اخبار داغ

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی:

۵ واحد تولیدی در تملک بانک های استان تعیین تکلیف شدند/پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج

۵ واحد تولیدی در تملک بانک های استان تعیین تکلیف شدند/پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج
علی اصغر هدایتی با اشاره به وجود 14 واحد تولیدی در تملک بانک های استان، گفت: طی چهار ماه گذشته بازگرداندن پنج واحد تولیدی به چرخه فعالیت تعیین تکلیف شده اند و چهار واحد دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک،علی اصغر هدایتی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در خراسان شمالی 14 واحد تولیدی به علت عدم تسویه بدهی های بانکی در تملیک بانک های استان قرار گرفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

هدایتی گفت: در سال جاری تعیین تکلیف این واحدها در دستور کار قرار گرفت.

,

وی افزود: در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی همچنین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تصمیم گرفته شد که این واحدها در قالب اقاله ( بازپرداخت اصل وام از محل دریافت تسهیلات با کارمزد 18 درصد) دوباره به چرخه تولید بازگردند.

,

وی عنوان کرد: به صاحبان این واحدها اطلاع رسانی شده است که نسبت به این مصوبه و بازگرداندن واحدهای تولیدی خود به چرخه تولید اقدام کنند.

,

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی با بیان اینکه تا به کنون تعیین تکلیف 9 واحد در دستور کار قرار گرفته است، افزود: از این تعداد،  پنج واحد تولیدی طی چهار ماه گذشته تعیین تکلیف شده اند و چهار واحد دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته اند.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره میزان منابع و مصارف 13 بانک ( بانک های دولتی و بانک های غیر دولتی) در استان نیز اظهار کرد: در پایان سال 98 منابع این بانک ها 70 هزار و 421 میلیارد ریال بود که این منابع در پایان آذر ماه امسال با رشد 56.81 درصدی به 110 هزار و 430 میلیارد ریال رسید.

,

وی خاطر نشان کرد: ادغام پنج بانک به بانک سپه موجب افزایش میزان منابع بانکی 9 ماهه امسال در استان شد.

,

هدایتی افزود: در پایان اسفند ماه سال گذشته میزان منابع بانک سپه هفت هزار میلیارد ریال بود که پس از ادغام میزان منابع این بانک در پایان آذر ماه امسال به 28 هزار و 500 میلیارد ریال رسید.

,

وی در ادامه درباره میزان مصارف این 13 بانک نیز عنوان کرد: تا پایان سال گذشته میزان مصارف این بانک ها 80 هزار و 419 میلیارد ریال بود که این میزان مصارف تا پایان آذر ماه امسال با رشد 51.94 درصدی به 122 هزار و 187 میلیارد ریال رسید.

,

وی خاطر نشان کرد: خراسان شمالی در پایان سال گذشته در زمینه نسبت میزان مصارف بر منابع بانکی در جایگاه سوم کشوری قرار گرفت.

,

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی افزود: نسبت میزان مصارف بر منابع بانکی استان در پایان آبان ماه امسال 126 درصد و در آذر ماه امسال 110 درصد شد.

,

وی یادآور شد: بانک هایی که میزان مصارف آنها بیش از 80 درصد باشد توسط بانک مرکزی مشمول جریمه 34 درصدی می شوند.

,

وی همچنین به بانک های خصوصی استان نیز اشاره کرد و گفت: میزان منابع بانک های خصوصی استان تا پایان دی ماه امسال به 17 هزار و 800 میلیارد ریال و میزان مصارف آنها به هفت هزار و 400 میلیارد ریال رسید.

,

هدایتی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل جدید میزان مصارف بانک های خصوصی باید به 50 درصد برسد.

,

وی همچنین بیان کرد: میزان منابع ارزی بانک های استان یک و نیم میلیون دلار است که خواستار هستیم واحدهای صنعتی استان منابع ارزی خود را در بانک های استان سپرده گذاری کنند.

,

وی درباره مطالبات غیر جاری بانک های استان نیز اعلام کرد: در حال حاضر میزان مطالبات غیر جاری 13 بانک استان با رشدی 9.68 درصدی به چهار هزار و 969 میلیارد ریال رسیده است.

,

وی افزود: میزان مطالبات غیر جاری بانک های خصوصی استان نیز 740 میلیارد ریال است.

,

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی به اعطای تسهیلات ازدواج به زوج های متقاضی نیز اشاره کرد و در این باره گفت: طی 10 ماهه امسال به 10 هزار و 58 فقره تقاضا مبلغ پنج هزار و 310 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج اعطا شد.

,

هدایتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هنوز چهار هزار و 238 پرونده در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه