اخبار داغ

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه:

جامعه باید نگاه متفاوتی نسبت به کودکان در معرض خطر داشته باشد

جامعه باید نگاه متفاوتی نسبت به کودکان در معرض خطر داشته باشد
مصدق گفت: یکی از مهمترین نکاتی که در برگزاری کارگاه آموزشی مورد توجه قرار گرفته است، توجه به آموزه‌های دینی و سیاست جناحی اسلام است که در تلاش هستیم نگاه متفاوتی در مورد افراد در معرض خطر بخصوص قشر اطفال و کودکان در جامعه ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ کارگاه آموزشی حقوق اطفال و کودکان و نوجوانان با تاکید بر کودکان پناهنده و مهاجر صبح امروز با حضور حجت السلام مصدق معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، رییس کل دادگستری استان بوشهر، جمعی از وکلا و قضات استان بوشهر و فعالیت حوزه حمایت از حقوق کودکان در سالن اجتماعات هتل دلوار بوشهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

حجت اسلام محمد مصدق معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی، گفت: یکی از مهمترین نکاتی که در برگزاری کارگاه آموزشی مورد توجه قرار گرفته است، توجه به آموزه‌های دینی و سیاست جناحی اسلام است که در تلاش هستیم نگاه متفاوتی در مورد افراد در معرض خطر بخصوص قشر اطفال و کودکان در جامعه ایجاد شود.

,

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با اشاره به روایات ائمه، اظهار کرد: نگاه به اطفال و نوجوانان باید متفاوت‌تر از بزرگسالان باشد. این موضوع از مهمترین برنامه‌های قوه قضائیه است. از سال گذشته تا کنون بیش از ۳۰ کارگاه آموزشی با موضوع حمایت از حقوق اطفال و کودکان برگزار شده است.

,

مصدق افزود: مجموعه معاونت حقوقی قوه قضائیه در زمینه حقوق کودکان و اطفال لوایح مختلفی برای ارسال به دولت و مجلس آماده کرده است. در سند تحول قضایی که راهبرد اصلی دستگاه قضایی است نگاه حمایتی به کودکان و اطفال دارد. از سال ۹۲ تاکنون قوانین نسبت به کودکان و اطفال تغییر کرده است و جامعه باید بپذیرد، اگر کودکان منجر به تخلفی شدند قوانین برخورد نسبت به بزرگسالان متفاوت است. فرمول خاصی تحت عنوان ارفاق برای برخود با کودکان لحاظ شده است.

,

, ,

وی بیان کرد: در ماده ۸۸ و ۸۹ قانون اشاره به جزای عمومی دارد، اما جزایی خصوصی نیز در این مورد متحول شده است. باید نگاه متفاوت نسبت به افراد در معرض خطر بر اساس سن قانونی آنها احمال شود. پرونده افراد زیر ۱۵ سال به صورت ویژه بررسی می‌شود و براساس قانون پرونده های افراد زیر ۱۸ سال در دادگاه‌های انقلاب بررسی نمی‎‌شود.

,

این قاضی عنوان کرد: امیدواریم کارگاهی که در دیار شهید رئیسعلی دلواری در حال برگزاری است، نتیجه بسیار خوبی داشته باشد و نگاه نسبت به اطفال در جامعه تغییر کند.

,

تغییر نگاه جامعه نسبت به حقوق کودکان

, تغییر نگاه جامعه نسبت به حقوق کودکان,

حجت الاسلام هادی مدیرکل امور لوایح قوه قضائیه، گفت: معاونت حقوقی قوه قضائیه بیش از ۱۵ سال است که کارگاه‌های آموزشی حمایت از حقوق کودکان در دستور کار دارد. از بهمن‌ماه سال گذشته تا کنون در هشت استان کشور کارگاه برگزار شده است.

,

مدیرکل امور لوایح قوه قضائیه اظهار کرد: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی با هدف تغییر نگاه نسبت به اطفال در جامعه برنامه ریزی و اجرا شده است. خروجی کارگاه باید به گونه‌ای باشد که در دستگاه قضایی مورد استفاده قرار بگیرد.

,

فعالیت ۱۳ دادسرا در استان بوشهر

, فعالیت ۱۳ دادسرا در استان بوشهر,

جمادی رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با تلاش قضات در استان بوشهر، امروز شاهد امنیت پایدار هستیم. روند پیگیری پرونده‌های قضایی در استان بوشهر در کمترین زمان بررسی و به طرفین اعلام می‌شود.

,

, ,

رییس کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: در استان بوشهر ۱۳ دادسرا در ۱۰ شهرستان  و هفت دادگاه در بخش‌های استان مستقر هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه