اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز مطرح کرد؛

سهم ۵۳ درصدی مردان از بیماری سرطان در البرز/ دخانیات و تغذیه ناسالم؛ تهدیدی برای شهروندان

سهم ۵۳ درصدی مردان از بیماری سرطان در البرز/ دخانیات و تغذیه ناسالم؛ تهدیدی برای شهروندان
شهاب مستوفی گفت: پرهیز از مصرف دخانیات، فعالیت های ورزشی، ایدال نگاه داشتن وزن و تغذیه سالم از جمله اقدامات ویژه برای پیشگیری از سرطان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تیتریک، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز امروز چهارشنبه به مناسبت هفته پیشگیری از سرطان، سرطان های سینه، پروستات، روده بزرگ، معده و پوست را از شایع ترین بیماری ها دانست و گفت: پویش ملی مبارزه به کنسر از اول بهمن آغاز شده و یک هفته ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
شهاب مستوفی با اشاره به اینکه شعار هفته پیشگیری از سرطان "سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خودمراقبتی و امید"، افزود: اصلاح سبک زندگی و جلب مشارکت مردم در راستای قابل پیشگیری بودن این بیماری از جمله اهداف پویش ملی مذکور است.
,
 
,
وی تشخیص زودرس سرطان، اصلاح باورهای نادرست مردم مبنی بر اینکه سرطان قابل درمان نیست و مشارکت سیاست گذاران و مجریان سلامت برای کنترل عوامل خطر را از جمله اهداف دیگر پویش ملی مبارزه کنسر اعلام کرد و اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا تمام برنامه های آموزشی مجازی است.
,
 
,
مستوفی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در مراکز بهداشت و جامع سلامت با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود، تصریح کرد: صدا و سیما، دانش آموزان و اولیا، شهرداری ها می توانند ظرفیت های ویژه ای برای اشاعه آموزش های پیشگیری از سرطان باشند.
,
 
,
وی پرهیز از مصرف دخانیات، فعالیت های ورزشی، ایدال نگاه داشتن وزن و تغذیه سالم را از جمله اقدامات ویژه برای پیشگیری از سرطان دانست و خاطر نشان داشت: محفاظت از پوست و حفظ بدن در برابر عفونت ها در محیط کار و منزل بارعایت اصول ایمنی، زندگی سلامی را رقم می زند.
,
 
,
مستوفی با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین آمار سال ۱۳۹۴، در البرز 2 هزار و 774 سرطان ثبت شده است که از این تعداد یک هزار و 305 مورد معادل ۴۷ درصد  از سرطان ‌ها در زنان رخ داده و یک هزار و 469 مورد معادل ۵۳  درصد در مردان رخ داده است، گفت: غربال گری در پیشگیری اهمیت زیادی دارد.
,
 
,
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خاتمه با بیان اینکه غربالگری رایگان افراد ۵۰ الی۶۹ سال برای سرطان روده، غربالگری رایگان زنان ۳۰الی۶۹ سال برای سرطان سینه و غربالگری رایگان زنان ۳۰الی۵۹ سال برای سرطان دهانه رحم در البرز انجام می شود، افزود: مردم می توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند.
 
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه