اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

عملکرد چهارساله ترامپ، واقعیت لیبرال دموکراسی را به نمایش گذاشت

عملکرد چهارساله ترامپ، واقعیت لیبرال دموکراسی را به نمایش گذاشت
اسماعیل حشمتی گفت: ترامپ فردی است که از همین نظام و ساختار لیبرال دموکراسی بیرون آمده و تنها تفاوتش با دیگر روئسای جمهور آمریکا این است که قدری قواعد بازی را رعایت نکرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل حشمتی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: در سیستم آمریکا نظام سرمایه‌داری بازتولید می‌شود و طراحی می‌کند که چگونه حیات خودش را استمرار بخشد و هرکجا و حتی در بالاترین سطح دموکراتیک به لحاظ شیوه انتخاب که همان رئیس‌جمهور است، اگر احساس شود که او دارد از چارچوب خارج می‌شود به هر نحو ممکن او را از صحنه سیاست‌ورزی ایالات متحده کنار می‌زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی ادامه داد: نمونه‌های زیادی برای این واقعیت وجود دارد؛ به عنوان مثال سال‌ها قبل سازمان سیا جان اف کندی رئیس جمهور پیشین آمریکا را ترور کرد و او را از صحنه کنار زد و امروز هم با تقلب در انتخابات ترامپ را از صحنه سیاسی آمریکا کنار زدند.

,

تحلیلگر سیاسی افزود: نظام لیبرال سرمایه‌داری نه انسانی و بشری است و نه حتی به فکر منافع مردم خودش است؛ البته تا قبل از ترامپ برای نظام لیبرال دموکراسی آمریکا صحنه‌سازی و سعی می‌کردند روی دست چدنی خودشان دستکش مخملی قرار دهند اما ترامپ واقعیت آمریکا و نظام لیبرال دموکراسی را بدون پرده نشان داد و به همین خاطر نظام سرمایه‌داری آمریکا ناگزیر به کنار زدن ترامپ شد و البته اگر بایدن هم همان مشی ترامپ را در قبال نظام لیبرال دموکراسی ادامه دهد او را هم کنار خواهند زد.

,

حشمتی خاطرنشان کرد: دوره‌های قبلی آمریکا معمولا هشت ساله بوده اما اینکه دوره ریاست جمهوری ترامپ چهارساله می‌شود بخاطر این است که قواعد مدنظر نظام لیبرال سرمایه‌داری توسط او کامل رعایت نمی‌شود.

,

وی اضافه کرد: اما نکته قابل توجه این است که ترامپ فردی است که از همین نظام و ساختار بیرون آمده و تنها تفاوتش با دیگر روئسای جمهور آمریکا این است که قدری قواعد بازی را رعایت نکرد این در حالی است که اتفاقا او هم البته چارچوب کلان نظام سرمایه‌داری را رعایت کرد و این را در ادبیات و دیالوگ‌های او و برخورد و ظلمش به ملت‌های دیگر می‌بینیم.

,

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد:‌ با توجه به اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر در آمریکا به وقوع پیوست، هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان مرجعیت‌شان را نزد مردم آمریکا از دست داده‌اند و همین امر موجب شده تا ترامپ دنبال ایجاد جریان سومی در آمریکا باشد.

,

حشمتی تصریح کرد: البته برای ایران و در قبال مردم ایران، هیچ تفاوتی بین ترامپ و بایدن و به طور کلی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها وجود ندارد هرچند تاکتیک‌های آن‌ها متفاوت است و دموکرات‌ها با روکش مخملی وارد میدان می‌شوند.

,

وی با اشاره به تلاش عده‌ای در داخل برای القای تفاوت بین بایدن و ترامپ اظهار داشت: واقعا این سطحی‌نگری است که کسانی تصور کنند در میزان خصومت با مردم ایران بین ترامپ و بایدن تفاوت وجود دارد.

,

حشمتی بیان کرد: کارشناسان مسائل آمریکا همه به این واقف هستند و اذعان دارند که سیاست آمریکا مبتنی بر روئسای جمهور نیست و تأسف‌بار است که عده‌ای در داخل به اسم دیپلمات دنبال این هستند تا اینگونه ترویج کنند که با تغییر رئیس‌جمهور در آمریکا سیاست‌های آن‌ها در قبال ایران هم تغییر می‌کند.

,

وی با بیان اینکه دموکرات‌ها هم همانند جمهوری‌خواهان با مردم ایران دشمنی دارند یادآور شد: به طوری که شاهد هستیم که بیشترین تحریم‌ها را دموکرات‌ها علیه مردم ایران اعمال کرده اند اما تفاوت ترامپ با دیگران این بود که علنی  و بی‌پرده اقدام می‌کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه