اخبار داغ

نشست هم اندیشی فدراسیونهای ورزشی با وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک

فرامرزیان: ۷۰ درصد اعتبارات فدراسیون ها پرداخت شد/ تقی زاده: یکی از مهمترین اتفاقات ورزش کشور رقم می خورد

فرامرزیان: ۷۰ درصد اعتبارات فدراسیون ها پرداخت شد/ تقی زاده: یکی از مهمترین اتفاقات ورزش کشور رقم می خورد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: حضور بازرس در ساختار هیئت های ورزشی کم هزینه ترین و مدنی ترین راه برای حسابرسی مالی هیات های ورزشی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ژاله فرامرزیان عصر امروز در نشست مشترک روسای فدراسیونهای ورزشی با وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک گزارشی از فعالیتهای  مالی فدراسیون های ورزشی و وضعیت پرداختی های وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ها ارائه کرد و گفت: تاکنون ۷۰ درصد از اعتبارات فدراسیون ها را پرداخت کرده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با ارائه گزارش عملکرد مالی فدراسیون ها اظهار داشت: موضوعی که در این خصوص بسیار اهمیت دارد، حسابرسی هیئت های ورزشی توسط دیوان محاسبات است و از آنجایی که تعداد هیئت های ورزشی بسیار زیاد است و در توان هیچ هیئت ورزشی و ادارات ورزش و جوانان استانی نیست که این عملیات را مدیریت کنند، ما قبلا پیش نویس پیشنهادی ساختار هیئت ها را به معاونت قهرمانی ارائه کرده‌ایم.

,

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: حضور بازرس در ساختار هیئت های ورزشی کم هزینه ترین و  مدنی ترین راه برای حسابرسی مالی هیات های ورزشی است.

,

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس مصوباتی که به ما ابلاغ می شود گزارش های مالی فدراسیون ها باید برای ما ارسال شود و پرداخت ها بر اساس این گزارش های مالی به فدراسیون ها انجام می شود و چنانچه فدراسیونی گزارش‌ها را برای ما ارسال نکند از پرداخت ها بی نصیب می ماند.

,

فرامرزیان از راه اندازی حسابداری تعهدی بر خط خبرداد و گفت: این موضوع بر اصل شفافیت فعالیت های مالی استوار است و کل اطلاعات مالی باید به صورت برخط روی سامانه ما قرار بگیرد.

,

وی خاطر نشان ساخت:  وضعیت گزارشات مالی بر خط چند فدراسیون به صورت پایلوت انجام شده و همه فعالیت های مالی این فدراسیون ها در قالب نرم افزاری قابل رصد است که امیدوارم با همکاری و مساعدت همه فدراسیون ها بتوانیم تا پایان سال عملیات حسابداری تعهدی و برخط را برای فدراسیون های ورزشی انجام دهیم.

,

معاون توسعه مدیریت وزارت ورزش و جوانان به تشریح سامانه جامع مبین (پایگاه اطلاعات ورزش کشور) پرداخت و گفت: آن چیزی که در این سامانه مورد نظر است؛ مروری بر پایگاه سرمایه انسانی ورزش کشور، گزارش آماری گواهینامه های آموزشی، گزارش آماری احکام قهرمانی و وضعیت تایید آن ها، معرفی صفحات عمومی سامانه مبین به مخاطبان، برنامه های پیش رو و اقدامات و انتظارات از فدراسیون ها است. همچنین این سامانه با ارائه آمار ورزشکاران، قهرمانی ها، گواهینامه ها و... رکن مهمی برای دفاع از بودجه ورزش کشور خواهد بود.

,

وی به موضوع آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: از سه سال پیش آمایش سرزمین را آغاز کردیم و معتقدیم بحث ورزش قهرمانی باید در کشور بر اساس یک رویکرد و برنامه مبتنی بر آمایش سرزمین باشد. اقداماتی که ما در این خصوص انجام دادیم بسیار مفصل است که در اختیار همه فدراسیون ها قرار می دهیم و انتظار داریم فدراسیون ها نیز با ارائه نظرات و نکات کارشناسی خود ما را در این راه یاری کنند.

,

 

,

*تقی زاده: قانون جدید وزارت ورزش و جوانان تحول اساسی در ساختار ورزش کشور ایجاد خواهد کرد

, *تقی زاده: قانون جدید وزارت ورزش و جوانان تحول اساسی در ساختار ورزش کشور ایجاد خواهد کرد,

 جمشید تقی زاده معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان در نشست مشترک روسای فدراسیون های ورزشی با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با عنایت وزیر ورزش و جوانان بعد از ۴۹ سال قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در مجلس و شورای نگهبان به تصویب رسید و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

,

وی با بیان این که قانون جدید وزارت ورزش و جوانان تحول اساسی را در ساختار ورزش کشور ایجاد خواهد کرد، افزود: با جلساتی که وزیر ورزش و جوانان راهبری می‌کند، دستورالعمل ها و آیین نامه ها در حال تدوین است و سپس به هیئت دولت می رود. تشکیل شورای عالی ورزش در کشور، شورای عالی ورزش در روستاها و ... از موارد جدیدی است که در این قانون پیش بینی شده است.

,

تقی زاده به لایحه جامع نظام باشگاه داری، اشاره کرد و افزود: این لایحه با عنایت وزیر و همت صاحبنظران ورزش تدوین و به هیئت دولت ارائه شده که انشاءالله بعد از آنکه بررسی‌های کامل صورت گرفت به مجلس می‌رود و یکی از مهمترین اتفاقات ورزش کشور رقم می خورد.

,

وی با تشکر از هماهنگی معاونت های مختلف وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: روسای فدراسیون های ورزشی با مدیرکل ورزش و جوانان استان ها هماهنگی های لازم را برای حضور در مجامع استانی داشته باشند همچنین هماهنگی جهت بازدید و سرکشی نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزشی از هیئت های استانی مربوطه با هماهنگی ادارات کل استان ها انجام شود.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه