اخبار داغ

۱۵ سال انتظار برای اجرای یک پروژه؛

ساخت سد معشوره روی کاغذ ماند/تکرار وعده‌هایی که فرجامی ندارد

ساخت سد معشوره روی کاغذ ماند/تکرار وعده‌هایی که فرجامی ندارد
سدمعشوره که یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم لرستان است پس از 15 سال انتظار همچنان احداث آن به وعده‌ای بی‌فرجام برای مسئولان تبدیل‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجم عظیم روان آب‌های لرستان بهترین ظرفیت برای بهره‌برداری از حدود ۱۲ میلیارد و نیم مترمکعب آب است که می‌تواند زمینه‌های رشد و توسعه اقتصادی را به همراه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

یکی از راه‌های کنترل و مهار سیلاب‌ها ساخت سدهای مخزنی در مسیر روان آب‌هاست، اگر در سیل ۹۸ لرستان سد معشوره که در حوزه رودخانه کشکان است، وجود داشت ما شاهد خسارات ناشی از سیل در پایین‌دست نبودیم.

,

سد بتنی دو قوسی معشوره مصوبه دولت در سال ۸۴ است که رئیس‌جمهور وقت در خرداد ۹۲ با حضور در لرستان، سد معشوره را که مصوب سفر نخست هیئت دولت به این دیار بوده است را کلنگ زنی کرد و از آن زمان تاکنون حدود ۱۵ سال می‌گذرد.

,

, ,

پس از مدتی حسن روحانی چه در سفرهای دوران کاندیداتوری خود به لرستان و چه پس از پیروزی در انتخابات، وعدهایی را ارائه می‌داد که امروز به کلاف سردرگمی تبدیل‌شده است.

,

در سفر ششم تیرماه ۹۸ رضا اردکانیان به لرستان،وی از محل احداث سد معشوره بازدید نمود و پس از حضور در جمع مسئولان استانی و شهرستانی در کوهدشت هیچ‌گونه قول قطعی در راستای احداث سد نداد و فقط به مهم بودن مسئله سد معشوره و انجام بررسی‌ها و مطالعات جدید در مورد آن اشاره کرد.

,

, ,

عصر روز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه ۹۹ جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان لرستان با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد که وی احداث این سد را از اولویت‌های دولت به‌حساب آورد این در حالیست که دولت روحانی به ایستگاه پایانی دوره ۸ سال خود رسیده است و این سخن دیگر جایی ندارد.

,

احداث سد معشوره از اولویت‌های دولت است

, احداث سد معشوره از اولویت‌های دولت است, احداث سد معشوره از اولویت‌های دولت است,

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که نماینده ولی‌فقیه لرستان، استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان لرستان حضور داشتند، اظهار داشت: لرستان از استان‌های پرظرفیت و مستعد پیشرفت به شمار می‌رود و دارای نیروی انسانی تحصیل‌کرده باکیفیت است که قادرهستند تحولاتی جدی در این استان ایجاد کنند.

,

, ,

وی با اشاره به منابع آب، زمین حاصلخیز و جاذبه‌های طبیعی لرستان افزود: این استان از مهم‌ترین پشتوانه‌های جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و پایبندی مردم این دیار به‌نظام و انقلاب همواره ثابت‌شده و این ظرفیتی مهم برای پیشرفت کشور است.

,

معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد: امروز تقریباً همه استان‌های کشور با مشکل محدودیت منابع آب روبرو هستند که باید در این زمینه مراقبت‌های لازم را انجام دهیم و با مدیریت صحیح، بهترین استفاده را از منابع آب انجام دهیم.

,

وی تصریح کرد: احداث سد معشوره یکی از اولویت‌های دولت است، تأمین منابع مالی یکی از موانع اصلی پیش روی اجرای این پروژه بوده که لازم است مباحث مرتبط با سدها و منابع آب استان لرستان دریکی از جلسات شورای عالی آب مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

,

, ,

جهانگیری با اشاره به دغدغه‌های مطرح‌شده از سوی نمایندگان مردم استان لرستان در خصوص خسارات ناشی از سیل گفت: سیل سال گذشته چندین استان را تحت تأثیر قرارداد و دولت باوجود محدودیت منابع، کارهای بزرگی در زمینه بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده و پرداخت خسارات به کشاورزان انجام داد که لازم است منابع مالی موردنیاز برای جبران خسارات و آسیب‌های باقی‌مانده در استان لرستان تخصیص پیدا کند.

,

سیل لرستان حاصل بی‌تدبیری و عدم توجه وزارت نیرو در احداث سد معشوره بود

, سیل لرستان حاصل بی‌تدبیری و عدم توجه وزارت نیرو در احداث سد معشوره بود, سیل لرستان حاصل بی‌تدبیری و عدم توجه وزارت نیرو در احداث سد معشوره بود,

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به اینکه اولین و ضروری‌ترین نیاز ما تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی است، اظهار داشت: هزاران هکتار زمین مرغوب کشاورزی در کوهدشت و رومشکان وجود دارد انصاف نیست شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان که میان دو رود بزرگ کشکان و سیمره قرارگرفته، از تشنگی رنج ببرند.

,

, ,

 وی با اشاره به سیل ۹۸ لرستان افزود: تمام خسارات وارده از سیل ناشی از بی‌تدبیری و عدم توجه وزارت نیرو در احداث سد معشوره و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کنترل و بهره‌مندی از آب است.

,

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وقتی سخن از سد معشوره به میان می‌آوریم صرفاً سخن از مطالبه یک یا دو شهرستان نیست بلکه سخن از مطالبه استان لرستان است، سیل ۹۸ مشکل استان لرستان و بلکه استان خوزستان و کشور بوده است، اگر پیش‌تر سد معشوره احداث می‌شد، سیل ویرانگر سال ۹۸ جاری نمی‌گشت.

,

, ,

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز با بارش باران همچنان در معرض سیل هستیم، احداث سد معشوره یک ضرورت است تا ضمن رهایی از خسارات بنیان‌کن برای چند استان، از منافع به‌حق آن در زمینه آب شرب و کشاورزی بهره‌مند شویم.

,

مبلغی سپس به خسارات ناشی از سیل در منطقه رودبار و همه روستاهای مجاور سد سیمره اشاره کرد و گفت: بایستی وجوه باقیمانده از تملک منازل، زمین‌ها و باغات مردم که زیرآب رفته‌اند پرداخت شود و به مشکلات مردم در آن مناطق رسیدگی گردد و در منطقه کوهدشت جنوبی درخواست ایجاد بخش جدید «مادیان رود» هستیم.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه