اخبار داغ

مقتدایی مطرح کرد:

اروپا نسبت به تجهیزات دفاعی ما بغض وکینه دارد

اروپا نسبت به تجهیزات دفاعی ما بغض وکینه دارد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه غربی‌ها درباره تجهیزات دفاعی ما سخن می‌گویند، بیشتر از آنکه نشانه دلسوزی آنان برای صلح باشد، نشان‌دهنده بغض و کینه‌ای آنها از توان داخلی ما است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس مقتدایی ، با اشاره به آزمایش نخستین موشک کروز فرانسه با قابلیت حمل کلاهک اتمی، گفت: رقابت‌های درونی غرب بار دیگر خود را نشان داده است و اینکه امروز فرانسه و برخی از کشورهای اروپایی به سمت سلاح‌های پیشرفته و کلاهک‌های هسته‌ای و زمینه سازی برای حمل و یا انتقال سلاح‌های هسته‌ای پیشرفته هستند، نشان می‌دهد که غربی‌ها اخلاق را کنار گذاشته و به دنبال جنگ افروزی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی بیان کرد: ما توصیه می‌کنیم که ملت‌های غربی مراقب دولت‌های خودشان باشند چرا که امروز مطالبات ملت‌های اروپایی با رفتارهای دولتمردان آن کاملاً متفاوت است و بر این اساس لازم است که مردم این کشورها، مانع اقدامات جنگ‌طلبانه دولت‌های خود باشند.

,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد ملت‌های غربی مخالف رفتارهای دولتمردان خود هستند، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مورد توجه ملت‌های دنیا قرار گرفته است و غربی‌ها با این اقدامات خود به خوبی نشان داده‌اند که ادعاهای بی اساس آنان مبنی بر اینکه ایران به دنبال جنگ طلبی است، کاملاً دروغ است.

,

مقتدایی گفت: چنگ و دندان نشان دادن کشورهای اروپایی و به ویژه انگلیس و فرانسه نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای عمومی ملت‌های اروپایی باشد و اروپایی‌ها باید از جنگ و جنگ افروزی و کمک به جنگ طلبی در سطح دنیا دوری کنند و به این نکته توجه کنند که اروپا بسیار آسیب پذیر است و نباید در این خانه شیشه‌ای که قرار دارند، به سنگ اندازی در سایر مناطق دنیا کمک کنند.

,

وی با بیان اینکه اروپا در نقض حقوق بشر به کل جهان بدهکار است، گفت: اروپایی‌ها نشان داده‌اند که توانایی رعایت حقوق بشر را ندارند و صرفاً ویترینی از حقوق بشر را از خود ارائه کرده‌اند اما برخی از کشورهای غربی و به خصوص آمریکا طی سال‌ها و به ویژه ماه‌های اخیر حقوق بشر را زیر پا گذاشته‌اند و امروز بیشترین میزان نقض حقوق بشر توسط دولت‌های غربی اعمال می‌شود.

,

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کشورهای غربی دائماً دیگر کشورها را توصیه به رعایت حقوق بشر و اقدامات بشردوستانه می‌کنند در حالی که بیشترین میزان نقض حقوق بشر، کشتارهای دسته‌جمعی و جنایت علیه بشریت توسط عواملی انجام می‌شود که مستقیم یا غیر مستقیم مورد حمایت اروپایی‌ها قرار گرفته‌اند.

,

مقتدایی تصریح کرد: واقعیت آن است که غربی‌ها مخصوصاً طی جنگ‌هایی که در منطقه ما رخ داده، کارنامه قابل قبولی نداشته‌اند و مردم کشورهایی چون عراق، یمن، افغانستان و لبنان با تجهیزات غربی‌ها مورد هدف قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند و در دوران جنگ تحمیلی هم بسیاری از تجهیزاتی که توسط صدام علیه کشور ما استفاده می‌شد، توسط دولت‌های غربی به عراق داده شده بود.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه جمهوری اسلامی ایران در اختیار دارد، صنعت دفاعی است و اگر ما صنایع دفاعی قوی نداشته باشیم، اروپایی‌ها ما را فدای جاه‌طلبی‌های خود می‌کنند. اینکه غربی‌ها درباره تجهیزات دفاعی ایران سخن می‌گویند، بیشتر از آنکه نشانه دلسوزی آنان برای صلح و امنیت جهانی باشد، نشان‌دهنده بغض و کینه‌ای است که از توان داخلی یک ملت رو به رشد دارند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

,

منبع: مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه