اخبار داغ

کارشناس سیاسی مطرح کرد؛

ردپای FATF در تحریم‌های جدید آمریکا/ تحریم آستان قدس رضوی تهاجم نرم به عقاید مذهبی مردم است

ردپای FATF در تحریم‌های جدید آمریکا/ تحریم آستان قدس رضوی تهاجم نرم به عقاید مذهبی مردم است
رفیعی‌راد با بیان این‌که وضع تحریم‌های جدید، دلالت بر اشراف اطلاعاتی آمریکا بر مناسبات مالی جمهوری اسلامی ایران دارد گفت: تحریم آستان قدس رضوی تهاجم نرم به عقاید مذهبی مردم، انکار آزادی عقیده، نفی آزادی‌های فردی و نفی همان لیبرالیسمی است که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی رفیعی‌راد کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص تحریم آستان قدس رضوی گفت: اخیرا دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا براساس بیانه‌ای که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا صادر کرد، 16 شرکت ایرانی که آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) نیز در آن بود را در لیست تحریم‌های خودش قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: این تحریم، نشانه بارزی در ادامه دشمنی آمریکا است.

,

کارشناس سیاسی گفت: آمریکا قصد لغو تحریم‌ها را ندارد و افرادی که هفت سال کشور را گرفتار این آرزوی بی‌مبنا کردند که مذاکره می‌کنیم تا تحریم‌ها برداشته شد، امروز باید پاسخ دهند.

,

دولت مذاکره‌طلب پاسخ دهد چرا مکرر تحریم می‌شویم؟

, دولت مذاکره‌طلب پاسخ دهد چرا مکرر تحریم می‌شویم؟, دولت مذاکره‌طلب پاسخ دهد چرا مکرر تحریم می‌شویم؟,

رفیعی‌راد افزود: افرادی که با دولت قاتلِ شهید حاج قاسم سلیمانی قدم زدند و خندیدند، امروز باید پاسخ دهند که چرا مکرر علیه مردم ایران تحریم وضع می‌شود.

,

وی یادآور شد: در سال 2020 بنیاد مستضعفان که مجموعه بزرگی است، تحریم شد و تحریم ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و آستان قدس رضوی نیز جهت تضعیف نهاد رهبری در کشور بوده است چراکه نهاد رهبری در کشور یعنی نهاد حاکمیت.

,

کارشناس سیاسی گفت: دولت باید در خصوص رویکرد مذاکراتی‌اش و این‌که مکرر تحریم علیه مردم ایران وضع می‌شود، پاسخ دهد.

,

اف‌ای‌تی‌اف و دسترسی آمریکا به اطلاعات مالی ایران

, اف‌ای‌تی‌اف و دسترسی آمریکا به اطلاعات مالی ایران, اف‌ای‌تی‌اف و دسترسی آمریکا به اطلاعات مالی ایران,

رفیعی‌راد تصریح کرد: یکی از مسائل مهم این است که وضع این تحریم، دلالت بر اشراف اطلاعاتی آمریکا بر مناسبات مالی جمهوری اسلامی ایران دارد.

,

وی افزود: مدت قابل توجهی است که اف‌ای‌تی‌اف و دسترسی‌های آمریکا به اطلاعات مالی جمهوری اسلامی بحث می‌شود و موافقان و مخالفانی دارد.

,

سرمنشأ درز اطلاعات کور شود

, سرمنشأ درز اطلاعات کور شود, سرمنشأ درز اطلاعات کور شود,

کارشناس سیاسی گفت: امروز باید دولت و دستگاه‌های اطلاعاتی رسمی کشور پاسخ دهند آمریکا براساس چه دسترسی‌هایی این‌گونه هدف‌گذرای و اقدام می‌کند؟

,

رفیعی‌راد افزود: حتما سرمنشأهایی وجود دارد و باید شناسایی و کور شود و این مورد انتظار جامعه است که بتوانیم امنیت خود را حفظ کنیم.

,

وی اظهار کرد: وقتی دلسوزان نظام از راه‌های باز افشای اطلاعاتی کشور صحبت می‌کنند و در پیام‌رسان‌های خارجی اطلاعات کشور جابه‌جا می‌شود، باید وزارت ارتباطات پاسخ‌گو باشد.

,

کارشناس سیاسی گفت: انتظار ما از مجلس انقلابی این است که در این خصوص موضع داشته باشند و مسرّانه پیگیری کنند و باب این مسئله را در کشور ببندند چراکه معنی ندارد اطلاعات اساسی کشور به یغما برود و علیه کشور استفاده شود.

,

تحریم آستان قدس رضوی مخالفت با جامعه توحیدی جهانی است

, تحریم آستان قدس رضوی مخالفت با جامعه توحیدی جهانی است, تحریم آستان قدس رضوی مخالفت با جامعه توحیدی جهانی است,

رفیعی‌راد تصریح کرد: آستان قدس رضوی در مدیریت رهبری است اما یک نهاد بین‌المللی به حساب می‌آید و متعلق به همه شیعیان، تمام مسلمانان و تمام دین‌داران و کسانی که به توحید باور دارند، است.

,

وی تأکید کرد: تحریم آستان قدس رضوی مخالفت با جامعه توحیدی جهانی است و یکی از نشانه‌های بازر دشمنی ایالات متحده آمریکا با دین مبین اسلام است.

,

تحریم آستان قدس رضوی تهاجم نرم به عقاید مذهبی مردم است

, تحریم آستان قدس رضوی تهاجم نرم به عقاید مذهبی مردم است, تحریم آستان قدس رضوی تهاجم نرم به عقاید مذهبی مردم است,

کارشناس سیاسی گفت: تحریم آستان قدس رضوی تهاجم نرم به عقاید مذهبی مردم، انکار آزادی عقیده، نفی آزادی‌های فردی و نفی همان لیبرالیسمی است که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند.

,

رفیعی‌راد افزود: تحریم آستان قدس رضوی مانند تحریم یک کلیسا است درحالی که ربطی به نظام سیاسی‌اش ندارد بلکه اعتقاد مردم را تحریم می‌کنند اما آمریکایی‌ها به قدری وقیح هستند که این تحریم را انجام دادند.

,

رئیس‌جمهور موضع‌گیری کرد؟

, رئیس‌جمهور موضع‌گیری کرد؟, رئیس‌جمهور موضع‌گیری کرد؟,

وی با بیان این‌که انسان باید نسبت به کارهای خودش احساس مسئولیت کند اظهار کرد: چند روزی است دنبال موضع رئیس دولت ایران می‌گردم اما پیدا نکردم. موضع کسی که امضای کری را تضمین می‌دانست و موضع کسی که اوباما را با اخلاق می‌دانست، پیدا نکردم.

,

کارشناس سیاسی گفت: آمریکا، آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) را به عنوان سازمان‌های تحت کنترل رهبر ایران تحریم کرد و قصد دارد با این کار رهبری را در کشور تضعیف کند.

,

رفیعی‌راد افزود: از جهتی احتمال دارد فصلی را برای مخالفت با آداب اعتقادی باز کنند و ممکن است بحث خمس مطرح باشد و در ادامه به آن بپردازند.

,

لزوم ایجاد یکپارچگی برای معرفی آستان قدس رضوی

, لزوم ایجاد یکپارچگی برای معرفی آستان قدس رضوی, لزوم ایجاد یکپارچگی برای معرفی آستان قدس رضوی,

وی تأکید کرد: لازم است با محوریت آستان قدس رضوی یکپارچگی بوجود آید و با ارتباط‌گیری با نهادهای بین‌المللی و کشورهای مختلف، این مسئله به گوش جهانیان برسد و تبیین شود و در این مسیر باید تمام ظرفیت‌های خودمان را به‌کار گیریم.

,

کارشناس سیاسی گفت: این مسئله مانند کارهای دیگر نیست. تحریم امام رضا(ع)، اعلام جنگ علنی است و در این موضوع، تمام غیرت شیعه وسط میدان است.

, تحریم امام رضا(ع)، اعلام جنگ علنی است,

رفیعی‌راد افزود: این‌که بگوییم این کار بد و غیرفرهنگی بوده، فقط شعار است و لازم است کارهای جدّی، هماهنگ، منسجم و متکسّر در کشور اتفاق بیفتد.

, این‌که بگوییم این کار بد و غیرفرهنگی بوده، فقط شعار است,

وی تأکید کرد: لازم است دستگاه‌های مختلف کشور نسبت به این اقدام آمریکا، موضع داشته باشند و با جدیت دنبال کنند.

,

کارشناس سیاسی گفت: این تحریم، می‌تواند یک فرصت بسیار مغتنم برای ما باشد که آستان قدس رضوی را برای افرادی که نمی‌شناسند، معرفی کنیم.

,

دولت در رویکردهای خودش تجدیدنظر کند

, دولت در رویکردهای خودش تجدیدنظر کند, دولت در رویکردهای خودش تجدیدنظر کند,

رفیعی‌راد افزود: اتفاق تلخی افتاده اما امیدواریم دولت در رویکردهای خودش تجدیدنظر کند.

,

وی اظهار کرد: دولتمردان وعده می‌دادند اعتبار را به پاسپورت ایرانی می‌آورند و تحریم‌ها بالمره لغو می‌شود اما انجام نشد که اصلی‌ترین دلیلش این بود که شرط‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از طرف تیم مذاکره‌کننده ایران برآورده نشد و باعث شد آمریکا وقیحانه برخورد کند.

,

کارشناس سیاسی گفت: آمریکا در ادامه همین روند را خواهد داشت. مشاور امنیت ملی ترامپ حدود سه ماه پیش گفته بود ایالات متحده آمریکا گزینه‌های پرشماری جهت تحریم علیه ایران ندارد اما من این را عملیات روانی می‌دانم و فکر می‌کنم آمریکا قصد دارد از طرفی به سمت مذاکره حرکت کند و از طرفی دوست دارند با ایران ضعیف مذاکره کنند.

,

رفیعی‌راد افزود: آمریکا براساس طبع وحشی‌گری رفتار می‌کند و لازم است وزارت امور خارجه و جامعه دانشگاهی توجه بیشتر و دقیق‌تری داشته باشند.

,

نوع نگاه مذاکره‌طلبان، بدتر از تحریم‌ها ضربه می‌زند

, نوع نگاه مذاکره‌طلبان، بدتر از تحریم‌ها ضربه می‌زند, نوع نگاه مذاکره‌طلبان، بدتر از تحریم‌ها ضربه می‌زند,

وی تصریح کرد: تفکر افرادی که دانش‌آموخته غرب یا محو ادبیات غرب هستند، با نظام فکری غرب تطبیق می‌کند و نمی‌توانند محاسبات دقیق داشته باشند و پدیده را درست تشخیص دهند.

,

کارشناس سیاسی گفت: نوع نگاه فردی که می‌گوید اگر با آمریکا مذاکره نکنیم، وضعیتمان بدتر می‌شود، به مراتب بدتر از تحریم‌ها به ما خسارت زده و می‌زند.

,

رفیعی‌راد افزود: لازم است افرادی که به استقلال، اقتدار، عزّت، حکمت و مصلحت در رفتار سیاست خارجی باور دارند، اجماع داشته باشد و فعال‌تر صحنه را مدیریت کنند تا بتوانیم با تاب‌آوری که نسبت به شرایط فعلی داریم، فروپاشی بزرگترین دشمن نظام جمهوری اسلامی را به نظاره بنشینیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه