم سازی بالاتری دارند و در برخی از مناطق، مقاوم سازی کمتر از ۱۰ درصد است.

,

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به تکمیل پروژه ها و واحدهای سیل زده در استان گفت: بر اثر سیل سال گذشته ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد دچار خسارت شد که از این تعداد ۱۲ هزار واحد تاکنون به بهره برداری رسیده و مابقی که سه درصد از واحدهاست در دستور قرار دارد به طوری که ازنا ۲۴۱ واحد، بروجرد ۴۶۶، خرم‌آباد ۱۳۵۵، دورود ۵۱۱، رومشکان ۱۹۶ واحد، الیگودرز ۱۹۹۸، پلدختر ۲۵ هزار و ۵۰۵، دلفان ۲۲۰۳ واحد، چگنی ۱۸۱۳، سلسله ۵۳۴ و کوهدشت ۷۹۸ واحد ساخته شده است.

,

وی با اشاره به پروژه طرح مسکن ملی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با بنیاد مسکن است که  حدود هفت هزار واحد سهمیه برای استان در نظر گرفته شده است.

,

رضایی با بیان اینکه در استان ۳۰ هزار واحد نیاز به مقاوم سازی دارد افزود: با همکاری و تعامل با فرمانداران می توان مقاوم سازی این واحدها را انجام داد به طوری که لازم است بستر فراهم شود.

,

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح ها و برنامه ها در روستاها، به گونه ای اقدام می شود که بافت قدیمی روستایی حفظ و نباید از ماهیت روستایی خارج شود و در عین حال مقاوم سازی شوند.

,

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: بنیاد مسکن بستر لازم را برای مقاوم سازی و نوسازی آماده کرده و آماده پرداخت تسهیلات است ولی متناسب با درخواست و استقبال متقاضیان پاسخ داده می شود که تسهیلات مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان برای هر واحد است اما اگر درخواست بیشتر از سهمیه باشد شاخص تعیین می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه