اخبار داغ

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر آیات:

پویایی تئاتر خراسان شمالی ثمره برگزاری جشنواره‌های کشوری است/ بجنورد میزبان تئاتر ملی آیات

پویایی تئاتر خراسان شمالی ثمره برگزاری جشنواره‌های کشوری است/ بجنورد میزبان تئاتر ملی آیات
حسین فرخنده گفت: پویایی تئاتر خراسان شمالی و توجه بیشتر مسئولان کشور به تئاتر استان از نقاط مثبت برگزاری جشنواره های ملی و کشوری به میزبانی استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین فرخنده، دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر آیات در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه فراخوان جشنواره ملی تئاتر آیات در فروردین امسال منتشر شده، اظهار داشت: 76 متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از داوری 23 اثر به مرحله بازبینی راه پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی تعداد آثار راه یافته به مرحله دوم داوری را هشت اثر اعلام کرد و گفت: باتوجه به این که جشنواره به صورت زنده  برگزار نمی شود، براساس ضوابط و مقررات هفت اثر پذیرفته شد که این آثار از  شبکه های اجتماعی پخش و پس از داوری نتایج در روز جمعه، سوم بهمن در آیین اختتامیه این جشنواره اعلام می شود.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی از سال 86  به عنوان یکی از استان های مطرح در برگزاری جشنواره به ویژه تئاتر دینی مطرح بوده و هشت دوره جشنواره تئاتر رضوی را برگزار کرده است.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سیاست بر این اساس است که  جشنواره به صورت چرخشی در استان ها برگزار شود، گفت: همچنین برای این که برنامه ها و فعالیت های نمایشی به دست فراموشی سپرده نشود، با همکاری معاونت قرآن و عترت و امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری جشنواره تئاتر آیات  شده است تا علاوه بر تقویت گذشته تئاتر خراسان شمالی، راهی که هنرمندان استان و کشور طی کردند، تداوم پیدا کند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی پویایی تئاتر استان و توجه بیشتر مسئولان کشور به تئاتر استان را از نقاط مثبت برگزاری این جشنواره ها در استان خواند و ادامه داد: ساخت پلاتوی شمس از برکات برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در استان بوده است که با استقبال خوب مردم از هنر نمایش سبب شد مصوبه ای ایجاد  و این  سالن  تخصصی ساخته شود.

,

وی با بیان این که جشنواره تئاتر آیات که به میزبانی خراسان شمالی در حال برگزاری است، مورد توجه شخصیت های ملی هنرهای نمایشی قرار گرفته، تصریح کرد: تاکنون 15 نفر از شخصیت های ملی اعم از مسئولان و هنرمندان شاخص عرصه تئاتر  نظر مساعد خود را در خصوص برپایی جشنواره ارائه کرده اند.

,

 فرخنده با بیان اینکه این جشنواره به لحاظ موضوع  نیز مورد توجه مسئولان کشوری قرار گرفته، افزود: با توجه به این که در بحران معنویت هستیم، این جشنواره ها یک ضرورت محسوب می شوند و بر همین اساس هنرمندان نیز سعی می کنند با خلق آثار هنری به نیازهای بشر پاسخ دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه