اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در کرج:

۱۲ هزار ساختمان در تهران روی گسل قرار دارند/ سیلاب سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان آب خورد!

۱۲ هزار ساختمان در تهران روی گسل قرار دارند/ سیلاب سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان آب خورد!
اسماعیل نجار گفت: متاسفانه ۱۲ هزار پلاک سنگین در تهران اعم از ساختمان های بلند روی گسل قرار دارند و ساخت و ساز همچنان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تیتریک، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ظهر امروز چهارشنبه در نشستی که با حضور مسئولین در استانداری البرز برگزار شد، گفت: از جمعیت چهار میلیونی استان البرز قریب به دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کرج زندگی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
اسماعیل نجار با اشاره به اینکه اگر زلزله ای در گسل شمال تهران که به کرج ختم شود به وقوع بپیوندد این کلانشهر از آن بی نصیب نخواهد شد، افزود: هر روز نگران این مسئله هستیم و با هر اطلاعات جدیدی که به دست می آوریم بر نگرانی های ما افزوده می شود.
,
 
,
وی به قرار گرفتن ۱۲ هزار پلاک سنگین در تهران اعم از ساختمان های بلند روی گسل اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه علی رغم مصوبه شورای عالی شهرسازی مبنی بر عدم ساخت و ساز در این منطقه همچنان با بی توجهی و ادامه ساختمان سازی مواجه هستیم.
,
 
,
نجار با اشاره به اینکه ساختمان سازی باید به گونه ای باشد که پیمانکاران به جای ساخت یک واحد ۱۰۰ متری به فکر ساخت واحد ۸۰ متری اما با کیفیت باشند، تصریح کرد: در زلزله سر پل ذهاب ساختمانی در منطقه فولادی طیق آیین نامه ۲۸۰۰ ساخته شده بود اما حتی شیشه های آن بر اثر زلزله شکسته نشد.
,
 
,
وی نظارت بر ساختمان سازی، مهارت کارگران و مصالح مرغوب را از جمله عوامل مهم در راستای کیفیت و ایمنی یک ساختمان دانست و گفت: نباید ساختمان های حساس اعم از بیمارستان، آتش نشانی و ... روی گسل ساخته شود.
,
 
,
نجار در خاتمه با تاکید بر اینکه مطالعات انجام شده درباره گسل های تهران و کرج باید به مرحله عملیاتی رسیده و وارد فاز اجرا شود، افزود: متاسفانه برخی از دستگاه های کشور حاضر هستند در سیلاب ۹۸ متحمل حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه شوند اما برای پیشگیری یک ریال هزینه نمی کنند.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه