اخبار داغ

"بهمن" دست پر آمد

بارش برف زمستانی در گیلان/ مردم از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی پرهیز کنند + فیلم

بارش برف زمستانی در گیلان/ مردم از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی پرهیز کنند + فیلم
گیلان در نخستین روزهای دومین ماه زمستان سفیدپوش شده است این در حالی است که دستگاه های خدمات رسان از اعلام آمادگی برای خدمات رسانی به مردم خبر داده اند تا این نعمت الهی همچون سال های گذشته به نقمت مبدل نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی،  وزش باد شدید و کاهش محسوس دما منجر به بارش برف و باران در اکثر شهرستان های گیلان شده است و این سامانه بارشی تا اواخر روز پنجشنبه (۲ بهمن) در استان فعال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

 

,
, ,
 
,
 
,
طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان بتدریج از غروب روز چهارشنبه سامانه سرد و بارشی در منطقه تقویت و از اواخر وقت بارش برف در ارتفاعات شدت پیدا کرده و بارش برف در جلگه آغاز شد بنا بر این گزارش از اواخر وقت پنجشنبه این سامانه بارشی از مرزهای شرقی استان خارج می‌شود.
,
, ,
 
,
بارش برف ـ رشت
,
 
,
علی اوسط اکبری مقدم چهارشنبه شب پس از جلسه ستاد مدیریت بحران استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر استقرار سامانه ناپایدار جوی، روز گذشته جلسه ستاد بحران برگزار و امروز هم این جلسه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط تشکیل شد.
,
 
,
وی ادامه داد: اکیپ های راهداری در محورهای اصلی ازجمله رودبار به طرف امامزاده هاشم، امامزاده هاشم – سراوان، سراوان - فومن، لاهیجان – کوچصفهان، رشت – انزلی و همچنین تالش استقرار یافتند.
,
 
,
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان اضافه کرد: در محورهای کوهستانی نیز راهدارخانه ها فعالیت دارند ضمن آنکه اکیپ های هلال احمر هم در تمامی پایگاه های جاده ای، آماده انجام اقدامات لازم هستند.
,
 
,
به گفته اکبری مقدم؛ از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شده و همچنین ماشین آلات بنیاد مسکن در اختیار شهرداری رشت قرار گرفته تا در صورت نیاز، مورد بهره برداری واقع شوند.
,
 
,
وی با تصریح اینکه همه عوامل امدادی و خدمات رسان در آماده باش کامل هستند، بر ضرورت پرهیز هم وطنان و هم استانی ها از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی استان تأکید کرد.
,
 
,
وی یادآور شد: در صورت ضرورت به انجام سفر، حتما وسیله نقلیه خود را به امکانات لازم زمستانی، تجهیز و توجه و دقت بیشتری در رعایت قوانین و مقررات رانندگی داشته باشند.
,
 
,
 
,
تاکید استاندار گیلان بر آمادگی مقابله با حوادث احتمالی ناشی از استقرار سامانه ناپایدار جوی
, تاکید استاندار گیلان بر آمادگی مقابله با حوادث احتمالی ناشی از استقرار سامانه ناپایدار جوی, تاکید استاندار گیلان بر آمادگی مقابله با حوادث احتمالی ناشی از استقرار سامانه ناپایدار جوی,
 
,
با توجه به ورود سامانه بارشی به استان، استاندار گیلان نیز در تماس های تلفنی جداگانه با فرمانداران سراسر استان، آمادگی شهرستان ها و ستادهای مدیریت بحران برای مواجهه با دشواری های احتمالی ناشی از ورود سامانه ناپایدار جوی به گیلان و نیز تدابیر اندیشیده شده را پیگیری کرد.
,
 
,
وی همچنین در تماس با مدیران کل دستگاه های خدمات رسان، بر ضرورت در نظر گرفتن تمهیدات لازم بویژه برای تردد در محورهای مواصلاتی استان و نیز ارائه خدمات به مردم تاکید کرد.
,
, ,
 
,
بارش برف ـ ماسال
,
 
,
خودروها را در معابر و خیابان‌های اصلی پارک نکنید
, خودروها را در معابر و خیابان‌های اصلی پارک نکنید, خودروها را در معابر و خیابان‌های اصلی پارک نکنید,
 
,
سرهنگ فقیری سخنگوی پلیس راهور گیلان نیز با اشاره به آغاز بارش برف در نقاط کوهستانی و جلگه‌ای استان، اظهار کرد: رانندگان از سفرهای غیرضرور به مناطق کوهستانی بپرهیزند و در صورت ضرورت نیز حتما مجهز به آذوقه، سوخت و زنجیرچرخ باشند.
,
 
,
وی افزود: با توجه به آغاز بارش برف همشهریان از پارک خودروها در معابر و خیابان‌های اصلی خودداری کنند تا اختلالی در عملیات برف‌روبی پیش نیاید.
,
 
,
سخنگوی پلیس راهور گیلان افزود: با توجه به اینکه عملیات برف‌روبی توسط وسایط نقلیه سنگین انجام می‌شود پارک خودروها در حاشیه خیابان عملیات برف روبی را با کُندی مواجه می‌کند و حتی ممکن است خسارت‌هایی هم به وسایل نقلیه وارد شود.
,
 
,
 
,
آماده باش امدادگران هلال احمر در ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات گیلان
, آماده باش امدادگران هلال احمر در ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات گیلان, آماده باش امدادگران هلال احمر در ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات گیلان,
 
,
سیاوش غلامی مدیرعامل هلال احمر گیلان نیز در جمع خبرنگاران از آماده باش این جمعیت در ۴۴ پایگاه، پست امداد و نجات و شعب هلال احمر در پی پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در ارتفاعات و مناطق جلگه ای استان خبر داد.
,
 
,
وی افزود پیرو پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در گیلان برای تمامی کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان آماده باش کامل اعلام شده و هماهنگی لازم با ادارات مدیریت بحران شهرستان ها انجام گرفته است.
,
 
,
وی با اشاره به خدمات امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: پایگاه امداد هوایی هلال احمر استان با یک فروند بالگرد و با گروه پرواز آماده باش بوده که در صورت شرایط جوی مناسب، آماده پرواز برای پوشش امدادی و ارائه خدمات به مردم در صورت بروز حوادث هستند.
,
 
,
غلامی بیان داشت: جمعیت هلال احمر گیلان با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمات رسانی احتمالی به مردم استان است.
,
 
,
وی یادآور شد: حدود ۲۵۰ نفر از امدادگران و نجاتگران گیلان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده ها و محورهای کوهستانی هستند، سایر نیروهای داوطلب در خانه های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیروها خواهند رفت.
,
 
,
مدیرعامل هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: پایگاه های امداد و نجات، ۳۰ مسجد و حسنیه، سالن ورزشی و تعدادی از خانه های هلال بر اساس استانداردهای جمعیت هلال احمر، برای اسکان اضطراری و ارائه تغذیه در شرایط خاص مجهز شدند.
,
 
,
بازگشایی معابر اصلی اولویت شهرداری رشت
, بازگشایی معابر اصلی اولویت شهرداری رشت, بازگشایی معابر اصلی اولویت شهرداری رشت,
 
,
سیدمحمد احمدی شهردار رشت نیز در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش برف در شهر رشت اظهار داشت: تمامی نیروهای شهرداری در آماده باش کامل هستند تا از انسداد معابر جلوگیری شود.
,
 
,
شهردار رشت به برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران در سازمان‌ها و مناطق پنجگانه شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: تمهیدات لازم در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات برای مواجهه با بارش برف انجام شده است.
,
 
,
وی بازگشایی معابر اصلی را اولویت شهرداری رشت عنوان کرد و گفت: ۸۰۰ نفر از نیروهای شهرداری در سطح شهر و بیش از۴۰۰ نفر در حوزه لجستیکی و ۶۴دستگاه ماشین آلات عمرانی از لحظه آغاز بارش برف به ارائه خدمات می پردازند تا مردم بتوانند از این نعمت الهی لذت ببرند.
,
 
,
 
,
وی با تاکید بر لزوم رعایت توصیه های اعلامی دستگاه‌های خدمت رسان و روابط عمومی شهرداری رشت توسط شهروندان گفت: شهروندان برف های منازل خود را تا جاییکه امکان دارد به کوچه ها منتقل نکنند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی خدمات رسانی با سهولت بیشتری انجام شود.
,
 
,
همچنین سایر شهرستان های استان نیز از اعلام آمادگی برای خدمت رسانی به مردم در روزهای برفی خبر داده اند.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
بارش برف ـ لاهیجان
,
 
,
محمد حسین شاه کوئی در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تالش از شهرداران خواست در صورت بارش برف، به برفروبی معابر اصلی شهری و در صورت نیاز به برفروبی معابر حومه شهرها و راه های روستایی اقدام کنند.
,
 
,
وی از شرکت نفت تالش خواست به تامین سوخت نقاط شهری، روستایی و عشایری اقدام کند و به اداره جهاد کشاورزی نیز گوشزد کرد وضعیت جوی را به اطلاع دامداران و عشایر برساند تا به ذخیره علوفه دام و سوخت اقدام کنند.
,
 
,
, ,
ساحل آستارا سفیدپوش شد
,
 
,
 
,
 
,
 
,
«عباس صابر» فرماندار آستارا نیز در جریان بازدید از محور مواصلاتی این شهرستان به اردبیل اظهارکرد: سه اکیپ راهداری با ۳۵ نفر نیرو در حوزه استحفاظی شهرستان مشغول فعالیت هستند و ۲۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری اعم از لودر، گریدر، کامیون، برف‌روب و نمک‌پاش به منظور انجام وظیفه به کار گرفته شده است.
,
 
,
وی تصریح‌کرد: راهداران و سایر نیروهای امدادی بندر آستارا در محورهای مواصلاتی شهرستان مشغول به فعالیت بوده تا تردد در مسیرهای اصلی ادامه داشته باشد.
,
 
,
صابر به حضور نیروهای جمعیت هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: اگر کسی به هر دلیلی در محورهای مواصلاتی شهرستان دچار مشکل شده و در راه مانده باشد اکیپ جمعیت هلال‌احمر در مسیر حضور دارد و به آنها کمک می‌کند.
,
 
,
توصیه های جهاد کشاورزی گیلان برای مقابله با یخبندان
, توصیه های جهاد کشاورزی گیلان برای مقابله با یخبندان, توصیه های جهاد کشاورزی گیلان برای مقابله با یخبندان,
 
,
"مسعود الماسی" رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان نیز با تأکید به بیان توصیه هایی برای مقابله کشاورزان با یخبندان پرداخت و گفت: برای کاهش خسارت ناشی از سرما و یخبندان تنه نهال ها باید با کاه و کلش، فوم و یا گونی بسته شود ضمن اینکه برای نهال های جوان "یک تا سه ساله" در شب های یخبندان باید از پوشش پلاستیکی برای تاج درخت استفاده شود.
,
 
,
وی افزود: به منظور جلوگیری از ترک خوردگی تنه درختان، سفیدکردن تنه درختان از محل طوقه با دوغاب آهک "چهار کیلوگرم در یک بشکه ۲۰۰ لیتری"یا کائولین دو درصد توصیه می شود.
,
 
,
رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه به منظور جلوگیری از شکستن سرشاخه ها باید نسبت به نصب قیم های نگهدارنده اقدام شود ، خاطر نشان کرد: در صورت بروز سرما و پیش بینی یخبندان در شب، نسبت به سوزاندن چوب، خاک، اره و لاستیک در خارج از باغ و در جهت وزش باد به سمت باغ اقدام شود.
,
 
,
الماسی افزود: در صورتی که سنگینی برف خطر شکستن شاخه ها را به همراه نداشته باشد با توجه به نقش حفاظتی آن برای درختان در مقابل یخبندان، برف موجود روی درختان بر روی شاخه ها نگه داشته شود.
,
 
,
رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان اضافه کرد: محکم کردن پایه ها و سیم مهار برای جلوگیری از خم شدن پایه ها و شکستگی درختان کیوی "ناشی از نشست برف" ضروری است.
,
 
,
وی با بیان اینکه آبیاری درختان ۴۸ ساعت قبل از بروز یخبندان به مقاومت گیاه در مقابل سرما کمک می کند، گفت: در صورت وجود امکانات در باغ، آبیاری بارانی موجب کاهش اثر سرما در تاج درختان خواهد شد ضمن اینکه وجود علف های هرز در ردیف های بین درختان باعث کاهش اثر سرمای ناشی از یخبندان بر درختان می شود.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد: در نهالستان هایی که نسبت به تولید نهال های گلدانی مرکبات "دارای قابلیت جابجایی" در فضای آزاد اقدام شده ، می توان نهال ها را به صورت خوابیده روی زمین قرار داد تا زیر برف مدفون و تا زمان ذوب شدن برف در همان حالت باقی بماند.
,
 
,
رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان افزود: تنظیم دما و تامین گرمایشی سالن های تولید قارچ، گلخانه ها و تامین سوخت جایگزین مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه گلخانه داران برای برف روبی از سقف سازه های گلخانه های خود آماده باش باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه