اخبار داغ

رئیس گمرک مشهد مطرح کرد؛

تراز ۷۳۱ میلیون دلاری تجارت خارجی گمرکات خراسان رضوی/ رفتارشناسی بازار همسایگان ایران ضروری است

تراز ۷۳۱ میلیون دلاری تجارت خارجی گمرکات خراسان رضوی/ رفتارشناسی بازار همسایگان ایران ضروری است
جهان‌خواه گفت: تراز تجارت خارجی گمرکات خراسان رضوی در سال جاری مثبت بوده و معادل ۷۳۱ میلیون دلار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید جهان‌خواه، رئیس گمرک مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، با بیان اینکه میزان صادرات از گمرکات خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه در سال قبل از لحاظ وزنی و مقیاس ارزشی، رشد داشته است اظهار کرد: صادرات گمرکات خراسان رضوی به مقصد برخی از کشورها مانند اسپانیا، آلمان، ارمنستان، تاجیکستان، هلند، عمان و افغانستان از رشد نسبتأ خوبی در شرایط شیوع ویروس کرونا برخوردار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به افزایش محصولات تولیدی در خراسان رضوی اذعان داشت: از نظر رشد کالایی صادرات نیز برخی محصولات تولیدی استان مانند زعفران، مقاطع فلزی، منسوجات، میوه و تره‌بار و مصالح ساختمانی با افزایش میزان صادرات خوبی نسبت به سال گذشته همراه است.

,

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: با این وجود صادرات کالاهایی همچون پسته و ظروف شیشه‌ای به کشور‌های ترکمنستان،ازبکستان، عراق، پاکستان، هنگ کنگ و امارات کاهش یافته است.

,

افغانستان، ازبکستان و عراق، مقاصد اصلی صادرات خراسان 

, افغانستان، ازبکستان و عراق، مقاصد اصلی صادرات خراسان ,

وی عمده صادرات خراسان رضوی را به کشور‌های افغانستان، ازبکستان و عراق خواند و افزود: عمده کالاهای صادراتی استان، زعفران، پسته، مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار و منسوجات هستند که به مقاصد اصلی صادرات خراسان رضوی ارسال می‌شود.

,

جهان‌خواه مبدأ کالاهای ورودی خراسان رضوی را کشور‌های امارات، ازبکستان، چین و آلمان معرفی نمود و خاطر نشان کرد: عمده اقلام وارداتی به استان، پنبه، کود شیمیایی، نخ، ابریشم خام، مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین آلات خط تولید است.

,

چین و ترکیه مهمترین رقبای ایران در بازار کشور‌های همسایه

, چین و ترکیه مهمترین رقبای ایران در بازار کشور‌های همسایه,

وی با بیان اینکه بسترسازی‌های صورت گرفته در امر مراودات با کشور‌های همسایه موجب می‌شود از تعداد رقبای ایران در نفوذ به بازار کشور‌های همسایه کاسته شود تصریح کرد: با توجه به مبدأ و مقصد کالاهای ترانزیت خارجی از گمرکات مرزی خراسان رضوی، کشور‌های چین، ترکیه و هند نبض بازار همسایگان ایران را قبضه کرده‌اند.

,

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: تراز تجارت خارجی گمرکات خراسان رضوی در سال جاری مثبت بوده و معادل ۷۳۱ میلیون دلار است.

,

ساخت جاده ترانزیتی در افغانستان موجب رغبت تولیدکنندگان برای ورود به بازار بین‌المللی است

, ساخت جاده ترانزیتی در افغانستان موجب رغبت تولیدکنندگان برای ورود به بازار بین‌المللی است,

وی در رابطه با وضعیت ساخت جاده ترانزیتی در کشور افغانستان توسط ایران افزود: ایجاد زیرساخت‌هایی از جمله جاده، ریل و.. می‌تواند موجب تسهیل در مراودات کالایی با کشور‌های همسایه شده و توقف محموله‌ها و هزینه‌های حمل‌ونقل موجب شود تا تاجران رغبت تبادل ‌کالا با همسایگان ایران را پیدا کنند.

,

جهان‌خواه در راستای ضرورت افزایش مراودات کالایی با کشورهای همسایه برای کاهش وابستگی به غرب افزود: افتتاح راه آهن خواف-هرات در استان خراسان رضوی، نقطه عطف عملگرایی بازو‌های اجرایی کشور است.

,

وی افزود: رشد ۲۳ درصدی صادرات زعفران حاکی از میل تولید‌کنندگان به ارتباط و فعالیت در سطح بین‌الملل و کشور‌های همسایه است.

,

ناظر گمرکات خراسان رضوی تأکید کرد: برای تحقق تسهیل‌گری در امر مراودات و دست گرفتن کنترل بازرگانی کشور‌های همسایه از چین و ترکیه، بایستی بازار همسایگان ایران رفتارشناسی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه