اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی پاسخ می‌دهد؛

دلیل تشکیل صفوف تخم مرغ در استان چیست؟/ کاهش قیمت‌ تا دو روز آینده

دلیل تشکیل صفوف تخم مرغ در استان چیست؟/ کاهش قیمت‌ تا دو روز آینده
فتحی در خصوص صفوف تخم مرغ در استان گفت: دلیل ایجاد این صف‌ها اعلام نرخ ستاد تنظیم بازار برای تخم مرغ و عرضه آن در فروشگاه‌های بزرگ بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر فتحی در گفت‌وگو با آناج در خصوص تصاویر منتشر شده از صفوف خرید تخم مرغ اظهار داشت: این صف‌ها به دلیل نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار برای تخم مرغ بود که بسیار پایین‌تر از برخی خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه در شبکه توزیع مشکلاتی وجود دارد، گفت: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری‌ها ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری و در فروشگاه‌ها ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود که البته هنوز خرده فروشی‌ها به این قیمت نرسیده‌اند و به همین دلیل صف‌ در فروشگاه‌های بزرگ ایجاد شد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بسته بندی را عامل دیگر افزایش قیمت و ایجاد صف دانست و عنوان کرد: فروشگاه‌های کوچک به بهانه بسته بندی هرکیلو تخم مرغ را تا ۲۴ هزار تومان به فروش می‌رسانند که با تعیین نرخ تخم مرغ بسته بندی و عدم تفاوت چندان آن با فله‌ای قیمت به زودی کاهش خواهد یافت.

,

وی با اشاره به اینکه تعیین نرخ مصوب و نرخ تخم مرغ بسته‌بندی به زودی قیمت‌ها را کاهش خواهد داد، یادآور شد: از روز گذشته قیمت تخم مرغ بسته بندی مشخص شده و تخم مرغ با نرخ ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود که انتظار داریم در چند روز آینده بازار به تعادل رسیده و قیمت در خرده فروشی‌ها نیز کاهش یابد.

,

فتحی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا کاهش تولید در مدت اخیر در استان وجود داشته یا خیر، گفت: نه تنها میزان تولید در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کاهش نداشته بلکه روند افزایشی بوده و دوبرابر نیاز استان تولید تخم مرغ داریم و ده درصد تخم مرغ کشور را هم آذربایجان‌شرقی تامین می‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه