اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز:

۶۸ روز آلودگی هوا در پائیز و زمستان البرز را به سرفه انداخت/ معاینه فنی خودروها و نوسازی صنایع؛ ۲ کابوس استان

۶۸ روز آلودگی هوا در پائیز و زمستان البرز را به سرفه انداخت/ معاینه فنی خودروها و نوسازی صنایع؛ ۲ کابوس استان
فردین حکیمی گفت: در زمینه ناوگان حمل و نقل پیشرفت خوبی نداشتیم ضمن اینکه در کرج نسبت به سال ۹۸، قریب به ۸۱ دستگاه اتوبوس یورو ۴ به سیستم ناوگان حمل و نقل اضافه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: در فصل پائیز امسال بیش از ۵۰ درصد روزها ناسالم بود و در دیماه هم از ۲۹ روز، ۶روز در شرایط سالم و سایر روزها ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
فردین حکیمی با اشاره به اینکه متاسفانه عمده کلانشهرها در سال جاری با شرایط مشابه البرز مواجه یودند، افزود: خوشبختانه نیروگاه منتظر قائم مازوت مصرف نمی کند یعنی از سال ۹۴ فک پلمب نشده است، به کارخانه سیمان هم به واسطه تخصیص گاز نیازی به استفاده از سوخت مازوت ندارد.
,
 
,
وی اظهار داشت: هفته گذشته استاندار البرز در کارگروه کاهش آلودگی هواحضور داشت، البته برخی از وظایف ملی و برخی استانی است، متاسفانه در برخی مشکلات استانی روند رو به بهبودی را شاهد نیستیم و عمدتا در شرایط اضطرار آلودگی هوا نگاه ها به سمت این معضل بازمی گردد.
,
 
,
حکیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه آلودگی هوا به منابع متحرک مرتبط می شود، توزیع استاندارد سوخت و نوسازی خودروها دو مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. در زمینه ناوگان حمل و نقل پیشرفت خوبی نداشتیم ضمن اینکه در کرج نسبت به سال ۹۸، قریب به ۸۱ دستگاه اتوبوس یورو ۴ به سیستم ناوگان حمل و نقل اضافه شد.
,
 
,
وی گفت: معاینه فنی خودرو ها و نوسازی صنایع و استفاده از فناوری های نوین در استان البرز با پیشرفت مواجه نبوده است، نتیجه این می شود که در زمان وارونگی دما کیفیت هوا ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس خواهد شد، در قانون هوای پاک ۱۴ دستگاه وظیفه مستقیم دارند و محیط زیست ناظر بر اجرای قانون است اما در مقام عمل پیشرفت نداشته ایم.
,
 
,
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در خاتمه خاطر نشان داشت:در کارگروه اضطرار تصمیمات مقطعی است تا زمانی که شرایط اضطرار رفع شود اما آن چیزی که اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد کارگروه آلودگی هوا است که متاسفانه چشم انداز خوبی از همراهی دستگاه ها به چشم نمی خورد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه