اخبار داغ

در نشست آشنایی با برنامه‌های اتاق بازرگانی کرمان مطرح شد؛

شرایط کسب و کار استان کرمان در تابستان ۹۹ وخیم تر از بهار/ توسعه صادرات رونق بخش فضای کسب و کار کشور

شرایط کسب و کار استان کرمان در تابستان ۹۹ وخیم تر از بهار/ توسعه صادرات رونق بخش فضای کسب و کار کشور
سید مهدی طبیب زاده گفت: وضعیت کسب و کار استان کرمان بد است، و این وضعیت در تابستان بدتر از بهار بوده، با توجه به اینکه ۲۵ درصد اقتصاد جهان در حوزه اقتصاد دیجیتال است از این رو اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای نوین یکی از راهکارهای رونق کسب و کارها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان صبح امروز در نشست آشنایی با برنامه‌های اتاق بازرگانی کرمان، اتاق را مشاور سه قوه دانست و گفت: نخبگان تجارت، صنعت و معدن و کشاورزی استان در این اتاق عضو هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی اصلاح ساختار اقتصادی، مقررت زدایی، رونق تولید، کسب و کار، صادرات، بهره‌وری، کارآفرینی و اشتغال، شرکت‌های دانش بنیان، نیروهای انسانی آموزش یافته، تعامل تشکل‌ها و استفاده از ظرفیت اقتصادی مهاجرین را از جمله دغدغه‌های اتاق بازرگانی کرمان برشمرد.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان به تبیین استراتژی‌های به کاربرده در راستای کاهش موانع و رفع دغدغه‌ها پرداحت و اظهار کرد: احیاء کسب و کارها یکی از اقدامات اتاق کرمان در دوره نهم در زمینه رونق فضای کسب و کار است که پنجره واحد سرمایه‌گذاری یک ظرفیت خوبی در این جهت است.

,

طبیب زاده ابراز کرد: شناسایی چالش‌ها، اولویت‌ها و تقسیم بندی آنها در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی کرمان است، نقشه راه بوم‌گردی، تدوین مدل تعامل موثر صنعت و دانشگاه، بومی سازی مدل توسعه و … از جمله طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی انجام شده است.

,

شرایط کسب و کار استان کرمان در تابستان ۹۹ وخیم تر از بهار

, شرایط کسب و کار استان کرمان در تابستان ۹۹ وخیم تر از بهار , شرایط کسب و کار استان کرمان در تابستان ۹۹ وخیم تر از بهار ,

وی افزود: وضعیت کسب و کار استان کرمان بد است، و این وضعیت در تابستان بدتر از بهار بوده، با توجه به اینکه ۲۵ درصد اقتصاد جهان در حوزه اقتصاد دیجیتال است از این رو اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای نوین یکی از راهکارهای رونق کسب و کارها است و در سال آینده در این حوزه در استان مرکز نوآوری ایجاد خواهیم کرد.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اقدامات اندیشکده تدبیر آب ایران تصریح کرد: منازعات آبی را با دستور نمی‌توان حل کرد و عدم مشارکت پایه‌های اصلی در بخش تصمیم گیری به طوری که نهادهای اجتماعی و بحش خصوصی نادیده گرفته شده، یکی از مشکلات کشور است.

,

طبیب‌زاده بیان کرد: با رویکرد تخصصی می‌توان صادرات پایدار داشت از این رو توسعه صادرات به فضای کسب و کار، اخلاق تجاری، توسعه بازار و محصول تشکل گرایی وابسته است.

,

وی افزود:  تنوع بازار و محصولات صادارتی استان کرمان کم و این مسئله یکی از چالش‌های بخش صادرات استان است، عدم دسترسی به آمار واقعی، همچنین عدم دسترسی به اطلاعات کافی درخصوص صادرات محصولات استان کرمان که از گمرکات دیگر کشور صادر می‌شوند از جمله مشکلات برنامه‌ریزی برای توسعه صادارت است.

,

زمین های نامناسب برای کشت سبب هدر رفتن ۳۰ درصد از منابع آبی استان شدند

, زمین های نامناسب برای کشت سبب هدر رفتن ۳۰ درصد از منابع آبی استان شدند, زمین های نامناسب برای کشت سبب هدر رفتن ۳۰ درصد از منابع آبی استان شدند,

در ادامه این نشست علوی رئیس اندیشکده تدبیر آب ایران با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مصرف آب استان کرمان برای حفظ و حراست بحث مالکیت اراضی است، مطرح کرد: کشت و کار روی برخی از اراضی کشاورزی صرفه اقتصادی ندارد اما طبق قانون اگر پنج سال زمین کشاورزی کشت نشود از اختیار کشاورز خارج می‌شود.

,

وی افزود: از این رو کشاورز برای حفظ و حراست از مالکیت حود روی زمین کشت و کار می‌کند که باعث هدر رفت ۳۰ درصد آب استان می‌شود و نیاز به اصلاح قانون در این زمینه است.

,

رئیس اندیشکده تدبیر آب ایران خاطرنشان کرد: آب باید به یک کالای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی تبدیل شود، در کشور ما ارزش آب از کود کمتر است این درحالی است که آب در ایران طلاست و متاسفانه یارانه کشاورزی را در استحصال آب قرار دادیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه