اخبار داغ

روز خونین پایتخت عراق؛

آمار انفجارهای انتحاری بغداد به ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی رسید

آمار انفجارهای انتحاری بغداد به ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی رسید
منابع عراقی از انفجارهای انتحاری که امروز پنجشنبه در بازاری شلوغ در پایتخت این کشور رخ داد و به کشته و زخمی شدن شماری منجر شد، خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بغداد الیوم، منابع امنیتی امروز از وقوع دو انفجار  انتحاری در بغداد پایتخت عراق خبر دادند. منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که نیروهای امنیتی و آمبولانس ها به محل حادثه شتافته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: انفجارها پس از ورود تروریستهایی که کمربند انفجاری بر تن داشتند به این منطقه و منفجر کردن خودشان در میان ازدحام جمعیت  رخ داد و تاکنون بر اثر این انفجارها ۲۸ نفر کشته و ۷۵ نفر دیگر زخمی شده اند. 

,

تشریح واقعه از زبان سخنگوی وزارت کشور عراق

, تشریح واقعه از زبان سخنگوی وزارت کشور عراق,

خالد المحنا سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: آمار اولیه ۱۳ کشته و ۲۸ زخمی است که نهایی نیست و احتمال افزایش وجود دارد.

,

درباره جزییات این اقدامات تروریستی بیان کرد: عامل انتحاری اول پس از اینکه ادعا کرد که بیمار است مردم را دور خود جمع کرد و سپس خودش را منفجر کرد. عامل انتحاری دومی هم پس از اینکه مردم جمع شدند تا مجروحان انفجار اول را به مراکز درمانی منتقل کنند، خودش را منفجر کرد.

,

 فایلی ویدئویی از حادثه انفجار از مکان حادثه هنگام حضور شهروندان عراقی در بازار باب الشرقی(الباله) پخش شده است که پس از تجمع عراقیها در این محل به دنبال انفجار نخست،  بلافاصله انفجار دومی هم رخ داد.

,

فرماندهی عملیات مشترک عراق هم  اعلام کرد: آمار اولیه ۱۳ کشته و ۱۹ زخمی است.

,

, ,

نشست عالی رتبه امنیتی در بغداد

, نشست عالی رتبه امنیتی در بغداد,

یک منبع عالی رتبه امنیتی عراقی از نشست عالی رتبه در مقر فرماندهی عملیات مشترک پس از انفجارهای امروز برای بررسی اوضاع امنیتی پس از انفجارهای خونین خبر داد و تاکید کرد: فرماندهان هم اکنون در نشستی پس از دو انفجار انتحاری هستند.

,

درخواست نشست فوری شورای امنیت ملی عراق

, درخواست نشست فوری شورای امنیت ملی عراق,

از سوی دیگر عبدالخالق العزاوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز پنجشنبه خواستار نشست فوری شورای امنیت ملی عراق پس از حملات انتحاری به میدان هوانیروز در قلب بغداد شد.

,

وی افزود: باید نشست فوری شورای امنیت ملی به ریاست مصطفی الکاظمی برگزار شود تا زوایای موضوع بررسی شود و شبکه های تروریستی ریشه کن شود.

,

واکنش سخنگوی الکاظمی

, واکنش سخنگوی الکاظمی,

از سوی دیگر یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به دنبال انفجارهای امروز ، اعلام کرد: انفجارهای تروریستی از سوی دو عامل انتحاری که خودشان را هنگام تعقیب از سوی نیروهای امنیتی در منطقه الباب الشرقی بغداد منفجر کردند، رخ داد که بر اثر آن شماری کشته و زخمی شدند.

,

بسیج وزارت بهداشت عراق برای درمان زخمی شدگان

,

سیف البدر سخنگوی وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: با دستور حسن التمیمی وزیر بهداشت عراق همه مراکز درمانی آماده پذیرش مجروحان هستند و آمبولانس ها در حال انتقال زخمی شدگان به مراکز درمانی و بیمارستانها هستند.

,

تدابیر شدید امنیتی در منطقه سبز بغداد

, تدابیر شدید امنیتی در منطقه سبز بغداد,

همزمان یک منبع امنیتی از تدابیر امنیتی شدید در منطقه سبز بغداد به دنبال وقوع انفجارهای امروز خبر داد.

,

واکنش برهم صالح

, واکنش برهم صالح,

برهم صالح رئیس جمهور عراق به انفجارهای امروز بغداد واکنش نشان داد و اعلام کرد: این حمله تروریستی نشان دهنده تلاش گروههای کوردل برای هدف قرار دادن عراق است. ما با قاطعیت تمام در برابر تلاشهای بی ثبات کننده عراق می ایستیم.

,

ابراز همدردی سفارت ایران در عراق با خانواده قربانیان

, ابراز همدردی سفارت ایران در عراق با خانواده قربانیان,

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با انتشار بیانیه ای دو انفجار تروریستی امروز پنجشنبه پایتخت عراق را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بیگناه عراقی شد، محکوم کرد.

,

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با خانواده های قربانیان این جنایت تروریستی ابراز همدردی کرده و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرده است.

,

این بیانیه همچنین با اعلام حمایت از اقدامات دولت و دستگاه های امنیتی عراق، افزوده است که جمهوری اسلامی ایران همانند همیشه بر حمایت و پشتیبانی از دولت و ملت عراق تاکید می کند و آماده هرگونه کمک احتمالی است.

,

سفارت ایران ابراز امیدواری کرده است که دستگاه های امنیتی عراق هر سریع عوامل اصلی دخیل در این اقدامات تروریستی را بازداشت کنند تا به سزای عملشان برسند.

,

کانادا، ترکیه و اتحادیه اروپا محکوم کردند

, کانادا، ترکیه و اتحادیه اروپا محکوم کردند,

کشورهای کانادا و ترکیه این انفجارهای تروریستی را محکوم کردند.

,

همچنین اتحادیه اروپا این حادثه را به شدت محکوم و اعلام کرد: این قبیل اقدامات بزدلانه علیه عراق و عراقیها را به شدیدترین لحن محکوم می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه