اخبار داغ

در همایش بزرگداشت ناظم‌الاطباء کرمانی عنوان شد؛

توجه به مفاخر موجب تقویت هویت فرهنگی می‌شود/ رونمایی از ۵ جلد کتاب "ناظم‌الاطباء" کرمانی

توجه به مفاخر موجب تقویت هویت فرهنگی می‌شود/ رونمایی از ۵ جلد کتاب "ناظم‌الاطباء" کرمانی
همایش بزرگداشت میرزا علی اکبرخان نفیسی ناظم الاطباء کرمانی با استاندار کرمان، مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جمعی از اساتید دانشگاه ها در محل استانداری کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت میرزا علی اکبرخان نفیسی ناظم الاطباء کرمانی با حضور علی زینی وند استاندار کرمان، محمد رضا علیزاده مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جمعی از اساتید دانشگاه ها در محل استانداری کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

تقویت هویت فرهنگی با توجه به آثار و مفاخر فرهنگی در طول تاریخ

, تقویت هویت فرهنگی با توجه به آثار و مفاخر فرهنگی در طول تاریخ, تقویت هویت فرهنگی با توجه به آثار و مفاخر فرهنگی در طول تاریخ,

علی زینی وند با بیان اینکه استان کرمان به قدمت تاریخ در تاریخ کهن کشور کهن، آثار در حوزه های مختلف و مفاخر بزرگی دارد، گفت: بخشی از هویت جذاب ایران را کرماین ها رقم زدند که این مسئله برای ما جای افتخار دارد.

,

استاندار کرمان ادامه داد: مباحث فرهنگی و هویتی در جامعه خوراک روح انسان ها و بن مایه زندگی بشریت است و اگر این فرهنگ را حفاظت و حراست نکنیم و به نسل آینده منتقل نکنیم؛ در طول تاریخ زندگی دچار یک انقطاع فرهنگی، تربیتی و هویتی می شویم.

,

وی افزود: هر گونه انقطاع فرهنگی، نوعی آشفتگی در هویت نسل های جامعه ما به وجود می آورد و در شرایط کنونی این آشفتگی در نسل جوان ما مشهود است که دلیل این امر بستر فضای مجازی است که همه سطوح جامعه بدون پالایش و هدف گذاری خاص به اطلاعات دست می یابند  و اگر بن مایه نسل ما قوی و فرهنگی نباشد، نسل جوان ما دچار پوچی و سرگردانی می شود.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از راهکارهای تقویت هویت فرهنگی، توجه به آثار و مفاخر فرهنگی در طول تاریخ است که این اقدام موجب پیوند نسل با دوره ای از تاریخ گذشته می شود و این پیوند می تواند در روند توسعه کشور تأثیر گذار باشد.

,

زینی وند با بیان اینکه پایه توسعه، فرهنگ و فضای روح انسان ها است، اظهار کرد: چنانچه فضای روح انسان ها دچار تزلزل شود، بنابراین نسلی که باید اداره کشور را به دست گیرد، محکم و با اراده نخواهد بود.

,

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه در حوزه آثار و مفاخر فرهنگی و تاریخی دست استان کرمان پر است، گفت: برگزاری همایش بزرگداشت ناظم الاطباء کرمانی هوشمندانه بود.

,

وی با اشاره به اینکه ناظم الاطباء کرمانی دارای توانمندی ها مختلف در عرصه های فرهنگ، هنر و آثار ایران است، خاطر نشان کرد: شاخصه اصلی او پیوند با مردم بوده است که البته شاخصه سیاسی او نیز باید برجسته شود.

,

رونمایی از ۵ جلد کتاب ناظم‌الاطباء کرمانی

, رونمایی از ۵ جلد کتاب ناظم‌الاطباء کرمانی, رونمایی از ۵ جلد کتاب ناظم‌الاطباء کرمانی,

محمدرضا علیزاده گفت: این همایش قرار بود سال گذشته در تاریخ ۱۴ دی ماه برگزار شود که با توجه به شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی، برگزاری این همایش به امروز موکول شد.

,

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: انجمن مفاخر فرهنگی استان کرمان فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ با برگزاری کنگره بین المللی خواجوی کرمانی آغاز کرده است و تا کنون فراز و نشیب های بسیاری داشته و برنامه های خوبی را دنبال کرده است.

,

وی با اشاره به برگزاری همایشی های متعدد توسط انجمن مفاخر فرهنگی استان کرمان عنوان کرد: از سال ۷۰ تا ۹۷، بیست عنوان کتاب توسط انجمن تدوین و چاپ شده و از سال ۹۷ تا ۹۹ نیز ۲۹ عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

,

علیزاده افزود: رونمایی ۲۴ جلد کتاب های چاپ شده با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و امروز نیز شاهد رونمایی ۵ کتاب مربوط به ناظم الاطباء کرمانی خواهیم بود.

,

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه از سال ۹۵ کمیته علمی انجمن مفاخر فرهنگی استان کرمان تشکیل شده است، تصریح کرد: چاپ کتب و برگزاری همایش ها را مدیون این کمیته هستیم.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه از سال ۱۳۸۵، ۳۶ تن از مفاخر شناسایی شده اند که کتاب مربوط به ۲۴ نفر از آنان به چاپ رسیده است، خاطر نشان کرد:  از سوی دیگر شهرداری کرمان نیز خیابانی را در بلوار جمهوری شهر کرمان به نام ناظم الاطباء کرمانی نامگذاری کرده ، فصلنامه ای اختصاصی در این راستا در نظر گرفته شده و برنامه هایی نیز توسط صدا و سیما تولید شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه