اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

سازمان های واقعی حقوق بشر را ترغیب کنیم وارد عرصه شکایت از مقامات آمریکایی شوند

سازمان های واقعی حقوق بشر را ترغیب کنیم وارد عرصه شکایت از مقامات آمریکایی شوند
محمد حسن قدیری ابیانه گفت: باید مسلمانان و آزادی خواهان و نیز سازمان‌های واقعی حقوق بشر را ترغیب کنیم که وارد عرصه شکایت از مقامات آمریکایی شوند و این مفید خواهد بود هرچند که منجر به دستگیری ترامپ و پمپئو و دیگر عوامل نشود اما نفس شکایت ارزش حقیقی و حقوقی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: اینکه در عراق حکم بازداشت ترامپ صادر شده اقدامی به حق است زیرا ترامپ دستور ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس رئیس حشدالشعبی عراق را صادر کرده بود بنابراین عراق این مسئله را پیگیری می‌کند.

وی افزود: ایران هم در پاسخ به تحریم هایی که آمریکایی ها انجام دادند و بسیاری از مقامات ما از جمله ظریف را تحریم کردند ترامپ را تحریم کرده است.

قدیری ابیانه گفت: معتقدم قوه قضاییه هم باید حکم دستگیری این افراد را که در جنایات و تحریم هایی که انجام دادند از جمله تحریم دارو که بر روی سلامت افراد اثر دارد را صادر کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم قوه قضاییه به زودی حکم مذکور را صادر کند، عنوان کرد: همچنین امیدواریم پیرو آن پلیس بین الملل خواستار استرداد این مجرمین شود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تحریم ترامپ باید پیش از این انجام می‌شد اما اکنون نیز که انجام شده کار خوبی است هرچند با تاخیر بوده است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: بخش‌های مختلف حکومت در موارد متعددی  به دنبال مجازات متخلفین خارجی و ایرانی هستند و نیروهای امنیتی نیز به دنبال دستگیری و مجازات افرادی که شهید فخری زاده و منافقینی که در ترور ۱۷ هزار شهید نقش داشتند، خواهد بود و این مساله نیز سبب شده قربانیان این تحریم ها و جنایات به اقدام قضایی شخصی دست نزنند.

وی افزود: معتقد هستم باید پرونده‌های زیادی در ایران با شاکی خصوصی تشکیل شود و به طور مثال خانواده شهید سلیمانی از افرادی که در این ترور نقش داشتند به دستگاه قضایی شکایت کند و پرونده‌ای با شکایت شخصی علیه آنها باز شود.

قدیری ابیانه گفت: باید کمک کنیم در عراق هم این اتفاق بیفتد و مردم سایر کشورها را ترغیب کنیم که چنین اقدامی را در دادگاه های بین الملل و دادگاه های خاص کشورها انجام دهند زیرا برخی از کشورهای اروپایی اجازه می‌دهند اگر یک تبعه خارجی در کشوری دیگر جنایتی مرتکب شود در دادگاه آن کشور مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: باید مسلمانان و آزادی خواهان و نیز سازمان‌های واقعی حقوق بشر را ترغیب کنیم که وارد عرصه شکایت از مقامات آمریکایی شوند و این مفید خواهد بود هرچند که منجر به دستگیری ترامپ و پمپئو و دیگر عوامل نشود اما نفس شکایت ارزش حقیقی و حقوقی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه