اخبار داغ

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر؛

لزوم معرفی بیش از پیش آثار باستانی سیستان و بلوچستان در فضای مجازی

لزوم معرفی بیش از پیش آثار باستانی سیستان و بلوچستان در فضای مجازی
رحمان ریگی از حضور گردشگران در راستا بازدید قلعه ناصری خبر داد و گفت: هم اکنون این مکان با رعایت پروتکل های بهداشتی میزبان مسافران و گردشگران است‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحمان ریگی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، بیان کرد: هر ساله گردشگران زیادی خصوصا در ماه های سرد سال با توجه به اقلیم مناسب، آب وهوای خوب و معتدل این شهرستان به این منطقه سفر می کنند.

وی افزود: گردشگران از شهرهای اراک و تهران وارد سیستان و بلوچستان می شوند و حرکت خویش را از شمال استان آغاز کرده تا به شهر ایرانشهر می رسند.

ریگی هدف این گردشگران را دیدن اماکن تاریخی و جاذبه های بکر گردشگری شهرستان دانست و اضافه کرد: طبیعت زیبای اطراف رودخانه دامن، نخلستان های اطراف شهر، قلعه ناصری، قلعه بمپور و کشاورزی منطقه جنوب شهر از جمله مقاصد گردشگران و علاقمندان سفر است.

وی عنوان کرد: درحال حاضر ایرانشهر به عنوان مسیر گردشگری چابهار و دریای عمان شناخته می شود و تلاش اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این است تا با توجه به ظرفیت های مناسب شرایط را برای ماندگاری مسافران و گردشگران فراهم آورد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اکنون قلعه ناصری ایرانشهر میزبان گردشگران و ایرانگردان علاقمند به آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری قرار گرفته است.

گفتنی است؛ قلعه ناصری ایرانشهر پس از قلعه بمپور بزرگ‌ترین و مهم‌ترین قلعه خشت و گلی در بلوچستان بوده و در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه