اخبار داغ

در نشست تعیین قیمت میوه و تره بار کرمان رخ داد؛

دست تره بار کرمان از میوه ممتاز کوتاه است/ رایزنی‌های بی‌نتیجه برای تحقق نرخ مصوب میوه

دست تره بار کرمان از میوه ممتاز کوتاه است/ رایزنی‌های بی‌نتیجه برای تحقق نرخ مصوب میوه
مسئولان در جلسه تعیین نرخ میوه و تره بار کرمان، با وجود نزدیک شدن به عید نتوانستند به قیمت مصوب اصلی برسند و همچنان مردم باید پاسخگویی گرانی میوه و حمل آن را بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، شامگاه گذشته جلسه نرخ گذاری میوه تره بار استان کرمان در محل سازمان صمت استان کرمان با حضور مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان، نائب رئیس اتاق اصناف، نماینده جهاد کشاورزی استان، رئیس اتحادیه میوه و تره بار، رئیس بازرسی صمت، مسئول بازرگانی اداره صمت و کارشناس بازرگانی این سازمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این جلسه با هدف تغییر قیمت تعدادی از اقلام میوه و تره بار در استان کرمان تشکیل شد.

,

در این جلسه علت گرانی بعضی از اقلام میوه ها و صیفی جات  سرما زدگی و خساراتی که به کشاورزان مناطق جنوب وارد آمده، بیان شد.

,

با توجه به کم شدن بعضی از اقلام در بازار تره بار کرمان عرضه کم شده و تقاضا مردم برای این اقلام زیاد شده است.

,

, ,

میثم آبدری مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان در این جلسه اظهار کرد: ما باید همیشه برای نرخ گذاری ها حمایت از مصرف کننده را مد نظر قرار دهیم تا مردم استان بتوانند با کمترین قیمت بهترین کیفیت را دریافت کنند.

,

ابدری با اشاره به این موضوع که مردم باید از قیمت گذاری های اصلی که مصوب می شود با خبر شوند، ادامه داد: این اطلاع رسانی می تواند از طریق شبکه های اجتماعی یا صدا و سیما استان به صورت همگانی صورت گیرد تا از گران فروشی ها جلوگیری شود.

,

وی تصریح کرد: تا به حال با بازرسی هایی که در دستور کار داشتیم بیشترین اعتراضات مردمی به دلیل نداشتن اتیکت توسط بسیاری از میوه فروشی ها بود که قیمت مصوب را نمی دانند و هر جای قیمت گذاری خودش را دارد.

,

آبدری با بیان اینکه باید از گران فروشی ارزاق عمومی مردم با توجه به نزدیک شدن ایام عید جلوگیری شود، مطرح کرد: بازرسان اداره صمت و همچینین بازرسان بسیج اصناف تمام تلاش خود را می کنند تا همه فروشگاه هایی که میوه و صیفی جات ارائه می دهند، اتیکت بزنند تا مردم اطلاعات کافی از خرید خود داشته باشند.

,

در ادامه این نشست کاظمی مسئول میدان تره بار استان گفت: ما در میدان تره بار مشکل نرخ گزاری نداریم و اکثریت غرفه ها با تابلو نرخ محصولات خود را مشخص کرده اند  و همیشه برای مشخص شدن نرخ میوه ها به بازرسان فاکتور ارائه کردند.

,

در این جلسه افراد به تفاهم بین میوه درجه و ممتاز نرسیدند و تعدادی اعتقاد داشتند در کرمان اصلا میوه ما ممتاز نیست  و قرار بر این شد که یک تیم کارشناسی متشکل از میوه فروشان، بازرسان و مسئولان تره بار برای بازدید و ارائه این نوع میوه با برند ممتاز در جلسه بعد تصمیم بگیرند تا ابهامات برای مسئولان رفع شود.

,

, ,

در ادامه گفت: ما راضی به ضرر میوه فروشی ها نیستیم اما با گران فروشی در این اوضاع اقتصادی اگر بخواهند فشار بیش از حد روی مردم داشته باشند برخورد می کنیم.

,

با توجه به بیان مشکلات و گرانی بعضی از اقلام میوه ها گفته شد برای قیمت گذاری باید به هزینه باری که تا استان گرفته می شود، هم توجه کرد.

,

با بحث های صورت گرفته در روند این جلسه، مسئولان با وجود نزدیک شدن به عید هنوز به قیمت مصوب اصلی نرسیده اند و همچنان مردم باید پاسخگویی گران شدن و هزینه های راه رابدهند.

,

امید است در این جلسات تدبیری به حال جیب مردم  کنند تا مردم با هر وضعیت اقتصادی حداقل مشکل خرید چند کیلو میوه را نداشته باشند.

,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه