اخبار داغ

امام‌جمعه بافق در جمع اصحاب رسانه:

وظیفه اصحاب رسانه اصلاح رویه های موجود است/ رسانه ها باید خط شکن باشند

وظیفه اصحاب رسانه اصلاح رویه های موجود است/ رسانه ها باید خط شکن باشند
حجت‌الاسلام‌ سعادت فر گفت: هدف من و شما نباید زدن تیتر داغ بلکه باید اصلاح باشد، اگر تیتر داغی باشد که مشکل مردم را حل نکند ارزش ندارد و این هوای نفس و منیت می‌شود. باید هدف ما حل مشکل مردم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، پیش از ظهر امروز مدیران خبرگزاری‌ها و خبرنگاران شهرستان بافق با حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا سعادت فر امام‌جمعه شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا،,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعادت فر امام‌جمعه بافق در این دیدار گفت: به اعتقاد بنده برای حل مشکلات شهر باید مهندسی رسانه‌ای داشته باشیم. ما تا زمانی که مهندسی رسانه‌ای نداشته باشیم هیچ اتفاق میمون و مبارکی نخواهد افتاد.

,

امام‌جمعه بافق به تعریفی از مهندسی رسانه پرداخت و بیان داشت: مهندسی رسانه به این معنا است که اولاً اصحاب رسانه با همدیگر متحد بوده و اختلافی نداشته باشند، هرچند ازلحاظ سیاسی و دغدغه هم تفکرات متفاوتی داشته باشید، اما یک سری دغدغه‌های مشترک دارید. اگر اختلاف سیاسی باهم دارید دلیل بر این نیست که دغدغه‌های مشترکتان را رها کرده و باهم بجنگید.

,

سعادت فر تصریح کرد: جنگ رسانه سیاسی در ایام انتخابات وجود دارد و دریک بازه زمانی خاص بوده و بعدازآن هم تمام می‌شود، اما دلیل بر این نیست اگر من یک رسانه‌ای هستم وابسته به یک جناحی و رسانه‌ای دیگر وابسته به جناحی دیگر سر منافع شهر باهم ساز مخالف بزنیم.

,

امام‌جمعه بافق به شاخصه دوم مهندسی رسانه اشاره و اظهار داشت: مهندسی رسانه به این معنا نیست که یک خبر را همه منتشر کنند بلکه قرار است ما یک هدف مشخصی را تبیین و برای رسیدن به این هدف هرکسی یک وظیفه یا قطعه‌ای از این پازل را بر عهده و تکمیل کند. مهندسی رسانه عامل موفقیت است و راه آن این است که شما یک اتاق فکری داشته و از پرداختن به اخبار داغ و تسریع در خبر در بعضی از موارد اجتناب کرده و دنبال این باشید که خبر داغ هدفمند منتشر شود.

,

وی ادامه داد: ممکن است نشر یک خبر برای یک رسانه امتیاز ولی برای شهر ضرر داشته باشد لذا نیاز است اتاق فکر یا هیئت اندیشه ورزی داشته و این مهندسی رسانه رخ دهد و این قصه قطعاً به موفقیت و پیشرفت شهر کمک خواهد کرد.

,

امام‌جمعه بافق خطاب به اصحاب رسانه افزود: وظیفه ما فقط مطالبه گری نیست، مطالبه گری یک هدف وسط و یک پیش‌نیازهایی دارد. قبل از مطالبه گری باید به دنبال کشف حقایق باشیم. بعضی وقت‌ها ممکن است یک مطلبی را مطالبه کنید اما قبل از این حقیقتی برای من کشف نشده که بخواهم مطالبه کنم یا یک‌چیزی شنیده یا برداشت‌شده که این غلط است. مطالبه باید مطالبه حق باشد. قبل از مطالبه گری باید تحقیق و بررسی و اگر حق هست مطالبه کنیم و این مطالبه نقطه پایان کار ما نیست و یک نقطه آخری به نام پیگیری مطالبه وجود دارد و این راهی است که علاقه می‌خواهد.

,

امام‌جمعه بافق خاطرنشان کرد: سیاست‌های کاری خود را طوری تنظیم کنید که یک اتفاق مبارکی برای شهر باشد. خواسته‌هایی که شما دارید برای آیندگان است، وقتی شما خواسته‌های مهمی دارید و می‌خواهید پیگیری کنید قطعاً بایستی با یک مهندسی دقیق این اتفاق رخ دهد و باید قدرت تحمل یکدیگر را داشته باشید.

,

سعادت فر در خصوص ارتباط بین اصحاب رسانه و امام‌جمعه هم تصریح کرد: امام‌جمعه یک وظیفه‌ای دارد که می‌تواند با اصحاب رسانه هماهنگ باشد یا نباشد. تریبون نماز جمعه یک جایگاه وحدت است وحدت به این معنا نیست که نقاط ضعف گفته نشود وحدت به معنای حقیقی وحدت قلوب است. وظیفه دوم مطالبه گری و در پایان نیز احترام افراد را حفظ کند. اگر رسانه با این سه رویکرد که وحدت برای آن اصل باشد، ما باید حق را بگوییم اما حواسمان باشد که ریشه خودمان را نزنیم، وحدت یعنی ریشه را حفظ کردن و نباید کاری کرد که بیگانگان از دست ما خوشحال شوند.

,

امام‌جمعه بافق گفت: اگر وحدت را که نیاز شهر است دنبال کنیم می‌توانیم مسائل و مشکلات را حل کرده اما اگرچند صدایی باشد به نتیجه‌ای نخواهد رسید. اگر این‌یک عامل باشد امام‌جمعه و اصحاب رسانه یکی خواهیم شد و آن زمان هست که می‌توانیم پیگیر حق‌وحقوق مردم باشیم.

,

سعادت فر به انتقاد اصحاب رسانه از مسئولین هم اشاره و بیان داشت: در خصوص انتقاد باید در وهله اول در خصوصی مسئول مطرح کنید و در وهله دوم باید انتقاد را به‌اندازه بگویید و اگر برای این نقد جواب قانع‌کننده داشت بپذیریم، اما زمانی است که یک مسئولی حق مردم را عامدانه یا با بی‌تدبیری ضایع، سوءاستفاده و تخلف می‌کند در این خصوص باید تذکر و اگر اصلاح نشد رسوا شود.

,

وی افزود: هدف من و شما نباید زدن تیتر داغ بلکه باید اصلاح باشد، اگر تیتر داغی باشد که مشکل مردم را حل نکند ارزش ندارد و این هوای نفس و منیت می‌شود. باید هدف ما حل مشکل مردم باشد.

,

سعادت فر خاطرنشان کرد: وظیفه و رسالتی که به دوش شما است ریل‌گذاری برای مدیران یک شهر است، یعنی وظیفه رسانه حقیقی همین است، نوع مطالبه گری که شما دارید این فضای فکری و تصمیم‌گیری یک مدیر را مشخص می‌کند. زمانی که می‌خواهیم ریل‌گذاری کنیم یک حق‌الناس است، اگر آمدیم یک فضای فکری را برای یک مدیر ایجاد کردیم و این فضای فکری غلط و خیانت در حق نسل آینده این کشور باشد من در گناه این مدیر شریک هستم و بلعکس.

,

امام‌جمعه بافق اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار و مهم در حوزه فرهنگ هر شهر، ‌شورای فرهنگ عمومی شهر است. نسبت به شورای فرهنگ عمومی شهر چقدر مطالبه کردید؟ آیا این جلسات شکل می‌گیرد یا خیر؟ اگر شکل می‌گیرد آیا مصوبات صحیح دارد یا خیر؟ آیا اجرا می‌شود یا خیر؟ هنر رسانه این است که خط‌شکن باشد آن چیزی که بعضی جاها انجام نمی‌شود شما انجام دهید. رسانه باید انسان‌ساز، خانواده ساز و جامعه‌ساز باشد.

,

سعادت فر پیشنهادی هم به اصحاب رسانه کرد و بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم که جلساتی با امام‌جمعه تشکیل و این جلسات با دستور کار مشخص و موضوع هم از قبل اعلام شود. حاضرم خودم را سپر بلای شما اصحاب رسانه البته از نوع حق کنم.

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعادت فر در پایان این دیدار گفت: با مدیریت خود اصحاب رسانه چند کارگروه در خصوص موضوعات شهر تشکیل و هر هفته در خدمت شما هستم. بنده هیچ نگاه سیاسی به شما ندارم و فقط خط قرمز مثبت ما دوستدار نظام و ولایت باشید که هستید و خط قرمز منفی ما این است که با یک گروهی مخالف و سرسازش نداریم و آن گروه منفعت‌طلبان هستند و دنبال پر کردن جیب خود، خانواده و نسل و طایفه خود باشند با کمک شما ریشه آن‌ها را خواهیم زد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه